Pelancongan di Buenos Aires

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Tugu.

Buenos Aires berada di tengah-tengah letupan pelancongan, menurut World Travel & Tourism Council[1], itu mengungkapkan pertumbuhan yang kuat untukPengembaraan dan Pelancongan Argentina tahun 2007 [2] dan dalam tahun akan datang, dan pengembaraan berprestij dan penerbitan pelancongan; Majalah Travel + Leisure, pemimpin majalah bulanan di pasaran dunia luas majalah pengembaraan, pelancong memilih Buenos Aires bandar kedua yang paling dikehendaki untuk kunjungi setelah Florence, Itali [3]. Buenos Aires, yang dianggap sebagai "Paris Amerika Selatan," menawarkan seni bina elegan, masakan indah, sebuah kehidupan malam legenda, dan belanja modis. Argentina telah menjadi terkenal kerana kaya cita rasa Eropah.

Tarikan pelancong[sunting | sunting sumber]

Tapak-tapak pelancong yang termasyhur adalah yang ditemui di teras bandar bersejarah, yang terdiri daripada Montserrat dan San Telmo. Bandar ini pada asalnya dibina sekitar Plaza de Mayo, pusat pentadbiran Colony tersebut. Untuk sebelah timur alun-alun adalahCasa Rosada , kerusi rasmi] cabang [[] eksekutif dari kerajaan Argentina. Di utara, Catedral Metropolitana yang telah berdiri di lokasi yang sama sejak zaman kolonial, dan bangunan Banco de la Nacion Argentina, sebidang tanah yang awalnya dimiliki oleh Juan de Garay. Lembaga lain kolonial penting adalah Cabildo, ke barat, yang diubahsuai selama pembangunan Avenida de Mayo dan Julio A. Roca. Untuk selatan adalah Congreso de la Nacion (Kongres Nasional), yang saat ini rumah-rumah Academia Nacional de la Historia (Akademi Negara Sejarah). Terkini, di barat laut, adalah City Hall.

Avenida de Mayo 'menghubungkan Casa Rosada' dengan Argentina Kongres Negara. Di jalan ini terdapat beberapa bangunan penting budaya, seni bina dan sejarah, seperti Casa de la Cultura, di Palacio Barolo dan Café Tortoni. Di bawah jalan tersebut, subte (metro) laluan pertama di Amerika Selatan, dibuka pada tahun 1913. Jalan ini berakhir di Plaza del Congreso, yang memaparkan sejumlah monumen dan patung, termasuk salah satu beberapa hidup asli cetakan Auguste Rodin daripada "The Thinker."


Fail:2007 Worldsbest Cities.jpg
2007 senarai Bandar Terbaik Di Dunia, oleh Majalah Travel + Leisure. Hari ini masih peringkat di 10 besar


Taman Jepun Buenos Aires, Dunia terbesar di luar Jepun

Kawasan Manzana de las Luces ("Blok Diterangi") ciri gereja San Ignacio, di Colegio Nacional Buenos Aires, dan bangunan dewan bandar lama (1894-1931). Kawasan ini mempunyai terowong dan Katakomba, yang melintasi bawah Plaza de Mayo selama masa penjajahan. Di sekitar San Telmo ,Plaza Dorregomenyelenggarakan barang antik yang adil pada hari Ahad, lengkap dengan tango menunjukkan. Mereka juga telah menunjukkan tango setiap hari di plaza terkenal. Pada akhir pekan mereka melibatkan banyak pelancong untuk belajar bagaimana menari. Sering dan aktiviti pelancongan juga terdapat di GerejaNuestra Señora de Betlehem, yang'San Pedro Telmo Paroki dan Antonio Ballvé Penintetiary Museum. Muzium Sejarah Negara di Parque Lezama adalah beberapa blok selatan. Ayres Porteños Hostel adalah sebuah asrama yang sangat terkenal kerana juga merupakan daya tarikan pelancongan, itu dihias dan dilukis oleh seniman dari La Boca dan mempunyai koleksi unik lukisan tempatan di antara dinding-dindingnya.

Borough dari Recoleta adalah rumah bagi sejumlah tempat-tempat menarik, termasuk Museo Nacional de Bellas Artes , di Biblioteca Nacional, yang[Recoleta Centro [Budaya ]], Fakulti Undang-undang Universidad de Buenos Aires , Basilica de Nuestra Señora Pilar, butang Palais de Glace, yang Café La Biela dan Cementerio de la Recoleta, di mana ruangan bawah tanah Eva Peron boleh dikunjungi, antara mereka banyak yang lain Argentina sejarah dan budaya nombor.

El Ateneo adalah salah satu kedai-kedai buku bandar yang paling terkenal dan, selepas dipindahkan dari lokasi pusat bandar asalnya, hari ini beroperasi pada Santa Fe Avenue, di mana " Barrio Norte "memenuhi borough dari Palermo. Setelah kemudian teater dan pawagam, building masih mempertahankan perasaan dari grand teater dulu, walaupun renovasi baru-baru ini. Plaza Itali, tempat sebuah monumen untuk Giuseppe Garibaldi, yang Buenos Aires Zoo, yang taman botani dan Palermo kayu ( terkenal dengan tasik paddleboat nya, kebun mawar dan planetarium) semua berjalan kaki di sebelah timur El Ateneo.

