Filemografi Siti Nurhaliza

Ini adalah senarai pilihan. Klik di sini untuk maklumat lanjut.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Siti Nurhaliza pada 2011

Ini ialah senarai rancangan televisyen yang Dato' Sri Siti Nurhaliza telah terlibat. Beliau telah muncul dalam lebih daripada 70 rancangan televisyen, kebanyakkannya diterbitkan oleh syarikat produksi miliknya, Siti Nurhaliza Productions. Beliau juga telah membintangi beberapa rancangan televisyen muzikal yang telah dihasilkan di seluruh rantau Asean, terutamanya di Malaysia, Singapura dan Indonesia.

Pada tahun 2009, beliau telah diberi penghormatan oleh Astro untuk mempunyai saluran sendiri, SITI selama dua hari yang menyiarkan kebanyakan konsert beliau sebelum ini dan muzik video lagu nyanyiannya.[1] Pada 11 Januari 2012, sempena ulangtahun kelahirannya yang ke-33, dokumentari mengenai hidupnya, Siti Nurhaliza ditayangkan di The History Channel (Astro Saluran 555) dengan wawancara oleh beliau dan daripada orang-orang yang telah bekerja dengannya tentang perjalanan beliau dalam industri hiburan Malaysia.[2]

Saluran[sunting | sunting sumber]

Tahun Kemunculan Peranan Catatan
2009 SITI (Saluran 188)[1] Dirinya sendiri Sebuah saluran khas untuk beliau di mana ASTRO menyiarkan konsert terdahulu beliau – Konsert Fantasia Siti Nurhaliza (2004), SATU Konsert Eksklusif Dato' Siti Nurhaliza (2009) dan pelbagai muzik video daripada beliau. Beliau merupakan orang yang pertama yang pernah menerima pengiktirafan daripada Astro.

Saluran Online[sunting | sunting sumber]

Tahun Tajuk Peranan Catatan
2009 Konsert Seribu Warna[3] Dirinya sendiri Salah satu konsert pertama yang akan disediakan untuk penstriman dalam talian secara langsung di mana dengan hanya RM 15 (RM 10 untuk tempahan awal), peminat boleh membeli tiket dalam talian untuk mengakses saluran secara langsung di konsert tersebut.
2018 #ArtisMasukBilique: Dato' Seri Siti Nurhaliza[4] Dirinya sendiri/Tetamu DBilique ialah saluran siaran langsung digital di Malaysia, yang dihoskan oleh Faizal Ismail dan Fara Fauzana. Siti ialah tetamu rancangan ini.

Televisyen[sunting | sunting sumber]

Tahun Kemunculan Peranan Catatan
1995 Bintang HMI[5] Dirinya sendiri - pemenang Rancangan televisyen pertamanya dimana beliau telah diujibakat sebelum ini dan kemudiannya dinobatkan sebagai juara keseluruhan.
1998 Hiburan Minggu Ini[6] Dirinya sendiri
Sensasi bersama Siti Nurhaliza[7] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Hari Raya Aidilfitri.
1999 Konsert Pancawarna Siti Nurhaliza[8] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Hari Raya Aidilfitri.
2000 Bersama Siti Nurhaliza[9] Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas 15 episod yang disiarkan di Perbadanan Televisyen Singapura.
Hiburan Minggu Ini Dirinya sendiri
2001 Divas of South East Asia[10] Dirinya sendiri Beliau menyertainya bersama beberapa penyanyi Malaysia, Sheila Majid, Fauziah Latiff, dengan tiga wakil Indonesia, Krisdayanti, Titi DJ dan Vina Panduwinata dan seorang wakli dari Filipina, Kuh Ledesma untuk konsert yang disiarkan di rantau Asean.
Festival Lagu Asia[11] Dirinya sendiri Beliau adalah antara beberapa artis Malaysia yang dipilih untuk mewakili industri muzik Malaysia kepada Jepun. Dihoskan oleh pengacara Malaysia dan Jepun, Maya Karin dan Marc Panther, rancangan tersebut disiarkan di kedua-dua saluran televisyen Malaysia dan Jepun, TV2 dan NHK.[11]
2002 Hiburan Minggu Ini[12] Dirinya sendiri
Ole-ole Siti Nurhaliza [13] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Hari Raya Aidilfitri.
