Perbincangan pengguna:Xaris333

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Please leave your comments in English. Thanks.
Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!
Salam sejahtera Xaris333! Terima kasih kerana mendaftar di Wikipedia Bahasa Melayu!
Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial dan meja bantuan Wikipedia. Untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbualan, seperti laman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

...Aurora... (b) 16:28, 8 Disember 2013 (UTC)[balas]


Famagusta translation[sunting sumber]

here's the translation:

Nea Salamis Famagusta FC atau Nea Salamina Famagusta FC (Yunani: Νέα Σαλαμίς Αμμοχώστου) ialah sebuah kelab bola sepak di Ammochostos (juga dikenali dengan nama Romawinya, Famagusta), Cyprus. Ia merupakan kelab pelarian semenjak penjajahan Cyprus oleh Turki dalam tahun 1974, apabila Turki menduduki bahagia utara pulau itu. Kelab terletak di Larnaca buat sementara waktu.

Pencapaian-pencapaian utama Nea Salamina adalah kemenangannya dalam Piala Cyprus dan Perisai FA Cyprus (Piala Super) dalam tahun 1990. tempat tertinggi yang dicapai kelab dalam Divisyen Pertama Cyprus adalah tempat ketiga. Pada masa lima tahun pertama (1948–1953), pasukan kelab menyertai kejohanan Persekutuan Bola Sepak Amatur Cyprus (Inggeris:Cyprus Amateur Football Federation). Dalam tahun 1953, kelab menyertai Persatuan Bola Sepak Cyprus (CFA), dan mengambil bahagian dalam kejohanan dan juga pertandingan piala persatuan. Kelab ini sudah mengambil bahagian dalam lebih daripada 50 musim Divisyen Pertama Cyprus, dengan pangkat ketujuh dalam jumlah penglibatan dalam Divisyen tersebut.

Pasukan mengambil bahagian dalam pertandingan Eropah buat kali pertama dalam musim Piala Pemenang Piala Eropah tahun 1990, dan bermain dalam kejohanan Piala Intertoto UEFA 1995, 1997 dan 2000. Pasukan ialah sebahagian daripada kelab sukan Nea Salamina Famagusta, yang ditubuhkan dalam tahun 1984; kelab induk juga mempunyai pasukan bola tampar lelaki.

---

cheers, --Algazel (hubung) 04:55, 12 Ogos 2014 (UTC)[balas]

You said 'translate' so I translated ;). Anyhow, I'll add the infobox later. --Algazel (hubung) 05:39, 12 Ogos 2014 (UTC)[balas]