Templat:Db-r5

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Templat:Db-transwiki)
Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat-templat penghapusan segera

Templat ini digunakan untuk menteg laman untuk penghapusan segera di bawah kriteria untuk penghapusan segera, khususnya KPS R5. Terdapat templat berasingan untuk setiap kriteria – lihat jadual di sebelah kanan.

Templat ini meletakkan laman tersebut ke dalam kategori: Calon untuk penghapusan segera.


Penggunaan

Templat ini hendak diletakkan di puncak laman untuk dihapuskan.

Parameter

{{Db-r5}}

Ini merupakan bentuk terdasar templat ini.

{{db-r5|bot=BotContoh}}

Akaun bot akan menggunakan parameter |bot= untuk memberitahu penyelia yang menyemak bahawa laman tersebut telah diteg oleh proses automatik.

{{db-r5|TranswikiLocation}}

di mana TranswikiLocation merupakan alamat web penuh laman ke mana rencana tersebut telah ditranswikikan.

Pemakluman pencipta

Jika anda mencalonkan sebuah laman untuk penghapusan di bawah kriteria ini, letakkan kod ini:

{{subst:db-transwiki-notice|PageName|header=1}}

...pada laman perbincangan pengguna untuk penyumbang-penyumbang utama kepada laman tersebut, menggantikan PageName dengan laman yang telah ditandakan untuk penghapusan. Ini akan memaparkan templat amaran pengguna berikut:

== Pencalonan [[:{{{1}}}]] untuk penghapusan segera==

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Sebuah teg telah diletakkan pada [[:{{{1}}}]] yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian R5 kriteria untuk penghapusan segera, kerana rencana itu mengandungi sebuah takrif kamus atau rencana lain yang telah ditranswikikan (Inggeris) ke projek yang lain dan maklumat pencipta dicatatkan.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan [[:{{{1}}}|melawati laman tersebut]] dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini.

Lihat juga