Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang
Lokasi
 Malaysia Jalan Awan, AMPANG, Selangor
Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah Kebangsaan, Sekolah kerajaan
Nombor sekolah342568994
Kod sekolahBBB7304
Faks342568994


Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang atau nama ringkasnya SK (2) Kuala Ampang, merupakan sebuah Sekolah Kebangsaan yang terletak berdekatan dengan Bandaraya Kuala Lumpur.

Pada 2009, Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang memiliki 33 pelajar lelaki dan 29 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 62 orang. Ia mempunyai seramai 16 orang guru.2009

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Pada awalnya, Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang berkongsi bangunan dengan Sekolah Kebangsaan (1) Kuala Ampang. Dan akhirnya pada tahun 2012, Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang telah berpindah ke bangunan sendiri yang terletak di Jalan Awan, Ampang, Selangor.

Terdapat pelbagai kemudahan yang disediakan di sekolah baru tersebut, ia menjadikannya lebih seronok kepada para pelajar yang turut berpindah ke sana pada tahun 2012.

Tambahan pula, kawasan tersebut berdekatan dengan kawasan perumahan Flat Berembang Indah yang turut membuatkan lebih ramai pelajar mendaftar masuk ke sekolah tersebut. Terdapat juga ramai guru yang hebat-hebat berpindah masuk ke sekolah tersebut dan telah menjadikan sekolah tersebut lebih meriah dengan kehadiran pelajar yang kian meningkat.

Pencapaian[sunting | sunting sumber]

Alamat[sunting | sunting sumber]

Sekolah Kebangsaan (2) Kuala Ampang
Lot 3303, Off, Jalan Ampang & Jalan Nipah,
55000 Kuala Lumpur.