Boku no Pico

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pergi ke navigasi Pergi ke carian
Boku no Pico
ぼくのぴこ
(Boku no Piko)
GenreAction, Comedy
Video animasi original
PengarahKatsuyoshi Yatabe
PenerbitSeiji Kaneko
Skrip/PenulisKatsuhiko Takayama
Lagu/MuzikAshimagi Ora
StudioNatural High
Dikeluarkan pada7 September 2006
Jangka masa tayangan33 minit
Video animasi original
Pico to Chico
PengarahKatsuyoshi Yatabe
PenerbitSeiji Kaneko
Skrip/PenulisKatsuhiko Takayama
Lagu/MuzikShinrobi
StudioNatural High
Dikeluarkan pada19 April 2007
Jangka masa tayangan38 minit
Video animasi original
Pico - Boku no Chiisana Natsu Monogatari
PengarahKatsuyoshi Yatabe
PenerbitSeiji Kaneko
Skrip/PenulisKatsuhiko Takayama
Lagu/MuzikAshiragi Ora
StudioNatural High
Dikeluarkan pada11 November 2007
Jangka masa tayangan30 minit
Video animasi original
Pico x CoCo x Chico
PengarahKatsuyoshi Yatabe
PenerbitSeiji Kaneko
Skrip/PenulisKatsuhiko Takayama
Lagu/MuzikT2
StudioNatural High
Dikeluarkan pada9 Oktober 2008
Jangka masa tayangan35 minit
Portal Anime dan Manga

Picoku (Bahasa Jepun: ぼくのぴこ, Boku no Piko (Bona no pico), harfiah.Bona : kelamin laki² dan Piko-ku Jawi: ڤيكوكو) ialah siri anime Comedy OVA Action dari Jepun dihasilkan oleh Natural High. Natural High telah menggambarkannya sebagai "anime shotacon pertama di dunia" dan dibuat terutamanya untuk dipasarkan dan disasarkan kepada penonton tidak waras dan disediakan untuk kegiatan ajar mengajar serta untuk orang orang Goblok Sedunia.[1] Siri ini terdiri daripada tiga episod dan versi suntingan episod pertama. Siri ini turut membawakan kepada manga sekali terbit, permainan komputer dan album video muzik. Oleh kerana kos yang tinggi dalam penghasilan anime ini, watak-watak dan kandungannya telah diuji secara giat sebelum pengeluaran bermula.[1]

Watak[sunting | sunting sumber]

Pico
Pico (ぴこ, Piko)
Disuarakan oleh: Mariko Sakou
Seorang lelaki berambut perang berumur 14 tahun yang bekerja sambilan di bar datuknya pada musim panas. Dia sering berenang, biasanya telanjang atau dalam Speedo biru. Dia juga selalu memakai pakaian gadis sejak Tamotsu memberikan kepadannya sebagai hadiah. Dia kemudian merasa terkilan bahawa Tamotsu tidak akan menentukan hubungan mereka, dia memberontak dengan memotong rambutnya dan melarikan diri dari rumah, walaupun kemudiannya mereka berbaik semula. Pada musim panas berikutnya, Pico bertemu dengan Chico, yang sedang berenang telanjang dalam anak sungai, sambil menunggang basikalnya. Dia kemudian berkawan dengan Chico, yang memanggilnya sebagai "Oniichan" (abang), dan mereka membentuk sebuah hubungan romantik dan seksual. Dalam hubungannya dengan kedua watak Mokkun dan Chico, dia adalah seorang uke.
Tamotsu
Tamotsu (タモツ), juga dikenali sebagai Mokkun, adalah pekerja kerani berkolar putih dan pelanggan tetap di Bebe.[2] Dia adalah seorang lelaki berusia 22 tahun yang menggoda Pico setelah tersilap pandang dia sebagai gadis muda, tetapi meneruskan hubungan setelah mengetahui Pico sebenarnya lelaki. Dia kemudian membelikan Pico pakaian-pakaian gadis, lengkap dengan choker berwarna delima dan seluar dalam yang dia memujuk Pico untuk dipakai walaupun diprotes pada awalnya. Dia melihat Pico semata-mata sebagai objek seksual, walaupun kemudian menunjukkan keprihatinan sebenar untuk Pico selepas dia hilang. Meskipun dia akhirnya berdamai dengan Pico, dia tidak hadir dalam OVAs kedua dan ketiga. Dalam hubungannya dengan Pico, dia adalah seme.
Ojiisan
Ojiisan (おじいさん) adalah datuk Pico yang berniaga dengan sebuah bar besar tetapi biasanya kosong di tepi pantai bernama Bebe. Apabila Tamotsu melawat dia pada musim panas, dia mempunyai Pico membantunya sebagai pelayan yang melibatkan Pico memakai apron merah jambu yang berwarna-warni. Dia memperkenalkan Pico kepada Tamotsu dan mencadangkan mereka menghabiskan masa bersama
Chico
Chico (ちこ, Chiko)
Disuarakan oleh: Aiko Ōkubo
Seorang budak lelaki muda berambut coklat yang tinggal bersama Oneesan di sebuah rumah besar di kawasan hutan terpencil dan mengembangkan hubungan seksual dengan Pico dalam episod kedua. Dia lebih muda dan kurang berpengalaman daripada Pico. Dia sering bermain di luar rumah dalam keadaan bogel dan diam-diam mengintai Oneesan melancap. Dalam kebanyakan kes Chico adalah seme.
Oneesan
Oneesan (お姉さん) adalah kakak kepada Chico dan penjaga yang sah. Mungkin kerana dia menyayangi Chico, dan rumahnya yang terpencil di kawasan luar bandar, dia merasa kekecewaan seksual dan melancap secara harian. Setelah terbongkar secara rahsia melancap oleh budak-budak lelaki yang mengintai melalui retak di siling bilik tidurnya, dia menjadi punca 'eksperimen' mereka secara tidak langsung. Dia mempunyai koleksi pakaian cosplay yang banyak dan mainan seks yang digunakan oleh Pico dan Chico tanpa izinnya. Dia kemudiannya 'menyayangi' dirinya ketika budak-budak lelaki itu berjauhan apabila dia mendapati mereka melakukan hubungan seksual ketika pulang dari kedai runcit.
CoCo
Coco adalah seorang lelaki remaja dengan rambut hitam yang panjang. Coco, Pico dan Chico bertemu dalam episod ketiga. Ia secara tersirat bahawa Coco sebenarnya adalah seorang "pari-pari bandar" disebabkan oleh beberapa kejadian kecil yang aneh di sekitarnya, walaupun ini tidak pernah disahkan secara jelas. Coco kemudian mempunyai hubungan seksual dengan Pico dan Chico. Selepas secara tidak sengaja menyebabkan beberapa geseran di dalam hubungan mereka, Coco memutuskan untuk menjauhkan diri dari Pico dan Chico, namun mereka bersatu semula di Menara Tokyo dan akhirnya melakukan threesome. Dia juga merupakan uke utama dari ketiga watak.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ a b Michael, Christopher (Mei 2007). "Bocku no Pico – An Animated Discussion". The Walrus. Diarkibkan daripada yang asal pada 12 Oktober 2007. Dicapai pada 4 Jun 2009.
  2. ^ "アニメ・オン・デマンド". Anime on Demand. The official character bio for Boku no Pico OVA was archived by the Wayback Machine. Diarkibkan daripada yang asal pada 2007-10-10.CS1 maint: others (link)

Pautan luar[sunting | sunting sumber]