Perbincangan:Bijuu

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Naruto tailed binatang Binatang-binatang yang berekor sembilan Syaitan gergasi dalam siri manga dan anime Naruto. Setakat yang terlihat sedikit lebih besar daripada Gamabunta, yang lebih daripada 100 meter. Yang tailed binatang masing-masing mempunyai jumlah ekor yang berbeza, dan masing-masing adalah jenis makhluk yang berbeza. Dibandingkan dengan manusia, binatang tailed mempunyai jumlah besar chakra, dijelaskan dalam siri sebagai "ultimate chakra". Shukaku tampaknya memiliki tingkat chakra beberapa kali bahawa dari setiap manusia, sedangkan rubah berekor sembilan chakra yang praktikal tak terhad. Meskipun tak ada taranya mereka kekuatan dan kuasa, tidak semua binatang berekor boleh menggunakannya secara berkesan. Tiga ekor binatang, misalnya, tidak memiliki kecerdasan untuk mengawal kekuatan sendiri, membuatnya lebih lemah.

Orang dalam binatang berekor yang telah disegel saat lahir disebut jinchuriki, atau hanya tuan rumah, dan tumbuh menunjukkan kekuatan yang luar biasa. Dalam beberapa kes, mereka sebenarnya lebih kuat daripada ekor binatang yang mereka miliki. Hal ini kerana mereka mempunyai pengetahuan untuk mengawal kekuatan binatang tailed secara berkesan, sedangkan ekor binatang yang membukanya mungkin kurang perisikan yang diperlukan untuk melakukannya. Host juga cenderung memiliki semacam karakteristik fisik mirip dengan binatang tailed disegel di dalam mereka (Naruto kumis-tanda, cincin di sekeliling mata Gaara, dan Yugito's serong mata). Naruto memuat jinchuriki Perkataan sopan, mengenai hal itu sebagai istilah berperikemanusiaan. Menurut ahli Akatsuki, mereka yang tuan rumah makhluk seperti kesepian biasanya orang-orang yang membenci kemanusiaan, dan sejauh ini telah terbukti benar (setidaknya pada awalnya). Ketika dua yang pertama tertangkap, tak seorang pun dari desa-desa mereka peduli bahawa mereka diambil atau turun tangan untuk membantu, bahkan, mereka bersyukur bisa lepas dari mereka. Diketahui bahawa kematian daripada sebuah host akan mengakibatkan kematian daripada ekor binatang dalam, dan tuan rumah melihat sejauh ini kadang-kadang menunjukkan kekuatan defensif spontan. Demikian pula, penghapusan binatang tailed mengakibatkan kematian daripada tuan rumah. Selama Perang Besar Shinobi, masing-masing negara's Hidden Village cuba memanfaatkan ekor binatang untuk tujuan ketenteraan, dan bersaing untuk mereka. Namun, tak seorang pun bisa benar-benar membawa binatang ekor terkawal. Praktek penyegelan tailed binatang dalam manusia untuk memanfaatkan kekuatan mereka terbukti satu-satunya kaedah berkesan untuk memanfaatkan kekuatan yang luar biasa daripada binatang. Satu-Ekor Shukaku:

Nama: Shukaku Ekor satu atau Shukaku dari Pasir, Inggeris TV "Shukaku Roh Pasir / Demon" 

Jenis makhluk: Tanuki (rakun-anjing, asli hanya untuk Jepun dan negara-negara Asia lainnya) Host: Tidak ada, dahulu Gaara Karakter yang unik: Mampu untuk meludah bola angin tertumpu dicampur dengan cakra Status: Diambil, diekstrak, dan disegel oleh Akatsuki

