Alex Parrish

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Alex Parrish
Watak Quantico
Kemunculan pertama "Run"
Kemunculan terakhir "Who Are You"
Dicipta oleh Joshua Safran
Dilakonkan oleh Priyanka Chopra
Informasi
Nama panggilanAlex
SpesiesManusia
JantinaWanita
Pekerjaan
Keluarga
  • Michael Parrish (bapa)
  • Sita Parrish (ibu)
KewarganegaraanIndia Amerika

Alexandra Parrish ialah watak fiksyen dan protagonis siri drama thriler televisyen Amerika Quantico di ABC. Watak ini dicipta oleh Joshua Safran dan dilakonkan oleh pelakon India Priyanka Chopra, yang menjadi wanita Asia Selatan pertama yang menjadi teraju utama siri drama rangkaian Amerika. Pemilihan beliau telah menerima pujian dan perhatian media yang meluas, yang mengiktiraf ABC untuk membawa lebih banyak kepelbagaian, terutama Asia Selatan sebagai wajah siri utama Amerika pada rangkaian yang besar.[1][2][3]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Li, Shirley (September 27, 2015). "Quantico premiere preview: Priyanka Chopra, showrunner Joshua Safran speak". Entertainment Weekly. Diarkibkan daripada yang asal pada April 20, 2016. Dicapai pada June 22, 2017.
  2. ^ Rick Porter (September 27, 2015). "Where 'Quantico' Goes From Here: Creator Breaks Down the Twisty Premiere". The Hollywood Reporter. Diarkibkan daripada yang asal pada May 5, 2016. Dicapai pada June 22, 2017.
  3. ^ Petski, Denise (February 26, 2015). "Bollywood star Priyanka Chopra Joins ABC Drama Pilot 'Quantico'". Deadline Hollywood. Diarkibkan daripada yang asal pada March 1, 2015. Dicapai pada May 11, 2015.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]