1 Jam Bersama Siti Nurhaliza [14][15] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas selama sejam yang disiarkan di saluran televisyen Indonesia, Indosiar.
2003 Dari Studio 1 Bersama Siti Nurhaliza [16] Dirinya sendiri
Japan and ASEAN Pop Stars Dream Concert [17] Dirinya sendiri Beliau adalah satu-satunya wakil Malaysia di Japan and ASEAN Pop Stars (J-ASEAN POPs) Dream Concert Yokohama, Jepun di mana beliau menyanyikan dalam versi Bahasa Melayu bagi lagu tema asal acara Jepun.
Manajemen Qolbu [18] Dirinya sendiri Beliau adalah salah seorang tetamu untuk program televisyen Islam Indonesia yang ditayangkan di Trans TV.
Konsert Menjunjung Kasih Siti Nurhaliza [19] Dirinya sendiri Sebuah konsert khas sempena pertabalan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj yang disiarkan pada Hari Raya Aidilfitri 2003.
Hiburan Minggu Ini (HMI) Aidilfitri Bersama Siti Nurhaliza [20] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Hari Raya Aidilfitri.
Sejenak Bersama Siti Nurhaliza [21] Dirinya sendiri Sebuah persembahan satu jam untuk stesen televisyen Indonesia, antv.
Siti Nurhaliza Special [22] Dirinya sendiri Sebuah rancngan khas satu jam untuk stesen televisyen Indonesia, Trans TV.
Konser Azimat Cinta [23] Dirinya sendiri Sebuah rancngan khas satu jam untuk stesen televisyen Indonesia, Trans TV.
Dear Siti [24] Dirinya sendiri Sebuah program televisyen khas untuk sebuah stesen televisyen Indonesia, Indosiar.
Idul Fitri/Lebaran Bersama Siti Nurhaliza [25] Dirinya sendiri Sebuah program televisyen khas sempena aidilfitri untuk sebuah stesen televisyen Indonesia, Indosiar.
Akademi Fantasia (musim 1) [26] Dirinya sendiri/Juri jemputan Sebuah rancangan televisyen realiti di mana beberapa peserta bersaing untuk gelaran sebagai juara keseluruhan dan peluang untuk memulakan karier di dalam industri hiburan. Beliau adalah seorang juri jemputan pada konsert Minggu 5.
2004 Muzikal Aidiladha [27] Dirinya sendiri Salah satu rancangan televisyen terawal beliau yang diterbitkan oleh syarikatnya, Siti Nurhaliza Productions.
Siti Nurhaliza 3D (Dari Dalam Diri) [27] Dirinya sendiri/Pengacara Sebuah rancangan realiti TV 13 episod yang menyingkap tentang kehidupan peribadi dan disebalik tabir Siti Nurhaliza.
Siti Nurhaliza – Mutiara Negeri Jiran [28] Dirinya sendiri Sebuah rancangan dua episod di Trans TV.
Sang Idola Siti Nurhaliza [29] Dirinya sendiri Sebuah program televisyen khas untuk sebuah stesen televisyen Indonesia, Indosiar.
Siti Nurhaliza Special [30] Dirinya sendiri Sebuah rancngan khas satu jam untuk stesen televisyen Indonesia, RCTI.
Eksklusif Melanesia Siti Nurhaliza [31] Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas satu jam untuk stesen televisyen Indonesia, Trans TV.
Syawal Datang Lagi [32] Dirinya sendiri Rancangan televisyen terbitannya untuk siaran di RTM sempena Aidilfitri.
Variasi Fitri... Siti Nurhaliza [32] Dirinya sendiri Rancangan televisyen terbitannya untuk siaran di TV3 sempena Aidilfitri.
Aidilfitriku Bersama Siti Nurhaliza [32] Dirinya sendiri Rancangan televisyen terbitannya untuk siaran di Astro sempena Aidilfitri. Rancangan ini menerima anugerah Rancangan Televisyen Muzikal Khas Terbaik di Anugerah Seri Angkasa 2005. [33]
Malaysian Idol 1 [34] Dirinya sendiri/juri jemputan Malaysian Idol ialah versi Malaysia rancangan Idol yang bermula di United Kingdom, serupa dengan rancangan Pop Idol dan American Idol melalui francais.Rancangan ini disiarkan di Malaysia menerusi 8TV dan TV3.
