Pengguna:Pejuang bahasa

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.


Selamat Datang ke Laman Pengguna Pejuang Bahasa

Senang berkenalan dengan kalian semua. Jika ada sebarang pertanyaan mengenai artikel yang saya tulis atau terjemah, terus saja ke perbincangan. Berikut adalah sedikit sebanyak mengenai latar belakang diri saya
Tahap pendidikan: Mahasiswa universiti tahun tiga, jurusan kejuruteraan angkasa lepas (peringkat ijazah sarjana.)
Minat: Teknologi, Teknologi Aeronautika dan Angkasa Lepas, Sains, Sejarah, Kebudayaan dan Politik


Laman perbualan
Wikipedia
Penghargaan
wiki Dihargai untuk sumbangan anda yang bagus berkaitan Iran oleh Didie pada 17 Oktober 2007.
Wikipedia Babel
ms Bahasa ibunda pengguna ini ialah Bahasa Melayu.
id-4 Pengguna ini mampu bersumbangsih dengan bahasa Indonesia mendekati penutur ibu.
en-4 This user speaks English at a near-native level.


Projek Iran

Projek Iran merupakan inisiatif saya sendiri dalam mengembangkan artikel-artikel mengenai Iran atau Parsi. Informasi mengenai negara ini cukup terbatas di Wikipedia Bahasa Melayu. Dengan memulakan projek ini, saya berharap agar rencana mengenai Iran dapat dikembangkan dan ditingkatkan kualitinya.

Mengapa Iran?

1. Iran kini terlibat dalam krisis nuklearnya dengan Amerika Syarikat. Maka, lebih elok jika kita mengetahui latar belakang negara agar kita dapat memahami pemikiran rakyat Iran dan mengapa mereka nekad dalam program nuklearnya.

2. Tamadun Parsi adalah sebuah tamadun yang tertua dan antara yang terhebat dalam sejarah manusia. Orang Parsi sendiri banyak menyumbang kepada perkembangan sains dan teknologi dunia.

Iran


Nusantara

Nusantara merupakan projek yang sedang saya usahakan secara tidak rasmi. Kini saya sedang dalam proses menerbitkan artikel-artikel mengenai sejarah Nusantara. Kebanyakan rakyat Malaysia mempunyai ilmu yang terhad dalam sejarah Nusantara dan juga kebudayaannya. Maka, saya berharap dalam mengembangkan dan menerbitkan rencana mengenai Nusantara, dapatlah rakyat Malaysia mengetahui lebih lanjut mengenai kebudayaan mereka.

Ini adalah laman pengguna Wikipedia.

Jika anda mendapati laman ini pada mana-mana tapak selain dari Wikipedia, anda sedang melihat cermin laman. Berhati-hati bahawa yang laman ini mungkin bukan yang terkini, dan pengguna asal laman ini mungkin tidak mempunyai hubungan peribadi dengan mana-mana tapak selain dari Wikipedia sendiri. Laman asal terletak di http://ms.wikipedia.org/wiki/Pengguna:Pejuang_bahasa.

Wikimedia Foundation
Wikimedia Foundation