Pemandangan kawasan Puerto Madero

Kawasan pilihan raya bandaran dari ciri-ciri Retiro Railway Terminal Retiro dan beberapa tanda tempat terkenal yang lain, seperti Plaza San Martín dataran, yang Monumen untuk Falklands War Fallen, sebuah patung berkuda dari General San Martín dan, dekat, masyarakat Anglo-Argentina hadir untuk Argentina pada Torre Monumental (dahulu Torre de los Ingleses), yang Santísimo berornamen 'Basilika Sacramento dan Art Deco Kavanagh Building, masih salah satu yang tertinggi di bandar.

Museo de Arte Latinoamericano de Buenos Aires terletak di barrio Palermo, dan merupakan salah satu yang paling penting di negeri ini. Dalam persekitaran ini juga boleh ditemukanpada Bosques de Palermo, Planetary dan Zoo Buenos Aires.

Kawasan selatan bandar, (termasuk barrios seperti Barracas dan Parque Patricios), sedangkan secara tradisional tujuan tidak seorang pelancong atas, secara sejarah sumber untuk banyak budaya tango awal bandar. Sekarang rumah bagi seni berkembang.

Laman web lain pelancongan yang penting adalah Avenida Corrientes, antara puluhan pawagam, teater, penjual buku dan kedai-kedai muzik, jalan ini adalah rumah bagi Pusat Kebudayaan San Martín, Paseo La Plaza dan koliseum Luna Park. Pada persimpangan jalan ini dengan Avenida 9 de Julio, yang Obelisco, lambang Kota Buenos Aires, terletak. Art Deco Mercado de Abasto , yang saat ini menjadi pusat beli-belah, juga di jalan ini.

Di hujung barat daya bandar, Buenos Aires litar dan [[Parque de la] Ciudad] berada. Salah satu taman tematik terbesar di Amerika Latin, pusat taman hiburan di sekitar 200 meter-tinggi Torre Espacial menara.

Buenos Aires telah menarik homoseksual masyarakat terbesar di Amerika Latin. [1] Bandar ini, sejak tahun 2006, telah melihat jumlah kedatangan kapal pesiar belum pernah terjadi sebelumnya berorientasikan gay kapal, peningkatan jumlah gay yang dimiliki perniagaan dan pembangunan sebuah hotel berorientasikan gay-5-bintang, walaupun lokasinya relatif kurang baik, para Axel Hotel Buenos Aires tetap masyhur sejak dibuka pada bulan Oktober 2007.

Bandar ini juga mempunyai restoran yang penting seperti La Cabana Restaurant, antara lain.

Dalam beberapa tahun terakhir, pilihan pelancongan bukan tradisional telah menjadi sangat masyhur di kalangan pelancong melawat Buenos Aires. Top pelancongan berjalan MP3 Buenos Aires serta pelancongan basikal atau pelancongan percuma adalah tiga contoh dari kemungkinan yang tak terbatas untuk menerokai bandar.

Caminito

Hotel[sunting | sunting sumber]

The Park Hyatt Hotel, terdahulunya estet Duhau

Bandar Buenos Aires mempunyai pelbagai jenis penginapan yang sedia ada daripada bintang lima bintang untuk anggaran high terletak di persekitaran yang jauh dari pusat bandar, walaupun sistem pengangkutan membolehkan akses mudah dan murah untuk kota.

Ada, pada Februari 2008, 23 lima-bintang, 61 bintang empat, bintang tiga 59 dan 87 dua atau satu-bintang hotel, serta 25 hotel butik s dan 39 berasingan-hotel s; lain 298 asrama, tempat tidur & sarapan, sewa percutiaan dan syarikat bukan hotel yang berdaftar di bandar. Dalam semua, hampir 27,000 bilik yang sedia untuk pelancongan di Buenos Aires, di mana sekitar 12.000 milik bintang empat, lima bintang atau hotel butik. Syarikat dari kategori yang lebih tinggi biasanya menikmati kadar tertinggi bandar pendudukan. [4] Sebahagian besar hotel berada di bahagian tengah bandar, dalam jarak yang dekat dengan tempat-tempat pelancongan yang paling utama.

Untuk pengembaraan yang lebih menginginkan kebebasan dan privasi, ada banyak dari bilik apartmen disewakan. Ini berkisar dari rendah-kos, studio kecil untuk mahal, apartemen mewah.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ www.wttc.travel Retrieved on 10 March 2008
  2. ^ WTTC reveals strong growth for Argentina[pautan mati kekal] Retrieved on 10 March 2008
  3. ^ Travel +Leisure Magazine worldsbest/2007 Retrieved on 10 March 2008
  4. ^ "Buenos Aires Statistical Monthly, April 2008" (PDF). Diarkibkan daripada yang asal (PDF) pada 2012-10-24. Dicapai pada 2011-03-25.

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]