2005 Konsert Akustik Siti Nurhaliza [35] Dirinya sendiri Acara ini juga dikeluarkan sebagai DVD dan ia telah dicalonkan untuk Hiburan Khas terbaik di Anugerah Televisyen Asia 2005 di mana ia menerima Kepujian Paling Tinggi.[36]
Mentor [37] Dirinya sendiri Sebuah program realiti di mana dia menjadi mentor untuk Mohd. Fahmi Hj. Jaafar (Fahmi) di mana beliau dan anak didiknya bersaing dengan artis yang berbeza dan anak didik mereka.
Konsert Fenomena Siti Nurhaliza & Dayang Nurfaizah [38] Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas sempena Aidilfitri bersama Dayang Nurfaizah.
Siti Nurhaliza – Indonesian Tour [39][40] Dirinya sendiri Sebuah persembahan dua episod untuk Trans TV, menyiarkan persembahan beliau menjelajah lima bandar utama Indonesia.
Nazam Lebaran Bersama Siti Nurhaliza Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas sempena Aidilfitri
2006 Antara KL & Jakarta [41] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas dua episod, di mana episod pertama menampilkan dua artis wanita dari Malaysia, dan satu lagi dari Indonesia sebelum episod seterusnya di mana ia menampilkan artis lelaki. Beliau bekerjasama dengan Sheila Majid dan Shanty dari Indonesia.
Dari Studio Satu Bersama Siti Nurhaliza Dirinya sendiri
Zoom In Bersama Siti Nurhaliza [42] Dirinya sendiri
Zaleha Ayam Patah [43] Kameo sebagai penyanyi Ghazal pada awal 50an. Sebuah produksi khas dari Universiti Putra Malaysia.
Tiada Rahsia [44] Dirinya sendiri Rancangan khas membincangkan hal-hal peribadi Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid sebelum mereka berkahwin dalam satu 3 episod istimewa.
The Million Makers [45] Dirinya sendiri Beliau telah dipaparkan dalam episod pertama musim kedua "The Million Makers" oleh Channel NewsAsia yang terperinci mengenai tokoh-tokoh yang berjaya yang berjaya mengumpul kekayaan dan menjadi jutawan sebelum mereka mencapai umur 35 .
Siaran Langsung Perkahwinan Siti Nurhaliza & Datuk K [44] Dirinya sendiri Siaran langsung majlis pertunangan Siti pada 21 Ogos dan perkahwinan pada 28 Ogos dimana ia telah ditonton sebanyak 6.3 juta penonton.
Eksklusif Siti Nurhaliza [46] Dirinya sendiri Sebuah konsert khas bersempena dengan pelancaran album solo ke-11 beliau, Transkripsi di Indonesia.
Konsert Fenomena Siti Nurhaliza & Saiful Apek [47] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen sempena Aidilfitri bersama Saiful Apek.
Konsert Idul Fitri Siti Nurhaliza [48] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen sempena Aidilfitri untuk saluran televisyen Indonesia, Trans TV.
Mentor (musim 2) [49] Dirinya sendiri Musim kedua Mentor di mana Siti mengajar anak didik beliau, Siti Khadijah Hassan (Kat) di mana mereka akhirnya memenangi tempat ketiga keseluruhan.
Siti Nurhaliza Mencari Bintang Pantene [50] Dirinya sendiri, juri, pengacara Satu program televisyen realiti dengan kerjasama Pantene untuk mencari duta seterusnya untuk Pantene di pasaran Malaysia di mana dia adalah juri dan pengacara.
Rendezvouz with Siti Nurhaliza & Erwin Gutawa [51] Dirinya sendiri Program TV khas yang disiarkan oleh Indosiar, pembikinan konsert di Royal Albert Hall dengan maestro muzik Indonesia, Erwin Gutawa.
Akademi Fantasia (musim 4) [52] Dirinya sendiri/Juri jemputan Sebuah rancangan televisyen realiti di mana beberapa peserta bersaing untuk merebut gelaran sebagai juara keseluruhan dan peluang untuk memulakan karier di dalam industri hiburan. Beliau adalah seorang juri jemputan pada konsert Minggu 7.
2007 Detik Kehidupan Siti Nurhaliza [53] Dirinya sendiri
Olay - Cintai Kulit Indahmu [54] Dirinya sendiri Satu program televisyen khas yang disiarkan di Trans TV semasa tempoh beliau sebagai duta Olay untuk pasaran Malaysia dan Indonesia.
