Kagi no Kakatta Heya

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kagi no Kakatta Heya
Poster drama
Maklumat
Kanji鍵のかかった部屋
RomajiKagi no Kakatta Heya
MaksudPembunuhan di Bilik Berkunci
Slogan密室は、破れました。
Misshitsu wa, yaburemashita.
Maksud SloganBilik yang terkunci sudah dapat dibuka
FormatRenzoku (Berterusan)
Episod11
Penilaian Penonton16.0% (Kanto)
PenyiaranFuji TV
Tempoh Penyiaran16 Apr 2012 hingga 25 Jun 2012
Masa PenyiaranIsnin, 9.00 petang
Lagu TemaFace Down oleh Arashi
ARASHI 嵐

Kagi no Kakatta Heya (鍵のかかった部屋) adalah sebuah drama bersiri Jepun berdasarkan dari beberapa buah novel misteri pembunuh dalam bilik berkunci karya Kishi Yusuke terbitan Kodokawa Shoten. Drama 11 episod ini dilakonkan oleh Satoshi Ohno, Erika Toda dan Koichi Sato.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Enomoto Kei (Satoshi Ohno) ialah seorang yang obses terhadap kunci yang bekerja di sebuah firma sistem keselamatan, dikhaskan untuk memperbaiki sistem sekuriti pada setiap hari. Dia bukan seorang yang mudah untuk bergaul, sentiasa berkumpul dan tenang, mudah didekati, gila dalam Fizik, Sains, Seni Bina dan mendalam dalam asas teori asas lain. Dia bangga dengan hakikat bahawa terdapat tiada bilik yang berkunci tidak dapat dibuka. Satu hari, Kei diminta untuk membantu mendedahkan misteri di sebalik pembunuh bilik dikunci. Walaupun dia tidak mempunyai apa-apa kepentingan dalam menyelesaikan misteri, dia pasti tertarik dengan istilah, "Pintu Terkunci" dan memutuskan untuk mengambil kedudukan. Dia bekerja bersama dengan Aoto Junko (Erika Toda) dan Serizawa Gou (Koichi Sato). Mereka berdua adalah peguam yang bekerja di sebuah firma undang-undang utama. Junko seorang yang baik dan berfikir ke hadapan, bertindak mengikut nalurinya tetapi Serizawa pula seorang elit yang angkuh dan sentiasa melihat masa sebagai wang, oleh itu, dia tidak akan mengambil apa-apa pekerjaan yang tidak menguntungkan. Enomoto memiliki sejumlah besar pengetahuan dan berkeyakinan tinggi, Kei dapat membuka pintu tertutup dan membongkar rahsia yang membawa kepada penyelesaian.[1]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Fuji TV

Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.