Templat:Db-u11

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Templat:Db-spam)


Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat-templat penghapusan segera

Templat ini digunakan untuk menteg laman untuk penghapusan segera di bawah kriteria untuk penghapusan segera, khususnya KPS U11. Terdapat templat berasingan untuk setiap kriteria – lihat jadual di sebelah kanan.

Templat ini meletakkan laman tersebut ke dalam kategori-kategori: Calon untuk penghapusan segera, dan Calon untuk penghapusan segera sebagai spam.


Penggunaan

Templat ini hendak diletakkan di puncak laman untuk dihapuskan.

Parameter

{{Db-u11}}

Ini merupakan bentuk terdasar templat ini.

{{db-u11|bot=BotContoh}}

Akaun bot akan menggunakan parameter |bot= untuk memberitahu penyelia yang menyemak bahawa laman tersebut telah diteg oleh proses automatik.

Pemakluman pencipta

Jika anda mencalonkan sebuah laman untuk penghapusan di bawah kriteria ini, letakkan kod ini:

{{subst:spam-warn|PageName|header=1}}

...pada laman perbincangan pengguna untuk penyumbang-penyumbang utama kepada laman tersebut, menggantikan PageName dengan laman yang telah ditandakan untuk penghapusan. Ini akan memaparkan templat amaran pengguna berikut:

{{subst:#ifeq:{{{header}}}|1|==Pencalonan [[:{{{1}}}]] untuk penghapusan segera==}}

Sebuah teg telah diletakkan pada [[:{{{1}}}]] yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah kriteria untuk penghapusan segera, kerana laman itu kelihatannya seperti pengiklanan yang jelas yang sahaja mempromosikan sebuah syarikat, produk, kumpulan, perkhidmatan atau orang dan perlu ditulis semula secara dasar supaya menjadi sebuah laman yang boleh diterimakan. Sila baca kriteria umum untuk penghapusan segera, terutamanya perkara U11, serta garis panduan untuk spam.

Jika anda boleh menunjukkan kenapa subjek laman ini bukan pengiklanan terang-terangan, [[[:Templat:Fullurl:]] lawankan penghapusan segera ini]. Pautan itu akan membawa anda ke laman perbincangan untuk laman tersebut di mana anda akan mendapat tempat yang telah dipraformatkan untuk anda untuk menjelaskan kenapa anda percayai bahawa laman itu tidak patut dihapuskan. Anda juga boleh terus melawat [[|laman perbincangan tersebut]] untuk memberikan sebab-sebab anda, tetapi sedarkan bahawa setelah diteg untuk penghapusan segera, jika laman tersebut memenuhi kriteria, ia boleh dihapuskan tanpa tunda. Anda dialu-alukan menyunting laman tersebut untuk memparbaiki masalah ini, tetapi jangan mengeluarkan teg penghapusan segera diri sendiri. Selain pengeluaran kefrasaan berpromosi, juga membantu untuk menambah maklumat berbentuk fakta yang sesuai untuk ensiklopedia kepada laman itu, serta menambah petikan dari sumber yang boleh dipercayai untuk memastikan bahawa laman itu boleh disahkan.Jangan ragu untuk meletakkan sebuah pesanan pada laman perbincangan saya jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang ini.

Lihat juga