Shukaku dikatakan roh yang corrupt seorang biarawan Pasir berpaling Syaitan. Awalnya dia disegel di dalam sebuah teko dan kemudian ditempatkan di dalam tuan rumah pertama. Dia disegel di dalam Gaara oleh Chiyo atas arahan ayah Gaara, Kazekage Keempat, menggunakan ibu Gaara sebagai korban. Shukaku mempunyai dua host lain sebelum Gaara, keduanya meninggal ketika Shukaku diambil daripada mereka. Shukaku cerdas tetapi juga membingungkan, memberinya sikap seorang pemabuk, ini berpadanan dengan gambaran khas Tanuki dalam cerita rakyat Jepun. Shukaku sendiri boleh menterjemah untuk "mabuk" dalam Bahasa Jepun. Seperti tailed binatang lain, yang marah dan haus darah bawaan mempengaruhi perilaku, dan relishes dalam kesempatan untuk membunuh siapa pun yang terlihat. Sebagai tuan rumah, Shukaku, Gaara mempunyai kebolehan untuk bergerak dan melayang di akan pasir, dan dilindungi setiap saat oleh Perisai Pasir, terlepas dari kehendak-Nya (bahkan diri kecederaan akibat perbuatan dihalang oleh pasir). Dia juga menderita insomnia seumur hidup, efek samping dari Shukaku menjadi tuan rumah. Haruskah dia tidur, Shukaku akan makan jauh personalitinya.

Ketika marah atau sangat haus darah, Gaara mulai berubah menjadi seukuran manusia versi Shukaku oleh lapisan pasir di atas tubuhnya. Pasir memuat paparan pada Shukaku, dan meningkatkan kemampuannya sangat. Sementara dalam bentuk ini, Gaara mendapatkan kekuatan yang besar, daya tahan, dan kemampuan untuk menggunakan Sand Shuriken. Titik lemah daripada transformasi ini adalah di dasar ekornya, di mana setiap pukulan cukup kuat (seperti catatan letupan) akan menyebabkan kerosakan teruk pada itu. Dia juga boleh meregangkan kaki pasir seperti yang dilakukannya dengan pasir biasa, perbezaan utama adalah bahawa anggota badannya tetap sama kuat seperti ketika mereka menyusut. Transformasi ini tampaknya berlaku sangat lambat, karena Gaara berusaha untuk mengambil borang ini dua kali dan telah digagalkan kedua kali. Dalam contoh pertama, Sasuke cedera dia selama percubaan transformasi dalam ujian Chunin. Yang terkini, yang Gaara hampir selesai, hancur oleh Naruto selama pertempuran di hutan. Gaara hanya mampu mencapai titik di mana semua tetapi kakinya telah ditutupi pasir.

Dalam situasi mengerikan, Gaara dapat menciptakan hidup replika Shukaku bersaiz daripada pasir. Tidak seperti versi berukuran manusia, replika ini dapat diciptakan hampir seketika. Gaara mengontrol replika dari dalam, tetap aman dari serangan musuh. Walaupun terbuat dari pasir, Gaara tampaknya tidak boleh beregenerasi setiap kerugian yang berlaku pada replika. Sementara dalam bentuk ini, Gaara dapat melepaskan jiwa Shukaku, yang membolehkan syaitan untuk menggunakan kekuatan penuh. Untuk melakukannya, Gaara harus muncul dari dalam replika, menetap di atas kepalanya, dan gaya tidur di atas dirinya sendiri. Sekali dilepaskan, Shukaku boleh menyerang dengan tanda tangannya kemampuan, Wind Release: Drilling Air Bullet. Kerana Gaara menonjol dari Shukaku bahagian atas kepala, ia bisa terbangun, sehingga semangat Shukaku menekan sekali lagi.

Selama Rescue Gaara arc, Shukaku sangat kuat diambil dari Gaara oleh Akatsuki, dengan demikian membunuh dia. Mujurlah bagi Gaara, dia dibangkitkan melalui kombinasi daripada kehidupan Chiyo-memindahkan teknik dan Naruto's chakra. Gaara kemampuan untuk mengendalikan pasir masih tampak utuh, meskipun derajat apa masih belum jelas.

