My Lovely Sam Soon

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
My Lovely Sam Soon
Poster promosi
Juga dikenali sebagai
My Name is Kim Sam-soon
GenreRomantik
Komedi
FormatSiri televisyen
Ditulis olehKim Do-woo
PengarahKim Yoon-chul
Dibintangi oleh
Kim Sun-ah
Hyun Bin
Jung Ryeo-won
Daniel Henney
Lagu pembukaanBe My love
Lagu penutupShe Is
Negara asal Korea Selatan Korea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod16
Penerbitan
PenerbitKim Sa-hyun
Tempoh siaran60 minit, Rabu dan Khamis 21:55 (KST)
Penyiaran
Saluran asalMBC
Siaran asal1 Jun 2005 – 21 Julai 2005
Pautan luar
Laman web rasmi Laman sesawang

My Lovely Sam Soon atau My Name is Kim Sam Soon (Hangul내 이름은 김삼순) (terjemahan langsung dari judul Korea) adalah drama bersiri Korea Selatan yang disiarkan di MBC dari tarikh 1 Jun 2005 sehingga 21 Julai 2005.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Penerbit[sunting | sunting sumber]

Penerbit: Kim Hyun Sa Pengarah: Kim Yoon Chul (김윤철) Penulis: Kim Do Woo (김도우)


Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Sam Soon ghairah utama dan kemahiran dalam membakar kek, kerana ia tidak mempunyai banyak kehidupan sosial, mimpi menukar namanya (Sam Soon dianggap nama yang sangat kuno dan memalukan) dan mempunyai kedai sendiri. Setelah dia memutuskan hubungan dengan teman lelakinya, dia berhasil mendarat dirinya di sebuah restoran Perancis besar bekerja sebagai patiesseur untuk seorang lelaki 27 tahun kasar dan angsty disebut Hyun Jin Heon. Kedua-duanya dalam hal yang buruk sejak mereka ditetapkan mata satu sama lain. Tapi satu hari, Sam Soon menemukan dirinya yang memerlukan sebanyak 50 juta won (mata wang Korea, sekitar $ 50.000) untuk membayar rumah ibunya. Dia bersetuju untuk menjadi pacar Hyun Jin Heon untuk jumlah tersebut. Selama berpura-pura mereka pacaran mereka perlahan-lahan menjadi lebih mesra dengan satu sama lain. Ketika hal-hal tampaknya berjalan sesuai, bekas Hyun Jin Heon's-pacar, Yoo Hee Jin, memasuki adegan dan kehidupan untuk Sam Soon mula mendapat jauh lebih buruk. Jin Heon kemudian menyedari bahawa ia bahagia dengan Sam-Soon dan tidak boleh berhenti memikirkan tentang dirinya. Dia mengaku cintanya setelah ia mengatakan kepadanya bahawa ia membenci orang yang tidak mengakui perasaan mereka terhadap orang yang mereka sukai. Hee Jin meminta Jin Heon untuk menemaninya sekembalinya ke Amerika Syarikat. Sam-Soon membolehkan dia untuk pergi, dan ia tidak kembali dalam jangka masa yang dijanjikan. Dia akan tiba, dan mereka mengetahui bahawa ia telah menghantar kad pos ke alamat yang salah. Sam Soon dan Jin Heon berusaha untuk hamil-nya, untuk meyakinkan ibu Jin Heon ke dalam membolehkan perkahwinan mereka. Rencananya gagal, tetapi mereka tetap bersama-sama. Mendekati akhir siri, Sam-Soon membaca sebuah puisi dari poster di bus stop: ... "Tari tidak seperti orang yang menonton Sing seperti mendengar ada seseorang Bekerjalah seperti anda tidak perlu wang Cinta seperti anda telah pernah terluka sebelumnya Live seperti tidak ada hari esok. ".

Produksi[sunting | sunting sumber]

Beberapa kritik percaya bahawa kejayaan yang besar adalah kerana tumpuan acara pada kehidupan seorang wanita lajang dan gemuk di usia dua puluhan akhir nya. Khususnya, penampilan fizikal dan stereotaip bahawa watak wanita digambarkan dalam drama sangat meningkat popularitinya kerana resonansi dengan banyak orang Korea. [3] Pelakon Kim Sun Ah yang tercatat telah mendapatkan £ 15 untuk peranan ini. [4] Untuk alasan tersebut, drama dikatakan versi Korea Bridget Jones di Seoul. Tajuk Bahasa Inggeris rasmi untuk drama "My Lovely Sam Soon." Hal ini juga disebut dengan terjemahan langsung dari judul Korea: My Name is Kim Sam Soon atau Nae Gim Ireum-eun Sam-matahari. drama ini juga dianggap sebagai sebahagian daripada Gelombang Korea kerana popularitinya seluruh Asia (samping Princess Hours dan Full House).

Soundtrack[sunting | sunting sumber]

Sebuah Korea terkenal electronica band Clazziquai menyumbangkan dua lagu di soundtrack-nya: "Be My Love" dan "She Is", bekas yang menjadi lagu tema acara. Populariti acara kumpulan membawa peningkatan media dan perhatian awam. Lihat external link di bawah ini.

OST: 1. Bonbon O Chocolat I 2. Be My Love - Clazziquai 3. She Is - Clazziquai 4. WFS 5. Goodbye 6. Farewell without Farewell (Jisun from Loveholic) 7. Bonbon O Chocolat II 8. Goodbye II 9. Can’t Let Go 10. Gravity 11. Inside My Heart - Jung-eun Kim 12. Be My Love (MR) 13. She Is (MR) 14. Bonbon O Chocolat III

Pautan luar[sunting | sunting sumber]