Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia, Sandakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia
Lokasi
Sandakan, Sabah
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah kebangsaan, Sekolah kerajaan
Nombor sekolah089-616009
Kod sekolahXBA2088
Faks089-616009
Laman sesawang


Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia atau nama ringkasnya SK Kampung Bahagia, merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Sandakan, Sabah.


Sejarah[sunting | sunting sumber]

Mula beroperasi pada 3 Januari 2000 yang diusahakan oleh Tuan Dr. Yassin Hj. Amit, Pegawai Pendidikan Bahagian Sandakan. Sekolah ini menggunakan sempena nama Kampung Bahagia yang merupakan salah satu kampung yang asalnya menempatkan pelarian Filipina dalam program UNICEF.

Bangunan yang digunakan semasa pembukaan sekolah ini merupakan bangunan lama (kayu sepenuhnya) dan pernah digunakan untuk program pendidikan UNICEF dengan status menumpang sepenuhnya di SK. Gas. Kewujudan sekolah ini difikirkan perlu bagi mengisi dan menampung keperluan pengisiaan pendidikan dikalangan penduduk di kawasan berkenaan.

Di awal penubuhannya sekolah ini terdiri daripada 2 buah kelas tahun 1 dengan bilangan guru seramai 5 orang. En. Hassan Hj. Taris, Guru Besar (2000-2004) pada masa tersebut telah mengembelingkan seluruh tenaga kakitangan yang ada untuk menjadikan sekolah ini dikenali dan setara dengan sekolah lain. entah tak pasti

Pencapaian[sunting | sunting sumber]

Alamat[sunting | sunting sumber]

Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia
Sandakan
Sabah,  Malaysia
Telefon =
Fax =

Pautan luar[sunting | sunting sumber]