Dua-Ekor Demon Cat:

Nama: Dua-Ekor Demon Cat 

Jenis makhluk: Nekomata (magis, dua-ekor kucing) Host: Tidak ada, dahulu Yugito Nii Karakter yang unik: Fire-bernafas Status: Diambil, diekstrak, dan disegel oleh Akatsuki


Dua-ekor kucing iblis adalah api-bernapas, terbakar kucing daripada Tanah Lightning. Its host adalah Yugito daripada Kumogakure, yang ditangkap oleh anggota Akatsuki Hidan dan Kakuzu tidak lama selepas pengenalan. Walaupun memikat dua pengejar ke ruangan tertutup, menutup pintu keluar, dan menukar dirinya menjadi kucing Syaitan, Yugito itu dikuasai dan membuat sadar (serta ditempelkan ke dinding oleh Kunai melalui kedua tangannya) oleh dua ahli Akatsuki. Zetsu kemudian datang untuk membawanya daripada tangan mereka. Dalam pasal 331, Akatsuki mulai mengeluarkan binatang daripada Yugito, dan selesai dalam bab 332, yang mengakibatkan kematian beliau. Tiga-Ekor Demon Turtle:

Nama: Tiga Ekor 

Jenis makhluk: Unknown (penyu-seperti makhluk) Host: Tidak ada Karakter yang unik: Unknown Status: Diambil dan disegel oleh Akatsuki


Tiga-ekor binatang adalah raksasa, kura-kura-seperti Syaitan yang Deidara dan pasangan baru, Tobi, ditangkap. Makhluk ini mungkin didasarkan pada Genbu atau Kappa.

Kemampuan apa yang dimiliki makhluk ini masih belum jelas, seperti hanya sedikit untuk benar-benar menyerang dua dalam penampilan pendek. Hal ini jelas sangat cepat meskipun ukurannya, sebagaimana dibuktikan oleh kemampuannya untuk mengikuti Tobi, yang sedang berjalan di air pada saat itu. Dengan tiga ekor terganggu, Deidara membentuk tanah liat letupan ikan dalam usaha untuk menangkap itu. Tidak jelas apakah ini menandakan berakhirnya pertempuran, sebagai sisa pertempuran berlangsung terlihat. Gloated Tobi membawa tiga ekor turun dengan jutsu khusus, tetapi Deidara berfikir sebaliknya. Dalam penampilan terkini, Deidara adalah tarikan bawah sedar binatang dengan dua burung tanah liat besar.

Tidak seperti binatang tailed lain melihat sejauh ini, tiga ekor tidak memiliki sebuah host. Hal ini berbeza daripada Shukaku dan rubah iblis kerana tidak cerdas, yang membuatnya sedikit lebih daripada binatang liar. Menurut Deidara, kekurangan tuan rumah membuat binatang lemah kerana tidak cukup cerdas untuk mengawal kekuatan sendiri. Di masa lalu, tiga ekor binatang itu dijiwai melalui seorang ninja dari Hidden Mist. Ketika Akatsuki ditangkap itu, tiga ekor binatang itu "di alam bebas," tanpa Jinchuuriki host. Empat-Ekor Demon:

Nama: Empat Ekor 

Host: Unnamed pria tua Karakter yang unik: Akses ke pelbagai jenis chakra paraelemental Status: Diambil dan disegel oleh Akatsuki

Host daripada Empat Ekor, seorang lelaki tua yang tidak diketahui asal, ditangkap oleh Kisame Hoshigaki. Dilaporkan, itu adalah pertempuran yang sukar untuk Kisame, yang harus menghadapi banyak unsur fusions, jarang kelihatan di luar Kekkei Genkai. Lima-Ekor Demon:

