Perbincangan pengguna:Yk Yk Yk

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari
Exquisite-network.png Crystal Clear filesystem folder html.png Crystal Clear app file-manager.png Crystal Clear app ktalkd.png
Pengguna Perbualan Sumbangan Alat
Archive Arkib
  1. 2007

Kami mengalu-alukan mereka yang mampu menyumbang secara aktif di laman ini.

Ketagih[sunting | sunting sumber]

Sementara ada masa, masih banyak kena buat...rencana yang asas masih banyak lagi.. Che 10:24, 3 Januari 2008 (UTC)

Hani Hamizah Nor Hashim[sunting | sunting sumber]

Apa pasal bagi hapus ini artikel? 161.139.100.98 06:26, 22 Mac 2008 (UTC)

Rencana itu tidak bermaklumat (hanya mempunyai satu ayat) dan tidak mengikut garis panduan Wikipedia kerana tidak mendapat liputan yang mencukupi. Sila lihat en:Wikipedia:Notability sebagai rujukan. Saya akan mengalihkan rencana itu kepada rencana sekolah. Di situ boleh mendapat maklumat bahawa Hani merupakan pelajar terbaik kebangsaan. -Yk Yk Yk 13:42, 27 Januari 2008 (UTC)

Emm,,,, kalau nak tahu, saye salah seorang murid SKTSP. Jadi, saya tahu Hani Hamizah tu pelajar terbaik ke terbodoh. 161.139.100.98 06:26, 22 Mac 2008 (UTC)

perlindungan[sunting | sunting sumber]

apakah halaman (# (Log perlindungan); 12:33 . . Yk Yk Yk (Bicara | kontrib) (melindungi "Zainudin M": [edit=sysop:move=sysop]) dilindungi selamanya? Fajar ab 07:59, 29 Januari 2008 (UTC)

Adnan Yaakob[sunting | sunting sumber]

How can I edit Adnan Yaakob? It is locked. Salam. Pancaragam 19:53, 20 Februari 2008 (UTC)

Anda diminta datang mengundi[sunting | sunting sumber]

Mengikut hemat saya anda dirasakan layak mengundi di wikibooks untuk permohonan Edmundwoods untuk menjadi penyelia sementara. Anda hanya mengundi mengikut perasaan anda terhadap dia di Wikipedia Melayu kerana dia meminta tugas kepenyeliaan di Wikibuku Melayu hanya untuk mengemas kini, memperbetul serta pelbagai lagi tugas kepenyeliaan. Dia akan mengambil alih tugas kepenyeliaan di WikiBuku Melayu buat sementara waktu kerana penyelia sedia ada agak sibuk didalam dunia sebenar .Sila datang ke sini .Tolong ajak rakan Wikipedia Melayu lain bagi mempercepat proses ini. PuteraLuqman Tunku Andre07:30, 21 Februari 2008 (UTC)

Maklumat tempat anda bermastautin[sunting | sunting sumber]

Salam. Anda kini sedang bermastautin/tinggal di negeri mana ye(Malaysia)? Maklumat itu akan saya letakkan pada ruangan informasi mengenai anda pada laman Wikipedia:Penyelia. Kerjasama anda amat saya hargai. — Didie (bincang) 07:20, 20 Mac 2008 (UTC)

Prinsip Bernoulli[sunting | sunting sumber]

Maaf. Terima kasih kerana menegur dan perbetulkan kecuaian saya. :) — kurnia[binc|sumb] 19:12, 29 Mac 2008 (UTC)

Interwiki[sunting | sunting sumber]

Haha, minta maaf. Tadi sebenarnya saya kejar masa, jadi saya simpan saja apa yang sudah siap. Terima kasih kerana tegur serta nasihat dan terima kasih juga kerana mengembangkan rencana tersebut. :) — kurnia[binc|sumb] 12:29, 8 April 2008 (UTC)

Meletakkan alamat di Wikipedia[sunting | sunting sumber]

