Thom Barron

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Thom Barron
Kelahiran
Ralf

(1971-03-27) 27 Mac 1971 (umur 53)
berhampiran Stuttgart, Jerman
Ketinggian6 ft 1 in (1.85 m)

Thom Barron (lahir 27 Mac 1971, di Jerman), adalah nama panggung dari seorang pelakon lucah bermuncul dalam terbitan lucah gau. Dia dianggap menjadi bintang dewasa gay yang paling terkenal antarabangsa Jerman.[1]

Biografi dan pekerjaan[sunting | sunting sumber]

Barron menghadiri Universiti Karlsruhe, dalam Karlsruhe, Jerman, dan telah bekerja sebagai jurutera elektrik di Berlin serta di Zürich, Switzerland.

Menurut profil di Cazzo Film, sebuah studio lucah di mana dia telah bekerja secara meluas, Barron membuat penampilan pertama dalam filem lucah gay pada tahun 1995, dan filem pertama yang akan dikeluarkan di mana dia muncul adalah Pralle Lederhosen Cazzo, pada tahun 1997.[1] Namun,First Kiss, filem dikeluarkan pada tahun 2001 oleh WAT Productions, yang disebut sebagai "tindakan lelaki pada lelaki hangat" Barron.[2][3] Selama kerjayanya, beliau telah muncul dalam filem yang dihasilkan oleh studio yang berbeza, termasuk cazzo Lain-lain, Falcon Entertainment, Titan Media, Hot House Entertainment, Channel 1 Releasing, dan Studio 2000.

Dalam sebuah wawancara dengan majalah dewasa gay Inches sejak bulan Februari 1999, Baron menyatakan bahawa dia "coming out" ketika dia berusia 19 tahun. Sebuah mengakui pamer, dia mengatakan itu adalah "sebuah turn-on untuk diamati". Berfikir ia tidak cukup berotot untuk muncul dalam terbitan lucah Amerika, beliau menulis kepada Seni Perancis, sebuah syarikat pengeluaran lucah gay Eropah terkemuka yang dibentuk oleh mencatat pengarah Jean-Daniel Cadinot, tetapi tidak pernah menerima balasan. Oleh kerana itu filem pertama adalah projek sederhana yang dibuat untuk studio rendah anggaran. "Mereka filem dengan judul seperti Boys Boys Boys # 16 ...yang mengatakan cukup banyak tentang kualiti pengeluaran," dia dipetik mengatakan[1]

Sebuah serbaguna Pemain, Barron memuat keduanya watak atas dan bawah, dan juga mempunyai peranan di mana dia melakukan keduanya sekaligus - dalam trainfuck - menggembirakan untuk satu pemain sementara topping lain. Misalnya, dalam Babak 2 dari At Your Service, dia atas Alex Collack saat sedang atasnya oleh Robert Van Damme;[4] di atas Enzo Grimaldi sementara Nick Piston atasnya dalam Babak 5 Butch Alley.[5] Barron juga dikenali dengan pertujukan luar yang beredar dalam babak-babak flip-flop - iaitu dengan Tristan Paris dalam filem Falcon Fever.

Barron telah menerima dua Anugerah GayVN. Pada tahun 2000, beliau memenangi untuk filem Falcon Betrayed dalam kategori Best Group Scene, bersama-sama dengan Sebastian Gronoff, Kevin Miles, Carlos Morales dan Kevin Williams.[6] Pada tahun 2001, sebuah adegan dengan Tuck Johnson dari filem MSR Don't Ask, Don't Tell memenangkan untuk Babak Seks Oral Terbaik.[7] Juga, filem cazzo Countdown (berjudul Thom Barron Memanggil di luar AS) memenangi Anugerah Grabby untuk Best International Video pada tahun 2004.[8]

Sejumlah besar orang akan tahu Barron melalui gambar jurugambar Jerman Henning von Berg yang telah bekerja dengan dia sejak tahun 1991. Pada musim panas tahun 1999, von Berg mencipta kehebohan di Jerman dan di seluruh dunia ketika ia memotret sekelompok lelaki telanjang di parlimen bersejarah bangunan Reichstag dan di hadapan sembilan landmark tanda tempat pelancongan yang lain ibu negara lama/baru Berlin. Barron adalah salah satu daripada enam model berani. Gambar dari "scandal shoot" whimiscal yang dipaparkan di surat khabar di seluruh dunia. Kemudian, siri foto berdasarkan gambaran, Naked Berlin - The Liberal Capital, disajikan di beberapa pameran galeri high-profile di Kanada, Eropah, Amerika dan Australia.

Sejak 2001, Barron telah tinggal di Zürich.

Videografi pilihan[sunting | sunting sumber]

  • Butch Alley — Hot House
  • Don't Ask, Don't Tell — MSR
  • Fever — Falcon
  • Thom Barron Calling (Europe title) / Countdown (US title) — Cazzo
  • Tourist Trade — Titan
  • Zak Attack — Mustang

Buku (pilihan)[sunting | sunting sumber]

  • Henning von Berg, Alpha Males, Bruno Gmuender Verlag, Berlin, 2007, ISBN 978-3-86187-468-7
  • Kingdome 19 and Henning von Berg, Universal, Bruno Gmuender Verlag, Berlin, 2004, ISBN 3-86187-655-8 (Barron is on the cover)
  • Dietmar Kreutzer, Männer Models Pur, Verlag Bauwesen, Berlin, 1999, ISBN 3-345-00732-0

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

(mungkin mengandungi kandungan dewasa)

  1. ^ a b c profile at www.cazzofilm.com
  2. ^ Video synopsis at www.hisXpress.com, retrieved September 4, 2006.
  3. ^ Video synopsis at www.tlavideo.com, retrieved September 4, 2006.
  4. ^ At Your Service scene synopsis at www.hothouse.com
  5. ^ Butch Alley scene synopsis at www.hothouse.com
  6. ^ Betrayed synopsis TLAVideo.com. Retrieved 7 July 2009.
  7. ^ Don't Ask Don't Tell synopsis TLAVideo.com. Retrieved 7 July 2009.
  8. ^ Thom Barron Calling awards GayEroticVideoIndex. Retrieved 7 July 2009.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]

  • Profail IMDB
  • Profile di cazzofilm.com (kandungan dewasa)