Dora Knowlton Ranous

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Dora Knowlton Ranous
LahirDoris Isabelle Knowlton Thompson
16 Ogos 1859
Ashfield, Massachusetts, Amerika Syarikat
Meninggal dunia19 Januari 1916(1916-01-19) (umur 56)
New York City, New York, Amerika Syarikat
Tempat pengebumianPlain Cemetery, Ashfield, Massachusetts
PekerjaanPelakon, penulis, penyunting, penterjemah, pengulas buku
BahasaInggeris
WarganegaraAmerika Syarikat
Alma materPacker Collegiate Institute
Karya terkenalDiary of a Daly Debutante, Good English in Good Form, A Simple Record of a Noble Life
PasanganWilliam Vardell Ranous (k. 1881)
AnakAlice Knowlton Ranous Chubb
Tandatangan

Dora Knowlton Ranous (16 Ogos 1859 - 19 Januari 1916) ialah seorang pelakon, penulis, penyunting, penerjemah, dan pengulas buku Amerika Syarikat. Beliau memulakan kerjaya sasteranya dengan menyunting buku-buku pelajaran dan menyumbang untuk Annual Cyclopedia dan The Criterion.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Atribusi[sunting | sunting sumber]

  • Rencana ini mengandungi teks dari suatu penerbitan yang kini berada dalam domain awam: Excelsior Publishing House (1916). The Bookseller, Newsdealer and Stationer. 44 (ed. Public domain). Excelsior Publishing House.
  • Rencana ini mengandungi teks dari suatu penerbitan yang kini berada dalam domain awam: Harvey, Alexander (1916). The Bang ... 9 (ed. Public domain). New York: Alexander Harvey.
  • Rencana ini mengandungi teks dari suatu penerbitan yang kini berada dalam domain awam: Leonard, John W. (1914). Woman's Who's who of America: A Biographical Dictionary of Contemporary Women of the United States and Canada, 1914-1915 (ed. Public domain). American commonwealth Company. m/s. 672.
  • Rencana ini mengandungi teks dari suatu penerbitan yang kini berada dalam domain awam: Johnson, Rossiter (1916). Dora Knowlton Ranous, Author--editor--translator: A Simple Record of a Noble Life (ed. Public domain). Publishers Printing Company.
  • Rencana ini mengandungi teks dari suatu penerbitan yang kini berada dalam domain awam: White, J. T. (1921). The National Cyclopædia of American Biography: Being the History of the United States as Illustrated in the Lives of the Founders, Builders, and Defenders of the Republic, and of the Men and Women who are Doing the Work and Moulding the Thought of the Present Time. 17 (ed. Public domain). J. T. White.

Bacaan lanjut[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]