Nama: Lima Ekor 

Host: Unnamed Rock ninja Karakter yang unik: Unknown Status: Diambil dan disegel oleh Akatsuki Informasi: Rock ini ditangkap Akatsuki Jinchuuriki dan Bijuu di beberapa titik di masa lalu. Tidak diketahui apa yang tailed haiwan Syaitan itu atau yang ditangkap ahli Akatsuki itu. Dua daripada Jinchuuriki diambil ghaib itu adalah orang buangan, yang ditinggalkan oleh desa mereka ketika Akatsuki datang untuk menangkap mereka. Enam-Ekor Demon:

Nama: Enam Ekor 

Host: Unnamed ninja Karakter yang unik: Unknown Status: Diambil dan disegel oleh Akatsuki Informasi: Akatsuki menangkap Jinchuuriki ini dan Bijuu di beberapa titik di masa lalu. Tidak diketahui apa yang tailed haiwan Syaitan itu atau yang ditangkap ahli Akatsuki itu. Dua daripada Jinchuuriki diambil ghaib itu adalah orang buangan, yang ditinggalkan oleh desa mereka ketika Akatsuki datang untuk menangkap mereka. Tujuh-Ekor Demon:

Nama: Tujuh Ekor 

Host: Unnamed Air Terjun ninja Karakter yang unik: Unknown Status: Diambil dan disegel oleh Akatsuki Informasi: Akatsuki diambil terjun ini Bijuu Jinchuuriki dan di beberapa titik di masa lalu. Tidak diketahui apa yang tailed haiwan Syaitan itu atau yang ditangkap ahli Akatsuki itu. Dua daripada Jinchuuriki diambil ghaib itu adalah orang buangan, yang ditinggalkan oleh desa mereka ketika Akatsuki datang untuk menangkap mereka. Lapan-Ekor Beast:

Nama: Lapan-Ekor (Hachibi) 

Jenis makhluk: An Ox dan Octopus Host: Kira Matahachi Ciri-ciri unik: Unknown Status: Aktif, disegel di host

Lapan-Ekor Binatang saat ini salah satu daripada dua Ekor sisa haiwan yang tidak diekstraksi oleh Akatsuki, yang lain menjadi Ekor Sembilan Demon Fox. The Jinchūriki, Kira Matahachi, ialah hitam, musclebound Cloud shinobi, yang tampaknya tidak menyukai cahaya. Di bahu kanannya, dia memiliki tato, mengatakan "besi", dan di pipi kirinya, dia memiliki tato tanduk banteng. Beliau juga membawa tujuh pedang. Ini juga tampaknya ia benci dipanggil tuan rumah untuk Ekor Delapan-binatang itu, dan lebih suka disebut sebagai "aku dan benda itu". Killer Bee tampaknya merupakan orang kuat secara fizikal ketika ia mampu memegang pedang Suigetsu dengan sangat mudah dan juga mampu mencatatkan Jugo selama tahap tanda kutukan. Berekor sembilan Demon Fox:

Nama: Nine-tailed Demon Fox, "Demon Fox", inggris TV "Nine-Ekor Fox Roh / Demon" 

Jenis makhluk: Kitsune (Fox) Host: Naruto Uzumaki Karakter yang unik: Hampir-cakra tak terbatas, kekuatan luar biasa Status: Aktif, disegel di host


Para iblis berekor sembilan rubah adalah binatang yang benar-benar kuat; Babatan tunggal daripada salah satu daripada sembilan ekor boleh meningkatkan tsunami, dan meratakan gunung-ganang. Setelah rubah iblis menyerang Konohagakure, Hokage Keempat mengurungnya ke bayi yang baru lahir Naruto dengan menggunakan Dead Demon Consuming Seal, mengorbankan hidupnya sendiri untuk melakukannya.

Setan rubah adalah binatang yang hampir murni jahat. Itu cerdas, dan mempunyai keperibadian yang pedas dan sadis. Namun, ia memiliki rasa kehormatan, dan tampaknya memiliki rasa hormat (jika hanya kebencian satu) untuk Naruto dan Hokage Keempat. Selain itu, ia mempunyai rasa yang berbeza kebanggaan dan menjadi agak marah dan mengejek di Naruto ketika dia menolak dengan chakra ketika menghadapi Sasuke dalam Bahagian II, meskipun ini mungkin hanya menjadi kemarahan atas melewatkan kesempatan untuk mengambil alih sebahagian kawalan atas tubuh Naruto.

