Perbincangan kategori:Sejarah

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Tunku Abdul Rahman melaungkan "Merdeka" sambil mengangkat tangan di Dataran Merdeka, Malaysia pada 31 Ogos 1957. WikiProjek Sejarah
Rencana KategoriSejarah ini merupakan sebahagian daripada WikiProjek Sejarah. Ia merupakan suatu usaha kerjasama antara pengguna bagi meningkatkan dan memperbaiki rencana-rencana berkaitan dengan Sejarah. Jika anda mahu menyertai, silalah ke laman projek. Sebarang pertanyaan dan komen mengenai laman projek, silalah kemukannya di laman perbincangan projek.

Teks tajuk[sunting sumber]

KENAPA HARUS MEMPELAJARI SEJARAH MENPELAJARI SEJARAH:Sejarah ada sebahagian dari hidup manusia.Setiap saat yg berlalu adalah dinamakan sejarah walaupun ianya tidak penting.Apa yang membezakan sejarah adalah kepentingan atau ketidak pentinggan sejarah tersebut.Tanpa sejarah,kita tidak akan mengetahui apa yang telah berlaku atau terjadi sebelum kita dilahirkan.Sesungguhnya sejarah adalah panduan hidup kepada kita.Dan daripada sejarahlah jugak kita menperoleh nasihat,penggajaran dan dapat meningkatkan diri sendiri.JIka tidak mempelajari sejara bagaimanakah kita hendak berterima kasih kepada mereka yang bertungkus-lumus sehinga menitiskan darah yang terakhir untuk membebaskan Tanah Air daripada penjajah?dengan siapa hendak berterima kasih?dimana tempat penitisan darah terakhir pejuang melayu?dan yang terakhir mengapa mereka sangup menitiskan darah terakhir walaupun ianya kerja memggadai nyawa tersendiri dan sebaba nya?

      RENUNGKANLAH DAN TIMBANG-TIMBANGKANLAH..
               KARYA:MARWEN BIN IBRAHIM(PELAJAR S.M.K AGASEH LAHAD DATU,)SABAH