Perbincangan:Melancap

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Perbincangan:Pelancapan)
Melancap adalah sebahagian dari ProjekWiki Keseksualan, yang bertujuan untuk memperbaikikan liputan Wikipedia pada keseksualan manusia. Kalau anda ingin menyumbang, sila lawat laman projek.
??? Rencana ini belum lagi menerima sebarang pemeringkatan pada skala kualiti.
??? Rencana ini belum lagi menerima sebarang pemeringkatan pada skala penting.

Article Grading:
Rencana ini belum lagi diperingkatkan untuk kualiti dan/atau penting lagi. Sila peringkatkan rencana dan tinggalkan ulasan di sini untuk menjelaskan pemeringkatan dan/atau mengenalkan kekuatan dan kelemahan rencana ini.

Itulah tujuannya mengadakan Templat:18sx supaya dapat mencegah kanak-kanak dan remaja di bawah umur 18 tahun tidak dapat melihatnya. Jadi adakah bagus kalau gambar-gambar kini yang ada di rencana ini dibiarkan?

Imej dan video terlalu lucah?[sunting sumber]

Tidakkah imej dan video disini terlalu lucah? Saya tidak melihat imej serta video selucah ini di artikel serupa pada wiki lain. --Aphrodite1336 (bincang) 03:58, 21 September 2021 (UTC)[balas]

@Aphrodite1336: Hello! Berkenaan ini, Wikipedia secara umum tidaklah begitu tegas berkenaan perkara ini atas prinsip WP:UNCENSORED selaku sebuah ensiklopedia atas talian ilmiah yang bersifat berkecuali. Dalam hal ini, ini bermakna gambar-gambar yang ada pada rencana ini patutnya dilihat memiliki bertujuan sebagai sokongan bahan ilmiah semata-mata, dan tidak berniat untuk mengajar atau mengubah pandangan orang tentang beronani; ini tertakluk kepada peribadi dan budi bicara pembaca itu sendiri. Walau bagaimanapun, secara peribadi, eloknya kita gantikan gambar-gambar pelancapan sebenar yang dilihat terlalu menonjol dengan rajah-rajah (ilustrasi) seperti di versi bahasa lain kerana ilustrasi pada saya sudah mencukupi untuk memberi konteks pada rencana. Terima kasih! PEACE SEARCHΞR [Bincang] 04:16, 21 September 2021 (UTC)[balas]