Perbuatan ini memang dilarang dalam rencana bukan? Saya ingin buangkan alamat pada rencana Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad tetapi ragu-ragu kerana saya tidak pasti mengenai hal ini. Yang saya pasti Wikipedia bukan YelloPages. Jadi, sama memohon pertolongan anda untuk menunjukkan saya pautan bagi peraturan ini? Dari dalam Wikipedia Bahasa Melayu mahupun Inggeris. Setiap tindakan anda untuk membantu saya dahului dengan ucapan terima kasih. Smiley.svgkurnia[binc|sumb] 09:34, 18 April 2008 (UTC)

Terima kasih atas bantuan anda serta ucapan tahniah. Masih banyak lagi yang saya perlu pelajari dan perbaiki. Segala silap salah saya harap ditegur dan dinasihati. Smiley.svgkurnia[binc|sumb] 09:47, 18 April 2008 (UTC)

Ahli Parlimen yang tidak dikenali[sunting | sunting sumber]

Kebelakangan ini wujud banyak rencana berkaitan Ahli Parlimen, hampir semua ahli di parlimen mempunyai rencana masing-masing. Bagi saya rencana-rencana tersebut tidak layak kerana tidak terkenal. Hendak saya padamkan tetapi tidak pasti. Tapi itu pendapat saya, bagaimana pula dengan anda? — kurnia[binc|sumb] 15:00, 27 April 2008 (UTC)

Masakan tidak penting. Tersangatlah penting. Sesungguhnya setiap YB atau Ahli Parlimen ini telah dipilih oleh Rakyat. Setiap undi rakyat adalah penting. Kalau tak penting tak payahlah kita adakan pilihanraya. Ini pendapat saya. Hehe jangan marah kalau terover skit. Cassiopeta7 15:07, 27 April 2008 (UTC)
Tidak mengapa. Tapi masalahnya sumbangan mereka ini bukan besar sangat. Kalau adapun, bukanlah sesuatu yang menonjol. Bagi saya, mungkin tidak akan ada orang yang akan membuat kajian tentang salah satu daripada YB tersebut. Satu lagi, saya dapati ada rencana berkaitan isteri seseorang ahli politik. Beliau mempunyai rencana sendiri semata-mata kerana beliau terlibat dengan sesuatu kontroversi. Beliau tidak layak rasanya. Harap En. Yk3 tidak kisah atas perbualan ini. Haha. Smiley.svgkurnia[binc|sumb] 15:55, 27 April 2008 (UTC)

Bolehkah anda berikan contoh mana rencana Ahli Parlimen yang tidak layak? Sebenarnya saya rasa setiap Ahli Parlimen penting (iaitu notable) kerana merupakan pemegang jawatan dipilih rakyat (elected office). Namun, kita sering nampak rencana di Wikipedia tentang ahli-ahli politik yang tidak mempunyai maklumat ensiklopedik langsung - hanya alamat rasmi, gambar, dan perkara-perkara lain yang tidak begitu penting bagi sebuah rencana. Pendirian saya ialah: biarlah rencana itu wujud (walaupun maklumat kurang) supaya mudah bagi penyunting lain menambah maklumat pada masa depan. -Yk Yk Yk 16:20, 27 April 2008 (UTC)

Mahukan contoh? Ambil saja mana-mana watak kecil di dalam parlimen. Merekalah yang saya maksudkan. Tapi tidak mengapalah, mungkin suatu hari rencana-rencana mereka di kembangkan dengan sepatutnya. Lagipun mereka menyumbang kepada kenaikan jumlah artikel. Haha.
Mengenai rencana Zaharah Kechik, patutkah beliau memiliki rencana sendiri? Rasa-rasanya kalau mahu buatkan bahagian untuk sumbangan tokoh agak susah. Mengenai biografi beliau pun mungkin susah juga kerana kurang sumber. Tapi, mungkin terkenal jugalah watak ini kerana kerja yang telah dilakukannya. LOL Smiley.svgkurnia[binc|sumb] 16:44, 27 April 2008 (UTC)

Apa khabar semua,

Setiap Ahli Parlimen mewakili rakyat di kawasannya. Lagipun untuk menjadi wakil rakyat amat la susah. Bukan calang2 orang boleh menjadi Ahli Parlimen. Mereka kene bersaing dengan parti lawan untuk memenangi kerusi tersebut. Mereka perlu mempunyai daya pemikiran yang menarik, senang berucap di khayalak ramai, mempunyai pengaruh yang luas di sesuatu kawasan. Pastinya setiap parti akan meletakkan calonnya yang terbaik, mereka perlu bincang sesama parti adakah sesuatu calon Ahli Parlimen itu layak. Sebagai contoh Pak Lah mencari calon yang tidak ada rasuah, tidak mempunyai hutang atau sebagainya. Sebahgian mereka ada yang Jurutera, ustaz, doktor, Guru, Pensyarah, ada yang ada PhD dan sebagainya.

