Scent of a Woman (Siri TV)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Scent of a Woman
GenreRomansa
Drama
PengarahPark Hyung-ki
Dibintangi oleh
Kim Sun-a
Lee Dong-wook
Uhm Ki-joon
Seo Hyo-rim
Negara asalKorea Selatan Korea Selatan
BahasaBahasa Korea
Bilangan episod16
Penerbitan
Tempoh siaranIsnin hingga Jumaat 17:00
Penyiaran
Saluran asalSeoul Broadcasting System
Siaran asal23 Julai 201111 September 2011
Pautan luar
Laman sesawang

Scent of a Woman (Korea: 여인의 향기) merupakan drama bersiri Korea Selatan dibintangi Kim Sun-a, Lee Dong-wook, Uhm Ki-joon dan Seo Hyo-rim. Ini perdana pada 23 Julai 2011 di SBS.

Sinopisis[sunting | sunting sumber]

Sebagai seorang wanita, lajang yang belum menikah di usia pertengahan tiga puluhan, Lee Yeon-jae (Kim Sun-a) adalah lemah lembut dan pemalu, dianggap perawan tua oleh masyarakat. Setelah menghabiskan sepuluh tahun bekerja untuk perusahaan perjalanan yang sama yang dimiliki oleh Kang Chul-man, dia adalah salah dituduh mencuri dari klien. Selain bertahan tuduhan atasannya, dia didiagnosis dengan kanser kandung empedu dengan sekitar enam bulan lagi untuk hidup. Menghimpun keberanian nya, Yeon-jae mengundurkan diri dan merangkul tersisa enam bulan kehidupan.

Memulai berlibur pertamanya saja, ia splurges pakaian dan lalat kelas ke Okinawa, Jepang, di mana ia berjalan ke pria impiannya, Kang Ji-wook (Lee Dong-wook), putra dari mantan bosnya. Ji-wook adalah seorang pemuda kaya, sinis dan tak bernyawa, sampai ia jatuh cinta dengan Yeon-jae. Bersama-sama mereka menjalani serangkaian petualangan, baik lucu dan pahit, seperti Yeon-jae melengkapi mimpi setiap Bucket List nya.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]