Akademi Seni Rupa Dan Desain Iswi

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Akademi Seni Rupa Dan Desain Iswi
Fail:Specialist in fashion education since 1981
Lokasi
Taman Modern, Jl. Dahlia Blok E6, Cakung, RT.17/RW.6, Ujung Menteng, Cakung, Kota Jakarta Timur, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13960, Indonesia, Bekasi
Indonesia Indonesia
Maklumat
Jenis sekolahAkademi, Swasta
Nombor sekolah0214616102
Kod sekolahNPSN = 20108013
NSS =
Laman sesawang
www.asride-iswi.ac.id

Akademi Seni Rupa Dan Desain Iswi atau nama ringkasnya AKADemi Seni Rupa Dan Desain Iswi, merupakan sebuah Akademi Swasta yang terletak di Perum Taman Modern Jl Dahlia Blok E6-Cakung, Jakarta Timur, Indonesia.

Akademi Seni Rupa Dan Desain Iswi memiliki kod NPSN 20108013.

Akademi Seni Rupa dan Desain (ASRIDE) "ISWI" ialah perguruan tinggi swasta yang bertumpu di bidang Fashion Design Terakreditasi BAN-PT (Badan Akreditasi Nasional Perguruan Tinggi) Diploma III (D.III). Lamanya kuliah ialah 3 tahun (6 semester 108 SKS). Program Studi yang ada ketika ini ialah Desain Mode. Para alumni ASRIDE "ISWI" telah banyak bergiat di dunia fesyen Indonesia. Nama-nama yang tidak asing lagi di dunia fesyen antara lain ialah Lenny Agustin, Etty Bachetta, Sandriyant, Dina Midiani. Mereka ialah pereka fesyen yang sangat aktif sebagai pereka mahupun sebagai pendidik, dan banyak menghantar para mahasiswanya menjadi pereka papan atas di Indonesia. Mereka memperoleh pendidikan fesyennya di ASRIDE "ISWI". Akademi Seni Rupa dan Desain ISWI yang kini dikenal dengan nama ASRIDE "ISWI" ialah perintis perguruan tinggi fesyen pertama di Indonesia.

Alamat[sunting | sunting sumber]

Taman Modern, Jl. Dahlia Blok E6, Cakung, RT.17/RW.6,
Ujung Menteng, Cakung, Kota Jakarta Timur,
Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13960,
Indonesia
Telefon =021 4616102
Faks =
E-mel = asride.iswi@gmail.com

Pautan luar[sunting | sunting sumber]