Templat:Di-dw no source no license-notice

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Masalah sumber dan perlesenan hak cipta fail dengan Fail:{{{1}}}[sunting sumber]

Ikon masalah hak cipta
Ikon masalah hak cipta

Terima kasih kerana memuat naik [[:Fail:{{{1}}}]].

Fail ini merupakan sebuah karya terbitan (Inggeris), mengandungi sebuah "fail dalam sebuah fail". Contoh-contoh fail seumpama ini termasuk gambar foto sebuah patung, imbasan kulit sebuah majalah, ataupun sebuah tangkapan skrin permainan komputer atau wayang. Dalam setiap kes ini, hak-hak pencipta karya asli mestilah dipertimbangkan, serta hak-hak pencipta karya terbitan tersebut.

Walaupun laman butiran fail tersebut menyatakan siapa yang membuat karya terbitan ini, ia sekarang tidak menyatakan siapa yang menciptakan karya yang asli; oleh itu, status hak cipta keseluruhan fail itu tidak jelas. Jika anda tidak mencipta karya asli yang digambarkan dalam fail ini, anda perlu menyatakan

  1. pencipta-pencipta untuk setiap karya asli, serta
  2. status hak cipta karya-karya asli, biasanya diberikan dengan menambah sebuah teg perlesenan. Jika anda percaya bahawa fail tersebut memenuhi kriteria di Wikipedia:Kandungan tidak bebas, gunakan sebuah teg seperti {{non-free fair use}} atau salah satu teg lain yang disenaraikan di Wikipedia:Tag hak cipta fail. Lihat juga laman itu untuk senarai penuh teg-teg hak cipta anda boleh mengguna.

Jika anda telah memuat naik karya-karya terbitan lain, pastikan anda telah menyatakan sumber mereka serta mengetegkan mereka juga. Anda boleh mendapat senarai faill anda telah memuat naik dalam log muat naik anda. Fail-fail yang tidak bersumber atau tidak diteg mungkin dihapuskan satu minggu selepas mereka telah diteg, seperti dihuraikan di dalam kriteria untuk penghapusan segera. Jika fail ini berhak cipta di bawah sebuah lesen tidak bebas (mengikut Wikipedia:Kandungan tidak bebas), maka fail tersebut akan dihapuskan 48 jam selepas ~~~~~. Jika fail tersebut sudah dihapuskan, anda masih boleh meminta seorang penyelia untuk satu peluang untuk memperbaiki masalah ini. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau memerlukan bantuan, sila bertanya mereka di laman soalan hak cipta media. Terima kasih.

Pendokumenan templat[cipta]