Templat:Koord hilang

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Templat:Coord missing)

Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat ini digunakan untuk menanda rencana tanpa data geolokasi (koordinat) dan dapat ditukar secara mudah, dengan menambahnya, ke dalam {{koord}}.

Penggunaan[sunting sumber]

{{Koord hilang|nama rantau}}

Parameter[sunting sumber]

  • nama rantau
hendaklah salah satu daripada nama-nama negara yang digunakan dalam subkategori Kategori:Rencana kehilangan data geokoordinat mengikut negara. Di mana negara tertentu tidak dapat dikenal pasti, salah satu nama benua digunakan dalam subkategori Kategori:Rencana kehilangan data geokoordinat mengikut benua hendaklah digunakan sebaliknya.
Kategori-kategori adalah kategori tersembunyi. Untuk memaparkan kategori tersembunyi, ianya perlu diaktifkan dalam Khas:Keutamaan. Di bawah "Pilihan lanjutan" dalam bahagian "Penampilan", terdapat "Tunjukkan kategori tersembunyi".

Penyingkiran templat[sunting sumber]

Templat hendaklah disingkirkan apabila koordinat ditambah pada rencana.

Bot kadangkala menyingkirkannya dari semua rencan yang sudah menggunakan {{coor URL}}. tools:~para/cgi-bin/coordmissing+coorurl menyenaraikan rencana-rencana tersebut.

Contoh[sunting sumber]

{{Koord hilang|Antartika}} - lihat mesej yang dipaparkan, di atas (biasanya pada atas-kanan)

DataTemplat[sunting sumber]

Berikut ialah pendokumenan TemplateData untuk templat ini yang digunakan oleh VisualEditor dan alatan-alatan lain; lihat laporan penggunaan parameter bulanan untuk templat ini.

TemplateData untuk Koord hilang

Templat ini digunakan untuk menanda rencana tanpa data geolokasi (koordinat). Gunakan templat {{koord}} untuk menambah data geografi.

Parameter templat[Sunting data templat]

ParameterKeteranganJenisStatus
Nama rantau1

Nama kawasan di mana rencana ini membuat perincian. Sila rujuk 'Kategori:Rencana kehilangan data geokoordinat mengikut negara' dan subkategorinya untuk nilai yang diterima'.

Rentetanpilihan

Menambah koordinat[sunting sumber]

Templat:Koord bagaimana-untuk