Sitara Hewitt

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Templat:BLP IMDB refimprove

Sitara Hewitt
Hewitt at the 2007 CBC Winnipeg Comedy Fest March
Nama lainTara Hewitt
PekerjaanPelakon
Laman web rasmihttp://www.sitarahewitt.com/

Sitara Hewitt (juga digelar Tara Hewitt) is a Canadian film and television actress.

Career[sunting | sunting sumber]

Hewitt membintangi dalam Little Mosque on the Prairie CBC Television sebagai Dr. Rayyan Hamoudi. Little Mosque on the Prairie disiarkan di 60 negara di seluruh dunia. Dia juga seorang co-host dalam tayangan permainan budaya pop gaya Jeopardy Comedy Network You Bet Your Ass.

Sebelumnya, ia membuat peralihan daripada penari profesional dengan pelakon dan tampil di produksi teater seperti KejahatandariHati dan Kedua CityWedding Tony dan Tinasebagai Tina. Membuat permulaannya sebagai seorang penari di Bollywood/Hollywood , dia meneruskan dengan latihan berlakon dan akan mula tanah peranan utama dalam filem bebas seperti Fragile dan Bolly Double. Dia juga host acara TV untuk Sportsnet dan TSN selama belajar bertindak dalam Toronto, dan dilatih dengan World Wrestling Entertainment di Amerika Syarikat.

Dia juga terlibat dengan pelbagai inisiatif multikultural, seperti muncul di pentas sebagai tetamu khas di Dundas Square Toronto sebagai sebahagian daripada 'Pakistan Fest' itu, Mei 2007 Asia Selatan Heritage Bulan perayaan.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]


Templat:Canada-tv-actor-stub