It's A Great Great World

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Filem It's A Great Great World)
Filem It's A Great Great World
PengarahKelvin Tong
Dihasilkan olehKat Goh, Ong Hui Hui, Sock Leng Ling, Leon Tong
DibintangiNancy Sit, Olivia Ong, Zeng Guo Cheng, Joanne Peh, Zhang Zhen Huan
Syarikat
penerbitan
Mediacorp Raintree Pictures, Innoform Media, Astro Shaw
Diedarkan olehMediacorp
Tarikh tayangan
2011
Masa tayangan
95 minit
NegaraSingapura Singapura
BahasaBahasa CinaBahasa Mandarin
Bahasa Hokkien
Bahasa Teochew
Bahasa Kantonis
Bahasa Hainan
Bahasa Hakka
Bahasa Shanghai
Bahasa Inggeris
Bahasa Thai
BajetRM
Pecah panggungRM

Filem It's A Great Great World(bahasa Melayu harfiah Dunia Yang Sangat Sangat Bagus) merupakan sebuah filem drama, komedi yang diarahkan oleh Kelvin Tong dan dibintangi oleh Nancy Sit, Olivia Ong, Zeng Guo Cheng, Joanne Peh, Zhang Zhen Huan. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak drama, komedi. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2011.

Filem ini menggunakan bahasa Mandarin, dialek Bahasa Cina dan tayangannya memakan masa selama 95 minit.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Ah Min, seorang jurugambar fesyen baru meningkat berusia 23 tahun, melawat studio foto neneknya suatu hari sebelum ia tutup selama-lamanya. Di sana, dia menemui empat gambar lama. Tertarik dengan orang-orang dalam foto, Ah Min memulakan perjalanan untuk mengetahui siapa mereka. Perhentian pertamanya adalah rakan lama neneknya, Ah Meng, yang mendedahkan melalui empat cerita yang tidak dapat dilupakan bahawa orang-orang dalam foto semua bekerja dan bermain di Taman Hiburan Dunia yang terkenal suatu masa dahulu.   Merentasi tahun 1940-an hingga ke hari ini, It's A Great Great World adalah valentine pada taman hiburan yang berwarna-warni yang pernah berada di sepanjang Jalan Kim Seng. Setiap empat cerita yang dikisahkan oleh Ah Meng berkisar mercu tanda ikon Dunia Besar - Pawagam Langit ("Sky Theater"), Keretapi Berhantu, Kelab Malam Flamingo dan Restauran Wing Choon Yuen.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Para pelakon yang berlakon di dalam filem ini termasuk Nancy Sit, Olivia Ong, Zeng Guo Cheng, Joanne Peh, Zhang Zhen Huan

Penerbitan[sunting | sunting sumber]

Filem It's A Great Great World ini , yang masa tayangannya sepanjang 95 minit ini dihasilkan oleh Kat Goh, Ong Hui Hui, Sock Leng Ling, Leon Tong, dan syarikat pengeluarnya adalah Mediacorp Raintree Pictures, Innoform Media, Astro Shaw dan pengedarnya adalah Mediacorp.

Keluaran dan sambutan[sunting | sunting sumber]

Tayangan[sunting | sunting sumber]

Filem terbitan Kat Goh, Ong Hui Hui, Sock Leng Ling, Leon Tong ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format 35mm dan syarikat pengedarnya adalah Mediacorp.

Ulasan[sunting | sunting sumber]

Runut bunyi[sunting | sunting sumber]

Anugerah[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]


Pautan luar[sunting | sunting sumber]