Sebelum menjadi Ahli Parlimen, mereka perlu berkempen supaya rakyat memilih mereka untuk menjadi wakil mereka di dalam Dewan Rakyat. Dewan Rakyat menjadi tempat untuk wakil rakyat untuk menyatakan aspirasi pembangunan untuk kesejahteraan serta untuk kebajikan rakyat di bawah mereka. Mereka ni memang orang yang penting.

Jika tiada wakil rakyat, siapa yang yang akan mewakili suara rakyat? Ini kerana setiap wakil rakyat akan turun padang untuk mengetahui nasib rakyat mereka. Mereka berkhidmat tanpa kenal erti penat dan lelah. Setiap hari mereka menerima aduan, contohnya jalan rosak, kebajikan rakyat, masalah keluarga, atau apa saja. Sesungguhnya Wakil Rakyat memang banyak berkorban untuk rakyat.

Ya, mungkin tidak penting buat masa sekarang buat anda atau sesiapa yang rasa mereka tidak penting, tapi mungkin dalam masa 1 atau 2 tahun mungkin mereka akan menjadi seorang yang penting buat anda, Mungkin mereka baru lagi, atau tidak tunjuk kepentingan mereka.

Setiap rakyat perlu mengenali Ahli Parlimen masing2. Ini kerana setiap rakyat bertanggung jawab untuk mengundi dalam pilihanraya. Lagi satu adakah anda mengenali Parlimen di kawasan anda? Ya mungkin cara memasukkan nama mereka di dalam wikipedia ini sebagai satu cara mereka boleh mengenali wakili rakyat mereka. Dan sesiapa yang mengenali mereka di sesuatu kawasan, boleh menambah sedikit sebanyak rencana yang berkaitan dengan mereka.

Sori saya telah bersyarah, saya buat semua ni sebenarnya bersempena hari ni, 28 April 2008 yang merupakan hari pertama Dewan Rakyat (Parlimen) bersidang. Selamat bersidang. Majulah Malaysia. Selamat Aman Makmur ke Arah Negara Berkebajikan, sekian. Saya mintak maaf sekiranya terkasar bahasa kepada semua. Ini cuma pendapat peribadi saya sahaja. Wassalam

Kurosagi7 01:23, 28 April 2008 (UTC)

Tidak mengapalah. Cuma saya harap jangan lebihkan kontroversi berbanding biografi. Sekiranya ada sumber sila letakkan sumber dan kalau boleh letakkan sumber yang membuktikan kepentingan mereka. — kurnia[binc|sumb] 04:48, 28 April 2008 (UTC)

Baiklah, kita semua telahpun mendapat konsensus. -Yk Yk Yk 12:29, 28 April 2008 (UTC)

Surat[sunting | sunting sumber]

Hi Yk Yk Yk, saya mau minta tolong untuk memperbaiki halaman perbincangan saya. Terima Kasih. Mikhailov Kirow 02:45, 3 Mei 2008 (UTC)

Maksud awak tolong perbiki link nya. Terima Kasih. Mikhailov Kirow 02:49, 3 Mei 2008 (UTC)
Danke schön! Yk Yk Yk. Mikhailov Kirow 08:42, 18 Mei 2008 (UTC)

Penyelia: Tambahan[sunting | sunting sumber]

Saudara Yk Yk Yk, saya harap anda mengaktifkan alamat e-mel (surat elektronik) pada laman keutamaan anda(preferences). Untuk maklumat lanjut, sila baca laman Wikipedia:Penyelia/Polisi#Sysop. Kerjasama anda amat saya hargai. Sekian. — Didie (bincang) 06:56, 30 Mei 2008 (UTC)

