Templat:Db-f10

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Templat:Db-badfiletype)
Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat-templat penghapusan segera

Templat ini digunakan untuk menteg laman untuk penghapusan segera di bawah kriteria untuk penghapusan segera, khususnya KPS F10. Terdapat templat berasingan untuk setiap kriteria – lihat jadual di sebelah kanan.

Templat ini meletakkan laman tersebut ke dalam kategori: Calon untuk penghapusan segera.


Penggunaan

Templat ini hendak diletakkan di puncak laman untuk dihapuskan.

Parameter

{{Db-f10}}

Ini merupakan bentuk terdasar templat ini.

{{db-f10|bot=BotContoh}}

Akaun bot akan menggunakan parameter |bot= untuk memberitahu penyelia yang menyemak bahawa laman tersebut telah diteg oleh proses automatik.

Pemakluman pencipta

Jika anda mencalonkan sebuah laman untuk penghapusan di bawah kriteria ini, letakkan kod ini:

{{subst:db-f10-notice|PageName|header=1}}

...pada laman perbincangan pengguna untuk penyumbang-penyumbang utama kepada laman tersebut, menggantikan PageName dengan laman yang telah ditandakan untuk penghapusan. Ini akan memaparkan templat amaran pengguna berikut:

== Pencalonan [[:{{{1}}}]] untuk penghapusan segera==

Sebuah teg telah diletakkan pada [[:{{{1}}}]] yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian F10 kriteria untuk penghapusan segera, kerana ia merupakan sebuah fail yang bukan sebuah imej, fail bunyi atau klip video (e.g. sebuah dokumen Word ataupun fail PDF) yang tidak mempunyai kegunaan ensiklopedia.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan [[:{{{1}}}|melawati laman tersebut]] dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia.

Lihat juga