Dimensi Sosial-ekonomi Pemuliharaan dan Penggunaan Buah-buahan Tradisional di Kebun Halaman Rumah dan di Dusun Semenanjung Malaysia (Laporan MARDI No. 208)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Buku / Novel
[[Fail:|tengah|200px|"Dimensi Sosial-ekonomi Pemuliharaan dan Penggunaan Buah-buahan Tradisional di Kebun Halaman Rumah dan di Dusun Semenanjung Malaysia (Laporan MARDI No. 208)"]]
Dimensi Sosial-ekonomi Pemuliharaan dan Penggunaan Buah-buahan Tradisional di Kebun Halaman Rumah dan di Dusun Semenanjung Malaysia (Laporan MARDI No. 208)
Siri Pertama
Pengarang Asal Raziah Mat Lin,
Abd. Rahman Milan,
Alam Abdul Rahman,
Arrifin Tawang,
Khadijah Awang,
Salma Idris
Penterjemah Tidak diketahui
ISBN ISBN 978-967-936-534-4
Kod Buku FR208
Saiz
Genre Tidak diketahui
Terbitan Penerbitan MARDI
Negara Tidak diketahui
Bahasa Bahasa Melayu
Tahun Keluaran 2009
Bilangan Muka Surat 93
Harga 8 (2009 )

Buku Dimensi Sosial-ekonomi Pemuliharaan dan Penggunaan Buah-buahan Tradisional di Kebun Halaman Rumah dan di Dusun Semenanjung Malaysia (Laporan MARDI No. 208) ditulis oleh Raziah Mat Lin, Abd. Rahman Milan , Alam Abdul Rahman , Arrifin Tawang , Khadijah Awang , dan Salma Idris dan diterbitkan pada tahun 2009 pada harga RM8. Ia diterbitkan oleh Penerbitan MARDI dengan nombor ISBN 978-967-936-534-4, cetakan setebal 93. Buku ini dicetak dalam bahasa Melayu.

Ringkasan[sunting | sunting sumber]

Buku Dimensi Sosial-ekonomi Pemuliharaan dan Penggunaan Buah-buahan Tradisional di Kebun Halaman Rumah dan di Dusun Semenanjung Malaysia (Laporan MARDI No. 208) ini merupakan satu kajian mengenai buah-buahan yang kurang digunakan di Malaysia.

Ia membincangkan mengenai maklumat asas berkaitan dengan taburan dan sumbangan ekonomi buah-buahan yang kurang digunakan di Malaysia.

Bancian utama yang membabitkan 424 buah rumah terpilih di Semenanjung Malaysia. Hasil kajian mendapati sepuluh spesies tanaman yang berpotensi untuk dimajukan dengan pulangan yang baik kepada para petani.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]