Sebagai tuan rumah rubah iblis, Naruto telah mempercepat penyembuhan, hampir tak ada taranya stamina, dan akses kepada iblis rubah jumlah besar chakra. Yang nyaris tak terbatas Naruto chakra memungkinkan untuk melakukan tanda tangannya jutsu, Shadow Clone Technique, sepertinya tanpa batas. Dia bahkan mampu memanggil Gamabunta yang "Bos Katak", yang biasanya tingkat Kage feat memerlukan sejumlah chakra berkadar dengan saiz memanggil makhluk.

Naruto biasanya mengakses luar biasa ini bekalan chakra dari iblis rubah selama keadaan emosional yang ekstrim atau situasi yang mengancam jiwa. Ketika ia pertama kali diakses itu, rubah iblis bawaan kemarahan mengambil alih pikiran Naruto, menyebabkan dia untuk menyerang pada apa pun yang ada di dekatnya pada saat itu. Setelah itu, Naruto belajar untuk bersenam lebih banyak kontrol atas chakra, dan ia sekarang dapat mempertahankan kondisi mentalnya ketika menggambar pada sejumlah kecil iblis chakra rubah. Selepas latihan Jiraiya, Naruto belajar untuk memanggil darjah kecil daripada kuasa iblis rubah sesuka hati. Untuk melakukan hal ini, Naruto perjalanan ke pikirannya sendiri (digambarkan sebagai saluran pembuangan) dan menuntut bahawa Syaitan rubah memberinya dengan chakra. Ia menyebutnya "sewa". Rubah syaitan tampaknya untuk mematuhi hanya kerana geli oleh keberanian Naruto.

Setan chakra rubah bukannya tanpa kelemahan, namun. Seperti Naruto menarik tentang lebih daripada chakra rubah iblis, kepribadian sendiri menjadi digantikan oleh rubah. Sejauh mana hal ini terjadi adalah sebanding dengan berapa banyak memanfaatkan chakra Naruto. Kesan pada personaliti Naruto menjadi penting sekali ia mulai mengakses nya "tailed" transformasi negara. Tailed transformasi yang muncul sebagai berbentuk rubah aura chakra merah di sekelilingnya. Bilangan "chakra ekor" yang memperluaskan daripada aura menunjukkan tingkat kekuatan, dan pengaruhnya pada personalitinya. Di satu sisi ke tiga-tailed negara, keperibadian Naruto tetap dominan, tapi ia memperoleh beberapa perilaku kebinatangan, seperti berdiri di atas keempat kakinya, berjuang tanpa ampun, dan haus darah yang berbeza. Dalam empat-tailed negara (tertinggi lihat sejauh ini), iblis rubah kepribadian menjadi dominan. Naruto menjadi sangat kuat dan destruktif di negeri ini, cukup jadi menguasai bahkan Jiraiya dan Orochimaru. Malangnya, keadaan ini juga meninggalkan dia tidak dapat membezakan antara kawan dan lawan yang ditunjukkan ketika ia menyerang Sakura. Seperti jumlah besar chakra memerlukan kestabilan, sehingga cendawan padat di sekelilingnya. Seperti Yamato menyatakan, tubuhnya hanyalah sebuah "kerangka" bagi chakra. Menciptakan aura yang kuat daripada kedua-duanya perisai dan merugikan dirinya, membakar semua kulit terbuka dan menyebabkan dia mengalami pendarahan dari setiap pori-pori. Hal ini, digabungkan dengan percepatan regenerasi sel, melemahkan Naruto dan lebih pendek umur nya.

