Pusat Oxford untuk Pengajian agama Hindu

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pusat Oxford untuk Pengajian agama Hindu
Fail:Oxford Centre for Hindu Studies logo.jpg
Ditubuhkan1997
FokusPengajian budaya, agama, bahasa, kesusasteraan, falsafah, sejarah, seni dan masyarakat Hindu, dalam semua tempoh dan di semua tempat di dunia.
PengerusiLord Navnit Dholakia OBE PC DL
PengarahShaunaka Rishi Das
Orang pentingProf Gavin Flood, Dr Nicholas Sutton, Dr Jessica Frazier, Dr Rembert Lutjerharms, Anuradha Dooney
SubsidiariProjek Bhumi
LokasiOxford, UK
Alamat13-15 Magdalen Street, Oxford Ox1 3AE
Tapak webwww.ochs.org.uk

Pusat Oxford untuk Pengajian agama Hindu, ditubuhkan pada tahun 1997, adalah Pusat Bebas Diiktiraf dalam Universiti Oxford, England.[1] Pusat ini terlibat dalam membangunkan program akademik pendidikan, penyelidikan dan penerbitan dalam bidang pengajian agama Hindu. Pusat ini juga bertujuan untuk menggalakkan masyarakat Hindu dalam kajian akademik tradisi sendiri dan budaya mereka.[2]

'Perkembangan ini dalam bidang Pengajian agama Hindu di Oxford adalah sangat menarik. Ia adalah satu tambahan yang penting untuk kekayaan Oxford sumber di India dan tradisi agama India. Ia sesuai di baik dengan matlamat kami untuk menarik lebih ramai pelajar India untuk datang dan belajar di Oxford. Persatuan rasmi baru menyediakan platform untuk Pusat Oxford bagi Kajian agama Hindu dan Universiti Oxford untuk bergerak ke hadapan bersama-sama dalam pengajaran, penyelidikan dan penerbitan.'[3]

Lord Patten of Barnes, Canselor Universiti Oxford

Senarai orang yang berkaitan dengan Pusat Oxford untuk Pengajian agama Hindu[sunting | sunting sumber]

Templat:Cleanup-list

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Dispatches & Reports - Dispatches & Reports - August - September 2006". Indialink Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-11-11. Dicapai pada 2013-11-11.
  2. ^ "News. Peer asks Oxford Scholars to give Hindu View". Redhotcurry. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-14. Dicapai pada 2013-11-11.
  3. ^ "Oxford University establishes formal links with Hindu Centre - University of Oxford". Ox.ac.uk. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-11-11. Dicapai pada 2013-11-11.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]