Bayu Cinta Luna

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Bayu Cinta Luna(BCL))
Bayu Cinta Luna
FormatDrama
PenciptaMD Entertainment
PengarahAkbar Bhakti
Dibintangi oleh
Bunga Citra Lestari
Fendy Chow
Chico Jericho
Tyas Mirasih
Rendy Septino
Boy Tirayoh
Ria Probo
Della Puspita
Tasman Taher
Negara asalIndonesia
Penerbitan
PenerbitManoj Punjabi
Tempoh siaran60 minit
Penyiaran
Saluran asalSCTV
Siaran asal19 Oktober 2009
Kronologi
MengikutiMelati untuk Marvel

Bayu Cinta Luna (BCL) merupakan sebuah drama lipur lara stripping yang ditayangkan oleh SCTV. Kini, sedang tayang di Malaysia menerusi TV9 Malaysia, tayang setiap Isnin hingga Khamis.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Persahabatan Rahman dan Imran berlanjut pada keturunan mereka. Seorang anak lelaki Rahman, iaitu Bimo, bukan hanya berkawan rapat dengan Bayu dan Krisna anak Imran. Malah mereka bekerja di pejabat yang sama.

Sementara itu, Luna baru saja berhenti bekerja karena sebab yang sepele. Ketuanya bersikap kurang ajar padanya dalam suatu pesta, hingga menjadikan orang lain berpikiran kotor tentang dirinya, termasuk Bayu yang hadir di sana. Di luar dugaan Bayu, Luna memohon kerja ke pejabatnya. Bimo yang secara diam-diam menyukai Luna, berpesan kepada Bayu agar menjaga gadis cantik itu. Namun Bimo merasa kesal karena Bayu menuduh Luna sebagai murahan.

Dengan peredaran masa, Bimo akhirnya berani meluahkan perasaannya. Namun pada masa yang sama, Bayu turut menyadari bahawa Luna merupakan seorang gadis cantik dan baik. Bayu turut jatuh cinta kepada Luna. Tapi dia bimbang, antara memilih persahabatannya dengan Bimo atau memilih cintanya kepada Luna. Sungguhpun dua pilihan sukar, tapi keputusan harus diambil.