Aku Bukan Mistress

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Aku Bukan Mistress
Umum
PengarangAcik Lana
NegaraMalaysia
BahasaMelayu
GenreCinta, konflik, keluarga
Penerbitan
PenerbitKaki Novel
Tarikh penerbitan
Ogos 2011
Jenis media
Cetakan (kulit keras)
Halaman671
Kawalan kewibawaan
ISBNISBN 9789675067846

Aku Bukan Mistress ialah novel 2011 oleh penulis novel Malaysia, Acik Lana terbitan Kaki Novel.[1] Ia telah diadaptasikan sebagai sebuah siri drama yang bertajuk Aku Isterinya terbitan TV3 pada 2014.[2]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Dua tahun menghambakan diri di dalam penjara yg dibina oleh Mikail dgn bertemankan dosa, Mya mula mencari arah hidupnya. Kehadiran Adam yg kejam, Shamil yg menagih janji silam, Suzanne yang menyakitkan hati dan Datin Adiba yg sinis membuatkan hidup Mya semakin sempit. Sikap Mikail yang semakin aneh dari sehari ke sehari membuatkan Mya keliru. Dlm resah ada debar, dlm benci ada rindu, dalam marah ada tenang... Mikail mendera hati dan perasaannya.

Sampai kemuncaknya, Mya tekad. Dia mahu menoktahkan semua catatan noda dan dosa dalam diari hidupnya sebagai seorg perempuan simpanan, tapi bagaimana? Kaki ingin berlari menjauhi Mikail, tapi hati mengikat janji secara sembunyi.

Mengapa membina harapan jika penghujungnya tidak seindah impiah? Dan... cukupkah tempoh dua tahun untuk memastikan debaran di hati mereka melagukan rentak yg sama?

Keluaran dan legasi[sunting | sunting sumber]

Aku Bukan Mistress dikeluarkan pada 2011 oleh Kaki Novel. Pada tahun 2014, novel ini telah diadaptasikan ke siaran TV melalui drama waktu perdana di Slot Akasia bermula 2 April 2014 di TV3, dibintangi oleh Izzue Islam dan Anzalna Nasir.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Acik Lana (2011). Aku Bukan Mistress. Karya Seni. ISBN 9789675067846.
  2. ^ Aku Bukan Mistress oleh Acik Lana Goodreads. Dicapai pada 8 Februari 2018.