Bicara - Siti Nurhaliza [55] Dirinya sendiri, artis jemputan Beliau adalah artis jemputan dalam rancangan bual bicara Singapura yang disiarkan di MediaCorp Suria.
Siti Nurhaliza Cari Bintang Pantene [56] Dirinya sendiri, juri Versi Indonesia rancangan Siti Nurhaliza Mencari Bintang Pantene.
MyStarz LG [57] Dirinya sendiri, juri Sebuah program pertandingan realiti nyanyian dengan kerjasama dengan LG Electronics untuk mencari penyanyi terbaik di mana dia adalah salah seorang juri utama.
Akademi Fantasia (musim 5) [58] Dirinya sendiri, juri jemputan Sebuah rancangan televisyen realiti di mana beberapa peserta bersaing untuk merebut gelaran sebagai juara keseluruhan dan peluang untuk memulakan karier di dalam industri hiburan. Beliau adalah seorang juri jemputan pada konsert Minggu 9.
2008 Zoom In Bersama Siti Nurhaliza [59] Dirinya sendiri
Teratak Siti Nurhaliza [60] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas selama sejam dimana beliau dan dua adik-beradiknya, Siti Saerah (adik) dan Siti Norsaida (kakak) mengadakan persembahan sempena Aidilfitri.
Siti Nurhaliza Cari Bintang Pantene [61] Dirinya sendiri/Juri Musim kedua rancangan Siti Nurhaliza Mencari Bintang Pantene versi Indonesia.
Siti Nurhaliza Bersama Peminat [62] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri.
2009 Kasih Siti [63] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri.
Spa Q 2 [64] Kemunculan Istimewa
Citarasa Bersama Dato' Siti Nurhaliza [65] Pengacara Sebuah rancangan masakan 13 episod sempena bulan Ramadhan dimana beliau mengacarakannya bersama artis jemputan.
Lentera Aidilfitri Dato' Siti [66] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri.
Konsert Sesuci Lebaran Datuk Siti Nurhaliza [67] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri.
Akademi Fantasia (musim 7) [68] Dirinya sendiri, juri jemputan Sebuah rancangan televisyen realiti di mana beberapa peserta bersaing untuk merebut gelaran sebagai juara keseluruhan dan peluang untuk memulakan karier di dalam industri hiburan. Beliau adalah seorang juri jemputan bersama Amy Search untuk konsert Minggu 4, yang juga satu penghormatan kepada kedua-dua mereka.
2010 Konsert Bagaikan Sakti Siti Nurhaliza & M. Nasir [69] Dirinya sendiri Siaran langsung konsert kolaborasi Siti dan M. Nasir di Singapura.
Stylistika Siti [70] Dirinya sendiri Sebuah persembahan khas satu jam di mana beliau menggayakan pakaian kegemarannya dan membincangkan perkara kebanyakannya bermula dari permulaan awal beliau.
Konsert Di Hati Siti [71] Dirinya sendiri Persembahan pertama dengan TV9 dan juga persembahan pertama beliau di mana beliau menjemput idola beliau untuk mengadakan persembahan bersama-sama.
CT15 Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri.
Lebaran Diva Dato' Siti Nurhaliza [71] Dirinya sendiri
Idola Kecil 3 [72] Dirinya sendiri/Juri jemputan Penghormatan kepadanya dan beliau juga adalah juri jemputan.
P. Ramlee Dirinya sendiri/Tetamu Beliau ditemuramah dalam filem dokumentari Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang mana Siti menyanyikan lagu "Kau Laksana Bulan".
2011 SITI [73] Dirinya sendiri/Pengacara Rancangan bual bicara pertama beliau, dibahagikan kepada empat segmen berbeza - VIP Siti, Sentuhan Kasih, Perspektif Siti dan Simfoni Siti. Ia bersiaran di Astro Ria bermula 12 Februari 2011.
My Celeb MTV [74] Dirinya sendiri/Pengacara Beliau muncul dalam rancangan televisyen oleh MTV Asia yang menyiarkan lagu-lagu dari Asia dan rantau Asean.
Vokal Bukan Sekadar Rupa [75] Dirinya sendiri/Juri jemputan Rancangan realiti TV3 yang mencari bakat dengan vokal semulajadi dan bukan bersandarkan kepada rupa dan penampilan.
