Justin Mentell

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Justin Mentell

Justin Mentell (Disember 16, 1982 di Austin, Texas) adalah seorang pelakon Amerika. Mentell membuatkan debut pentasnya pada usia tiga tahun sebagai seorang anak yatim dalam "Miss Liberty," dan bermuncul di pengeluaran teater tempatan, di antaranya adalah "Peter Pan" bermuzik, di mana dia digambarkan salah seorang Lost Boys.

Setelah keluarganya berpindah ke Waukegan, Illinois, Mentell mengikut Teater Kanak-kank Northbrook, di mana beliau bersambung bermain di pentas. Dia juga terlibat dalam sukan lumba luncur ketika beliau masih muda -- mendapat tempat ketiga di Junior Olympics dan akhirnya menjado seorang ahli pasukan junior kebangsaan Speedskating's A.S.

Mentell menghadiri Northern Illinois University (NIU), di mana dia mengambil kursus lakonan. Dia telah bermuncul dalam beberapa watak di situ, termasuk "Balm in Gilead," "The Play's the Thing" dan "Never the Sinner." Sewaktu tahun sofomornya, dia berlatih di Moscow Art Theatre, sebagai sebahagian dari rancangan penukaran musim panas ditaja oleh Sekolah Teater dan Tarian NIU.

Sementara di NIU dia telah bermuncul di beberapa filem swasta, termasuk "At the Still Point," di mana dia menerima Anugerah Golden Reel untuk Pelakon Terbaik di Pesta Filem 2005. Dia juga bermuncul di ciri filem "Roll Bounce,".

Mentell masih bujang dan masih tinggal di Los Angeles. Dia suka mengembara dan dia seorang pemilik bangga seekor German Shepherd. Dia masih bernikmati bermain golf dan dram

Mentell telah menjadi seorang ahli lakonan sndiwara televisyen Boston Legal sebagai seorang peguam muda kacak Garrett Wells yang telah berijizah di atas kelasnya dari Suffolk University Law School. Mentell bermain Wells dari akhir musim pertama melalui Februari 2006. Projek masa hadapan termasuk Death Walks the Streets.

Filemografi[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Justin Mentell Biography Diarkibkan 2007-05-18 di Wayback Machine

Pautan luar[sunting | sunting sumber]