Kes penyalahgunaan akaun ke atas Edmundwoods[sunting | sunting sumber]

Selamat. Saudara Edmundwoods telah melakukan satu kesalahan yang boleh menjejaskan reputasi pentadbiran Wikipedia Bahasa Melayu iaitu terlibat dalam kes penyalahgunaan akaun di Wikipedia bahasa Melayu. Oleh yang demikian, sebuah laman khusus untuk perbincangan, penghakiman, dan pengundian oleh para penyelia Wikipedia bahasa Melayu diwujudkan. Anda dijemput menyertainya → Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Kes penyalahgunaan akaun ke atas Edmundwoods (Penyelia). Kerjasama anda amatlah saya hargai. — Didie (bincang) 17:16, 15 Julai 2008 (UTC)

Selamat. Diharap saudara dapat memberikan markah selepas meletakkan Yes check.svg atau X mark.svg. Untuk maklumat lanjut, sila baca nota ringkas mengenai pemberian markah pada sub-topik penghakiman penyelia. Harap maklum. — Didie (bincang) 13:15, 17 Julai 2008 (UTC)

Deo Volente[sunting | sunting sumber]

Halo Yk Yk Yk, boleh saya tahu di mana daftar Kategori, Templat, Stub dan lainnya di ms.wiki? Mikhailov Kusserow (bincang) 03:46, 23 Oktober 2008 (UTC)

Pendapat anda[sunting | sunting sumber]

Macamana kalau kita wajibkan semua pengguna urus akaun global? (jangan salahkan saya, engkau tengok wikipedia Sepanyol ke Turki ke, mesti ade name aku) Muhraz (bincang) 06:43, 1 November 2008 (UTC)

[sunting | sunting sumber]

Halo Yk Yk Yk, bisa ikut berpartisipasi di Wikimedia? Terima Kasih. Mikhailov Kusserow (bincang) 04:44, 3 Disember 2008 (UTC)

Ketidakaktifan penyelia di Wikipedia Bahasa Melayu[sunting | sunting sumber]

Salinan kepada E-mel pengguna.

Merujuk Polisi Penyelia Wikipedia (Wikipedia:Penyelia/Polisi) perkara 3.1, saudara/ri didapati tidak aktif dalam menjalankan tugas-tugas kepenyeliaan dimana jumlah suntingan saudara/ri adalah dibawah 50 dalam tempoh 3 bulan terakhir[1].

Saudara/ri juga didapati tidak mengambil cuti (Wikipedia:CutiWiki).

Jika saudara/ri ingin terus menjadi seorang penyelia di Wikipedia Bahasa Melayu, saya berharap agar saudara/ri terus aktif di Wikipedia ini.

Saudara/ri juga boleh memohon cuti dengan alasan yang kukuh untuk mengelakan usul pelucutan diajukan. Cuti maksimum adalah selama maksimum 6 bulan dari tarikh akhir menyunting rencana.

Usul pelucutan akan diajukan jika tidak menerima apa-apa jawapan dari saudara selama 2 minggu dari tarikh peringatan ini.

Saya berharap saudara/ri akan terus aktif di Wikipedia Bahasa Melayu.

Sekian, terima kasih.

<*)))>< Mr Ikan (bincang) 07:54, 14 Jun 2009 (UTC)

Lanjutan dari Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Perlucutan jawatan penyelia Yk Yk Yk 29 Jun 2009, jawatan penyelia anda dilucutkan. Anda boleh memohon semula apabila anda kembali aktif. ...Aurora... (b) 09:51, 16 Julai 2009 (UTC)

Salam[sunting | sunting sumber]

saya gembira melihat anda kembali aktif di Wikipedia Bahasa Melayu ini. Anda boleh melaporkan vandal di sini. Saya juga berharap anda sedia kembali menjadi penyelia bagi membantu menangani vandal. Yosri (bincang) 03:51, 8 Mei 2010 (UTC)


UNDILAH SAYA[sunting | sunting sumber]

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Yk Yk Yk, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 23:20, 8 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Unsur humanisme[sunting | sunting sumber]

