Pelancongan di Ecuador

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari

Ecuador merupakan negara terkecil di dataran tinggi Andes kasar, Ecuador adalah salah satu destinasi pelancongan yang paling menguntungkan di Amerika Selatan. Dengan array pada budaya adat hidup, terawat senibina kolonial, dunia lain lanskap gunung berapi dan hutan hujan lebat, maka pakej perimeter dengan mata lebih banyak berbanding bunga banyak negara dua kali ukurannya. Anda boleh berenang dengan alam, arung jeram, trekking mendaki gunung berapi, dan bungkuk watching.Ecuador paus adalah negara pelbagai spektakuler dan pemandangan yang indah. Dari pantai ke gunung berapi, anda boleh mengharapkan untuk mencari hampir semua jenis persekitaran di sini. Ini bermakna peluang pelancongan Ecuador adalah beberapa yang terbaik di dunia. Ini juga bermakna bahawa ada banyak kegiatan untuk menikmati di negeri ini. Terbaik dari semua, Ecuador menawarkan peluang untuk menikmati runtuhan ditinggalkan oleh budaya Amerindian yang dihuni ini bertahun-tahun county lalu. Hal ini juga memberi akses mudah ke salah satu hutan hujan yang terbesar di dunia - Amazon! Selain Amazon, Kepulauan Galapagos telah banyak menawarkan petualang pemberani. Anda tidak akan pernah kehabisan hal untuk mencari apabila anda melawat Ecuador!

Quito[sunting | sunting sumber]

Quito - Ibu negara Ecuador dibilang bandar paling indah di Amerika Selatan. Quito adalah ibukota Ecuador dan Pichincha, wilayah paling padat penduduknya Andean negara, terletak 116 batu dari pantai Pasifik pada ketinggian 9.350 kaki, betul-betul di sebelah selatan khatulistiwa. Ini mempunyai iklim yang menyenangkan yang boleh digambarkan sebagai "musim semi kekal". Bandar, salah satu yang tertua di Amerika Selatan, dibina di baskom kecil di lereng bawah Cerro Pichincha. Itu adalah ibukota kerajaan kuno Quitu dan selama beberapa dekad, sebelum pekerjaan dengan Sepanyol pada 1534, adalah modal (utara) kedua dari kerajaan Inca. Rasmi nama bandar seperti yang diberikan oleh orang Sepanyol, adalah Villa de San Francisco de Quito, adalah bandar kedua terbesar di Ecuador. Ini adalah modal politik, pentadbiran, dan budaya Ecuador. Quito, lebih dari modal Amerika yang lain Selatan, telah menjaga suasana kolonial, dengan kotak, air mancur, gedung-gedung awam, dan rumah-rumah yang dibina dalam gaya khas Sepanyol. Yang paling menarik adalah alun-alun utama, Plaza Mayor, dengan katedral yang abad ketujuh belas, kerajaan istana, balai kota, dan bangunan yang lain. Quito terkenal dengan banyaknya bengkel kecil yang menghasilkan seni asli dan untuk pasaran luar nya India.

Otavalo[sunting | sunting sumber]

Otavalo: Setiap hari Sabtu, ini kota kecil wilayah Imbabura (100 kilometer utara Quito), mendapatkan penuh dengan warna dan mendapatkan tercekik tindakan, ketika pribumi mulai pameran di alun-alun Ponco, karpet, selimut, ikat pinggang dan kepelbagaian besar objek, dibuat dengan kemahiran tangan mereka dan impuls kreatif mereka inspiration.Also popular di kalangan pelancong adalah pasaran Otavalo di Otavalo. Kelimpahan barang kerajinan tangan dibuat dengan baik dapat membuat cukup mencabar untuk memilih apa untuk membeli, tetapi anda boleh yakin bahawa anda mendapatkan high atas terlepas dari apa yang anda pilih.

