Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga
PengarahShelly Chopra Dhar
Lakon layar
Dihasilkan olehVidhu Vinod Chopra
Dibintangi
SinematografiHimman Dhamija
Disunting olehAshish Suryavanshi
Muzik olehRochak Kohli
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehFox Star Studios
Tarikh tayangan
  • 01 Februari 2019 (2019-02-01)
Masa tayangan
120 minit
NegaraIndia
BahasaHindi
Bajet35 crore[1]
Pecah panggung43.95 crore

Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga (Apa yang aku rasakan saat aku melihat seorang gadis) ialah filem drama romantik Hindia India 2019 arahan Shelly Chopra Dhar. Skrip ini ditulis oleh Dhar dan Gazal Dhaliwal diilhami oleh novel A Damsel in Distress tahun 1919 karya P. G. Wodehouse. Ia dibintangi oleh Anil Kapoor, Sonam Kapoor, Rajkummar Rao dan Juhi Chawla, dan mempunyai Seema Pahwa, Brijendra Kala, Alka Kaushal, Akshay Oberoi dan Regina Cassandra dalam peranan pembantu. Filem itu menceritakan kisah Sweety Chaudhary yang cenderung tertarik sesama jenisnya dan percubaannya melela diri kepada keluarga Punjabinya yang berfahaman tradisional dan konservatif.

Filem ini ialah kerjasama pertama antara bapa dan anak perempuan Anil Kapoor dan Sonam Kapoor,[2] dan menandakan penampilan Bollywood pertama Regina Cassandra, Ia dikeluarkan di seluruh dunia pada 1 Februari 2019. Skrip ini dipilih oleh Akademi Sains dan Seni Perfileman untuk Koleksi Teras perpustakaannya.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga". Box Office India. 2019. Dicapai pada 9 October 2019.
  2. ^ Sharma, Priyanka (13 October 2017). "Anil Kapoor, Sonam Kapoor team up for Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga". The Indian Express. Dicapai pada 24 January 2018.

Bacaan lanjut[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]