Kekadang pemimpin kecil kurang maklumat . Unsur humanisme dapat menarik pembaca. Pada sesetengah orang, itu tidak penting, tapi orang lain , ia penting dan ada unsur sinisme / refleks di dalamnya. Percayalah. Dalam sastera selalu berlaku dan lebih diingati.Kalau kita nak ikut Barat/ Inggeris, mereka sangatlah bias. Walau apapun buatlah / sumbanglah menurut kepercayaan anda. Ada orang kata 1000 kebaikan orang tak ingat, 1 kejahatan kekal selamanya Malekhanif (bincang) 17:09, 9 Mei 2010 (UTC)

Penyelia[sunting | sunting sumber]

Keahlian kumpulan bagi Pengguna:Yk Yk Yk daripada (tiada) kepada Penyelia (Perlantikan semula selepas menang pengundian.) Yosri (bincang) 05:43, 17 Mei 2010 (UTC)

Tahniah Yk Yk YK kerana dilantik sebagai penyelia semula <*)))>< Mr Ikan (bincang) 16:54, 17 Mei 2010 (UTC)

Balas[sunting | sunting sumber]

Assalamualaikum dan salam sejahtera pengguna Yk Yk Yk saya merujuk kepada kenyataan saudara yang mengatakan saya mengambil tulisan dari laman sesawang Anugerah Inovasi Cemerlang Negeri Selangor 2010 dan kemudian copy dan paste ke dalam Wikipedia. Sebenarnya untuk pengetahuan saudara maklumat yang saya ambil tidakalah datang dari laman sesawang itu tetapi dari brosur dan juga penerangan dari pegawai yang membuat ucapan dalam majlis pengenalan kepada anugerah. Namun begitu, saya tidak menyedari bahawa ayat yang saya taipkan dalam Wikipedia ini sama dengan ayat yang ada dalam sesawang. Sekian terima kasih Smim90 (bincang) 15:08, 20 Mei 2010 (UTC)

Terjemahan mesin[sunting | sunting sumber]

Saya lihat beberapa orang penyelia lain turut memberi peringatan. Anda boleh lihat di wikipedia Inggeris berkenaan terjemahan mesin, atau anda boleh tag hapus|Terjemahan mesin - agar penyelia lain membaiki / padam rencana tersebut. Yosri (bincang) 23:49, 22 Mei 2010 (UTC)

Bahasa mandarin[sunting | sunting sumber]

Saya lihat profil wikipedia Inggeris anda memiliki kemampuan berbahasa Mandarin yang baik. Mungkin sesuai anda paparkan kemampuan bahasa Mandarin di profil wikipedia Malaysia anda supaya anda mungkin boleh dijadikan rujukan untuk menterjemah artikel-artikel Mandarin yang relevan dengan entri-entri di wikipedia Malaysia ini. 203.82.92.36

OK. Yk ʏк yƙ  bincang · sumb 12:21, 13 Julai 2011 (UTC)

Fail tanpa lesen sah[sunting | sunting sumber]

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:Adidas golden ball.jpg
  2. Fail:Hisahito.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:30, 11 Julai 2011 (UTC)

Vandalisme artikel[sunting | sunting sumber]

Padam artikel ni.

Cadangan perlucutan penyelia[sunting | sunting sumber]

Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Perlucutan jawatan penyelia Yk Yk Yk 2 Disember 2012 ...Aurora... (b) 15:07, 3 Disember 2012 (UTC)

Mohon tuan ambil berat perkara diatas. Terima kasih--Smim90 (bincang) 13:31, 8 Disember 2012 (UTC)

Sebagai penyelia, anda seharusnya menjadi lebih aktif agar dapat menjadi contoh kepada pengguna-pengguna lain. Janganlah menjadi penyelia yang tenggelam-timbul. Sekiranya anda ingin bercuti, silakan untuk meletakkan templat cuti wiki di laman pengguna anda. Maaf sekiranya penulisan saya ini menyebabkan anda berkecil hati. Saya beri masa dalam tempoh seminggu (sehingga 17 Mac ini) lagipun saya telah menghantar pesanan emel kepada anda. Sekiranya anda tidak aktif selepas tempoh tersebut, usul perlucutan anda akan dilakukan. Terima kasih--Wikipedia bahasa Melayu (Bincang) 14:24, 10 Mac 2013 (UTC)