Dalam hal mewujudkan rubah iblis, Naruto sensei, Jiraiya, resep tertulis khusus segel yang ditempatkan dalam tubuh Naruto. Segel ini menekan chakra rubah iblis dan mengembalikan Naruto kepada diri nya yang normal. Sebagai tambahan, Yamato telah menunjukkan teknik yang akan menjerumuskan rubah iblis Naruto transformasi, dipertingkatkan sangat oleh Hokage Pertama Naruto kalung yang dikenakannya.

Hokage Ketiga dan Hatake Kakashi menyinggung bahawa jika Naruto kehilangan kontrol atas iblis chakra rubah, segel akan istirahat dan rubah syaitan akan dibebaskan. Walaupun segel tidak mungkin untuk memecahkan sendiri, kemungkinan hal itu terjadi meningkat Naruto memanfaatkan chakra rubah. Segera setelah awal Bahagian II, Jiraiya menyebutkan bahwa segel mungkin akan menjadi lebih lemah dari masa ke masa. Ini jelas dalam Naruto's transformation, yang terjadi jauh lebih cepat dan dengan intensitas yang lebih besar daripada yang mereka lakukan di bahagian pertama daripada siri, sering melawan kehendaknya sendiri. Seperti yang telah terlihat selama sesi latihan Naruto, bahkan jumlah sedikit frustrasi pada bahagian Naruto membolehkan chakra rubah iblis bocor keluar secara berlebihan, dan Naruto dengan cepat berkembang menjadi empat-tailed negara.

Dekat ujung busur Sasuke dan Sai, itu terungkap bahawa rubah iblis akrab dengan klan Uchiha. Hubungan yang tepat antara klan dan rubah tidak jelas seperti sekarang, tapi rubah menyebutkan Madara Uchiha, yang memiliki chakra lebih jahat ( "terkutuk", seperti yang dijelaskan oleh iblis rubah) daripada iblis rubah itu sendiri, suatu sifat yang tampaknya Sasuke untuk berkongsi. Sasuke juga menunjukkan kemampuan untuk tegas menekan chakra rubah iblis.

Sembilan ekor dari iblis rubah adalah suatu rujukan kepada keyakinan bahawa rubah mungkin mempunyai sebanyak sembilan ekor. Umumnya, yang lebih tua dan lebih kuat akan rubah memiliki jumlah ekor yang lebih besar, dan beberapa sumber mengatakan bahawa seekor rubah hanya akan tumbuh ekor tambahan selepas mereka hidup selama seribu tahun. Selepas tempoh itu, jumlah meningkat berdasarkan usia dan kebijaksanaan. Rubah yang muncul dalam cerita rakyat Jepun hampir selalu mempunyai satu, lima, atau sembilan ekor, dan tidak ada nombor lain.

Legenda Ekor Binatang: Menurut beberapa penggemar, yang "Ekor Legenda Binatang" adalah sebuah cerita epik dari cerita rakyat Jepun yang penulis Naruto Masashi Kishimoto menarik dari sisi mencipta binatang-binatang dalam karyanya. Nampaknya Namun, untuk menjadi contoh fakelore berasaskan internet yang berasal laman web China.

Kebenaran daripada lagenda istirahat ketika silang dengan sumber-sumber non-fandom tentang cerita rakyat Jepun. Sebagai contoh, hiu-seperti Isonade adalah dianggap tiga ekor binatang dan mempunyai seorang bawahan ikan yang disebut Samehada, dan telah dikaitkan pada "Fanon" untuk sama-sifat seperti ikan hiu Kisame Hoshigaki. Sebaliknya, Isonade daripada Wilayah Mie cerita rakyat, seperti yang dijelaskan dalam sumber yang lebih saintifik, hanya mempunyai satu ekor panjang yang ia gunakan untuk membunuh orang-orang di pantai. Makhluk lain yang disebut "houkou" (sebenarnya makhluk yang disebut penghou cina), disebut sebagai lima ekor binatang, tidak mempunyai ekor sama sekali.