Datuk Siti Nurhaliza bersama Idola Kecil 3 [76] Dirinya sendiri Satu program televisyen khas sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri di mana beliau meraikan Aidilfitri bersama peserta Idola Kecil 3.
Konsert Aura 3 Diva [77] Dirinya sendiri Satu program televisyen khas sempena Aidilfitri di mana beliau berkongsi pentas dengan Ella dan Ramlah Ram.
Gegar Raya Kampung Pening Lalat [78] Dirinya sendiri Sebuah rancangan permainan sempena Aidilfitri bersama Saiful Apek dan kumpulan Sepah.
Maharaja Lawak Mega [79] Dirinya sendiri/Juri jemputan Beliau merupakan salah seorang juri utama dalam pencarian pelawak terbaik dari Malaysia, Singapura dan Indonesia.
Akademi Fantasia (musim 9) [80] Dirinya sendiri/Juri jemputan Sebuah rancangan televisyen realiti di mana beberapa peserta bersaing untuk merebut gelaran sebagai juara keseluruhan dan peluang untuk memulakan karier di dalam industri hiburan. Beliau adalah juri jemputan pada konsert Minggu 9.
2012 Siti Nurhaliza [63] Dirinya sendiri Sebuah dokumentari mengenai perjalanan beliau dan kesusahan yang dia hadapi untuk menghadapi dan usaha berterusan beliau untuk menjadi seorang artis yang disiarkan di saluran The History Channel [81] pada 11 Januari 2012 besempena dengan ulangtahun kelahirannya yang ke-33.[2] Dokumentari ini telah dicalonkan untuk Anugerah Televisyen Asia 2012 dalam kategori Program Muzik Terbaik. [82]
Podium [83] Dirinya sendiri Ia adalah sebuah rancangan yang menampilkan perjalanan Siti Nurhaliza bersama jelajah dan promosi rangkaian kosmetiknya, jelajah Simplysiti Di Hati yang disiarkan di TV2.
MasterChef Selebriti Malaysia 1 [84] Dirinya sendiri/Juri jemputan Di dalam versi selebriti Malaysia rancangan MasterChef, beliau adalah juri jemputan untuk episod 21- "Menang Berganda, Sekali Lagi"
2013 Siti Ooo...Som [85] Dirinya sendiri/Pengacara Sebuah rancangan permainan 13 episod yang dihoskan oleh Siti bersama Nabil Ahmad dan Sharifah Shahirah dan disiarkan di Astro Warna. Rancangan permainan ini dibahagikan kepada 6 segmen utama – Sepantas Kilat, Riuh Rendah, Siapa Hebat, Kebaboom, Siti Cabar dan Huru Hara.
Versus 2 [86] Dirinya sendiri/Juri jemputan Sebuah rancangan realiti dengan konsep Battle of the Bands, dimana beliau ialah salah seorang juri jemputan untuk konsert Minggu 5.
Dirinya sendiri Tema untuk konsert Minggu 6 (Konsert kelima) ialah "Ratu Siti", satu penghormatan kepadanya dimana beliau telah ditampilkan dalam setiap klip sebelum lagu yang telah dipilih akan dipersembahkan oleh para peserta.[87]
Stailista Unplugged [88] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri dimana beliau berkongsi pentas bersama Shila Amzah, Najwa Latif dan Alyah.
Konsert Sanggar Lebaran – Dato’ Siti Nurhaliza [89] Dirinya sendiri Sebuah rancangan televisyen khas sempena Aidilfitri
Hot TV Raya bersama Siti Nurhaliza [90] Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas bersempena Aidilfitri bersama Hot FM.
Akademi Fantasia (musim 10) [91] Dirinya sendiri Untuk siri ke-10 Akademi Fantasia, beliau telah dipilih sebagai salah seorang daripada 'Pemberi Inspirasi' untuk mengajar, mendidik berkongsi pengalamannya sebagai penyanyi dengan pelajar bersama-sama dengan Melly Goeslaw dan Faizal Tahir.