Gunung berapi - Chimborazo / Taman Negara Cotopaxi Cotopaxi[sunting | sunting sumber]

"Avenue dari Gunung" Ecuador adalah 325 km. Panjang lembah antara rentang Cordillera utama. Besar dan berdiri sendiri, gunung berapi ini memberikan merenung, kontras yang tertutup salji ke lushness khatulistiwa hijau. Mereka juga menyediakan pendaki gunung kesempatan langka untuk mencapai ketinggian yang sangat tinggi tanpa kesulitan teknikal. Mendaki gunung berapi menawarkan cabaran, menarik tak terlupakan. Dalam bahasa India, Chimborazo artinya "gunung salji". Ini adalah sebuah massa besar skala besar. Alexander Von Humboldt gila usaha gagal untuk mendaki Chimborazo pada tahun 1802, dan diyakini itu menjadi gunung tertinggi di dunia (6.526 kaki). Perbezaan ini berlangsung sampai penemuan Mt. Everest lima puluh tahun kemudian. Akhirnya naik Chimborazo oleh Edward merintih pada tahun 1880. Hari ini naik cukup sering, tapi kurang dari Cotopaxi, yang merupakan gunung berapi aktif tertinggi di dunia (6,005 meter)

Kepulauan Galapagos[sunting | sunting sumber]

Kepulauan Galapagos adalah sekumpulan dua belas pulau gunung berapi dan pulau banyak dalam batuan 650 batu di lepas pantai Pasifik dari Ecuador. Luas pulau ini 3.086 batu persegi. Hanya dua yang dihuni: Isabela, yang terbesar dari kumpulan, dan San Cristobal. anggaran penduduk saat ini di pulau adalah 20.000. Pulau-pulau yang berbukit-bukit, naik ke ketinggian 5.000 kaki, dan ada beberapa gunung berapi aktif. Kepulauan Galapagos terkenal kerana fauna yang unik dan flora, termasuk spesies yang tidak ditemui di tempat lain. Paling dikenali adalah kura-kura besar (galapago) dan beberapa jenis kadal. Charles Darwin melawat pulau-pulau pada tahun 1830. Di sinilah ia membuat sebahagian besar pengamatan nya yang menyebabkan teori-teorinya tentang evolusi dan Origin of the Species. Banyak saintis sejak melakukan kajian di Kepulauan Galapagos islands.The adalah, dalam dirinya sendiri, objek wisata besar. Jutaan orang kawanan sini setiap tahun hanya untuk menikmati kesempatan untuk mendapatkan dekat dengan alam. bintik Scuba diving dan alam berjalan tersedia di seluruh kepulauan ingat untuk membawa kamera anda! Jika anda menikmati Kepulauan Galapagos, mengapa tidak kepalanya untuk Machalilla Taman Nasional? Taman ini cukup besar dan bahkan termasuk Isla de la Plata. Tanaman hidup dan kehidupan haiwan yang diawetkan di sini dalam segala bentuk dan bentuk.

Tapak Arkelogi/Puing Ecuador[sunting | sunting sumber]

Ecuador mempunyai beberapa runtuhan yang ditinggalkan oleh suku Inca atau Amerindian lain. Situs Inca pokok Ingapirca. Lain termasuk Rumicucho, dekat Quito; La Tolita, Esmeraldas berhampiran dan Tomebamba di Cuenca (sebahagian besar runtuhan di ibukota wilayah lama telah dibina di atas, tetapi beberapa dapat dilihat di Avenida Todos Santos). Valdivia budaya kuno (yang berasal dari 3200 SM) kiri tetap di Real Alto, San Isidro (digali gundukan) dan Santa Elena-yang semuanya terletak di daerah pesisir barat laut Guayaquil. Santa Elena adalah penting kerana kubur tertua yang dikenal di dunia (yang berasal dari 5000 SM). Machalilla Di dalam Taman Nasional adalah Agua Blanca halaman. (Artifak dari sebahagian besar tempat-tempat ini terbaik dilihat di muzium-muzium di Guayaquil dan alasan mengapa pelancongan Quito.Another Ecuador adalah booming adalah kerana tersebar luasnya kuat runtuhan Inca di daerah The Ingapirca Inca Ruins cukup besar dan mengesankan untuk melihat .. Juga menonjol adalah runtuhan Inca Rumicucho, La Tolita dan Tomebamba. Suku Inca tidak budaya hanya untuk meninggalkan tanda mereka di sini. Ada pelbagai runtuhan yang berkaitan dengan budaya Valdivia kuno yang titik pinggiran Guayaquil.

