Portal:Anime dan manga/Watak pilihan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Gambar pilihan

Penggunaan

Reka bentuk susun atur untuk sublaman ini adalah di Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/Layout.

{{Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/Layout 
  |image=
  |size=
  |caption=
  |text=
  |link=
}}
  1. Jika sublaman dibawah tiada yang merah sila tambah pautana merah anda sendiri.
  2. Kemaskini "max=" kepada jumlah yang terbaru dalam {{Random portal component}} pada laman utama portal. (Sunting laman utama portal)
  3. Apabila watak dipilih dari laman tunggal sila bubuh {{WP Animanga}} pada laman gambar tersebut. Jika daripada subtajuk sila bubuh {{|WP Animanga|bhg}}

Menambah watak pilihan

Jangan ragu-ragu meletakkannya. Silalah letak apapun watak yang dikira berkualiti dan patut diberi pengiktirafan.

Senarai watak pilihan

Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/1

Rantarou Inadera
Rantarou Inadera (Jepun: 猪名寺乱太郎) merupakan watak utama dalam siri ini. Dia merupakan anak kepada ninja yang miskin dan kebanyakan dan berazam dengan memasuki Sekolah Ninja, dia akan menjadi ninja yang elit. Walaupun telah berazam tekad, dia masih bersikap sambil lewa dengan lawaknya bersama rakannya Kirimaru dan Shinbei di dalam kelas meskipun dia antara watak yang paling bertanggungjawab antara mereka bertiga. Penglihatannya tidak bagus tetapi langkah kakinya amat laju. Dia juga merupakan ahli jawatankuasa keselamatan.

Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/2

Itachi Uchiha
Itachi Uchiha (Jepun: うちは イタチ, Hepburn: Uchiha Itachi) ialah watak fiksyen daripada siri manga dan anime Naruto karya oleh Masashi Kishimoto. Itachi ialah abang kepada Sasuke Uchiha dan bertanggungjawab atas pembunuhan kesemua ahli puaknya kecuali Sasuke. Walaupun dianggap sebagai antagonis untuk sepanjang jalan cerita, dia kemudiannya didedahkan melakukan pembunuhan puak beliau untuk mengelakkan rampasan kuasa yang akan menyebabkan peperangan dan dia telah bertindak untuk kepentingan terbaik Konoha dan Sasuke sepanjang keseluruhan siri ini.

Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/3

Shinichi Kudo
Shinichi Kudo (Jepun: 工藤 新一, Hepburn: Kudō Shin'ichi) merupakan watak utama dalam siri anime dan manga Detektif Conan. Nama versi Inggeris dikenali sebagai Jimmy Kudo. Selanjutnya dalam cerita Detektif Conan, tubuh Shinichi mengecil kerana terpaksa menelan sejenis kapsul dadah APTX 4869 dan menggunakan nama samarannya sebagai Conan Edogawa (Jepun: 江戸川 コナン, Hepburn: Edogawa Konan). Shinichi adalah anak tunggal pasangan Yusaku Kudo, seorang novelis misteri terkenal, dan Yukiko Kudo, bekas bintang filem yang terkenal. Dia dilahirkan pada 4 Mei, namun sering terlupa hari lahirnya pada setiap tahun. Dia adalah seorang yang genius, dan sejak usia muda dia sangat berkemahiran untuk menyelesaikan apa-apa masalah. Ayahnya sering mencipta teka-teki dan permainan untuk mengasah kemampuan berfikirnya.

Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/4

Zoro
Roronoa Zoro (Jepun: ロロノア・ゾロ) (dipanggil Zoro) merupakan seorang watak rekaan dalam manga dan anime One Piece. Dia merupakan teman Monkey D. Luffy yang pertama menyertai Kumpulan Lanun Topi Jerami selepas satu insiden di sebuah pulau setelah Luffy menyelamatkannya dari tentera laut yang berada di bawah pimpinan kapten Morgan bertangan kapak yang kejam.

Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/5
Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/5


Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/6
Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/6


Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/7
Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/7


Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/8
Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/8


Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/9
Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/9


Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/10
Portal:Anime dan Manga/Watak pilihan/10