Ambato[sunting | sunting sumber]

Bandar yang moden (penduduk 140,000) selatan Quito dibina semula selepas gempa 1949 bukti-kecil dari era kolonial tetap. Ambato, bagaimanapun, adalah tempat yang baik untuk membeli Salasaca permaidani Amerindian dan kerajinan yang lain (Isnin adalah hari pasaran utama, dengan yang lebih kecil pada hari Rabu dan Jumaat). Pemandangan termasuk Quinta de Mera (rumah bersejarah), muzium tempatan dan santai Parque Juan Montalvo (dinamakan selepas esais politik Ecuador). Bandar ini menjadi tuan rumah Festival Bunga Buah dan selama dua minggu terakhir bulan Februari (buah-buahan, bunga, bullfights tarian jalan, dan acara-acara). Pengunjung boleh mengambil perjalanan ke Chimborazo (pada 20700 ft/6310 m, itu puncak tertinggi Ecuador); Fauna Reserve Produksi (15,000 hektar bunga asli dan tanaman), dan bandar yang terdekat Banos. Ambato adalah 75 batu selatan Quito.

Banos[sunting | sunting sumber]

Terletak di tengah-tengah kawasan pergunungan = Ini adalah tempat untuk relaksasi sambil melayari Banjaran Andes. Hal ini sangat terkenal dengan mata air alam. Ada banyak lokasi yang dapat menampung dip panjang yang baik. Pemandangan indah di sekitar Banos adalah daya tarikan utama yang lain di wilayah itu, dan ada beberapa cara untuk menikmatinya. hiking trails Bagus, kuda kembali naik dan bahkan naik basikal di pergunungan. White-air berperahu juga mungkin di daerah tersebut. Sila memiliki ini semua pra-ditetapkan oleh ejen perjalanan anda. Ini Harus Sheer relaksasi bisa! Ditemukan di Banos dari mana pengunjung juga boleh mendapatkan akses kepada pergunungan Andes yang menjulang tinggi. Atau anda dapat menikmati kegembiraan di sisi laut di Salinas. Mungkin menjelajahi lembah Amazon lebih selera anda? Ada banyak tersedia tur Jungle. Sungguh, Ecuador telah begitu banyak yang perlu dilakukan dan melihat bahawa anda tidak boleh merasa bosan. Tak heran Pelancongan Ecuador halaman melihat aktiviti begitu banyak!

Cuenca[sunting | sunting sumber]

Topi-topi Panama adalah cap dagang dari Cuenca, Ecuador negara ketiga terbesar. topi Panama pertama kali dibuat di daerah Cuenca dan masih dihasilkan di sana. Kota masih mempertahankan adalah Andean Kecil aura negara. Di negara, anda langsung bisa merasakan dan merasakan bagaimana rasanya hidup 100 tahun yang lalu. Sepanjang tahun iklim musim semi seperti adalah menarik luar biasa untuk Cuenca. Bandar ini memiliki Dunia Lama, Sepanyol penjajah merasa; bunga tempat pada tetingkap, balkon besi tempa, merah atap genteng, jalan bebatuan dan pasaran hidup (Khamis terbuka, dengan pasaran yang lebih kecil pada hari Sabtu). Ini juga merupakan pusat seni dan kerajinan. Banyak hal yang dijual di Quito dan Guayaquil berasal dari daerah ini. Di antara pemandangan adalah beberapa katedral dan biara-biara. Cuenca adalah rumah dari topi Panama asli.

Kesempatan masyhur[sunting | sunting sumber]

Peluang pelancongan popular di Ecuador merangkumi pelbagai kegiatan seperti menunggang kuda, kayak, kayak laut, berenang, berselancar, ski, jet ski, para-gliding, sky diving, arung jeram, trekking, hiking, tampar, scuba diving, snorkeling, mendaki gunung dan berbasikal gunung. Beberapa kegiatan yang agak ekstrim sementara yang lain lembut dan santai, sehingga anda boleh memilih apa yang terbaik akan sesuai untuk anda. Beberapa tempat menawarkan pelbagai aktiviti sementara yang lain menawarkan hampir tidak ada sama sekali, sehingga selalu yang terbaik untuk memastikan bahawa sebarang jenis aktiviti anda ingin mengejar sedia di tempat tujuan yang anda pilih. Pejabat Pelancongan Ecuador cukup mapan berkaitan dengan amaran pelancong mengenai risiko yang terlibat dalam kegiatan tersebut dan memastikan bahawa hal-hal ini terjadi dalam keadaan yang paling aman mungkin. Ini bermakna pengunjung harus memperhatikan peringatan ini untuk keselamatan mereka sendiri.

Rujukan[sunting | sunting sumber]