Asean-Japan Music Festival - Music for Healing after the Earthquake [92] Dirinya sendiri Beliau telah dipilih oleh Kedutaan Besar Jepun di Malaysia untuk mewakili Malaysia di Asean-Japan Music Festival, yang diadakan bagi meraikan ulangtahun ke-40 perhubungan Jepun - negara-negara Asean,[93] dan sebagai rayuan muzik untuk bantuan kepada mangsa Gempa bumi dan tsunami Tōhoku 2011[92] Semasa festival ini, beliau menyanyikan lagu medley yang dipilihnya - Biarlah Rahsia, Koibito yo (Sebuah lagu Jepun, yang dipopularkan oleh Mayumi Itsuwa) dan Nirmala[93] di depan wakil dari Jepun dan negara-negara Asean dan juga Perdana Menteri Jepun, Shinzō Abe yang merasmikan festival.[94] Selain daripada tontonan di Jepun, festival ini juga boleh ditonton di seluruh dunia menerusi NHK World.[94]
Gala TV: Istimewa Bersama Siti Nurhaliza [95] Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas yang membincangkan mengenai perjalanan Siti selama 18 tahun di dalam industri muzik untuk Forumuzik. Rakaman temubual telah dibuat oleh salah seorang editor Astro Awani, Syazwan Zakariah dalam dua episod khas.
Malaysia: Through The Decades [96] Dirinya sendiri Sebuah rancangan dokumentari khas untuk siaran di National Geographic Channel yang menyingkap sejarah unik Malaysia dan pencapaian yang dikecapi Malaysia sejak penubuhannya pada 16 September 1963. Turut ditemuramah ialah angkasawan Sheikh Muszaphar Shukor, penyanyi Yuna dan mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamad.
2014 Akustika Ramadan [97] Dirinya sendiri/Artis jemputan Satu program televisyen khas untuk Ramadan di mana dia adalah seorang artis jemputan.
Akustika Syawal [98] Dirinya sendiri/Artis jemputan Satu program televisyen khas untuk Aidilfitri di mana dia adalah seorang artis jemputan dan berkongsi pentas dengan Bochey.
Karoot Komedia X Raya [99] Kemunculan Istimewa/Adik Sebuah program televisyen khas untuk Aidilfitri di mana beliau bertindak sebagai adik perempuan kepada dua pelawak popular dan berkongsi pentas dengan Sabri Yunus, Ebby Yus, Jep Sepahtu, Yus Jambu, Zizan Razak dan Rahim R2.
Konsert Superstar [100] Dirinya sendiri Satu program televisyen khas di televisyen RCTI, di mana beliau berkongsi pentas dengan penyanyi Indonesia Ayu Ting Ting dan Syahrini.
Ada Ada Aja Dirinya sendiri/Artis jemputan Beliau menjadi tetamu untuk program televisyen hiburan Indonesia yang disiarkan di Global TV.
Dahsyat – Istimewa Bersama Siti Nurhaliza [101] Dirinya sendiri/Artis jemputan Beliau menjadi tetamu untuk program televisyen hiburan Indonesia yang disiarkan di RCTI.
Sarah Sechan Dirinya sendiri/artis jemputan Beliau menjadi tetamu untuk program televisyen hiburan Indonesia yang disiarkan di NET TV.
Apa Saja FBI [102] Dirinya sendiri/Artis jemputan Beliau menjadi tetamu untuk program televisyen hiburan Malaysia yang disiarkan di TV9.
Buletin Awani [103] Dirinya sendiri/Penyampai jemputan Beliau menjadi penyampai Astro AWANI: Buletin Tengahari bersama penerbit Astro Awani, Rizal Zulkapli.
Agenda Awani: AIM 21: Pengiktirafan & Realiti Industri Muzik [103] Dirinya sendiri/Tetamu jemputan Sebuah rancangan khas yang membincangkan perjalanan 21 tahun Anugerah Industri Muzik. Beliau adalah tetamu dengan Ketua Pegawai Eksekutif RIM, Ramani Ramalingam. Wawancara itu telah dilakukan oleh salah seorang daripada pengacara Astro Awani, Shafizan Johari.
2015 Fragmen Hidup Siti Nurhaliza [104] Dirinya sendiri/Artis jemputan Sebuah episod khas sempena ulang tahun pertama Mingguan Wanita Feminin dengan tetamu lain.
Majlis: Sitizone BackToSchool Dirinya sendiri Majlis adalah program TV yang menyiarkan acara perayaan. Dalam sambutan episod menampilkan ini ulang tahun kelab peminat Siti Nurhaliza (SitiZone) dengan tema khas 'kembali ke sekolah' dan disiarkan menerusi Astro Ria dan Astro Maya HD.
The 5 Show [105] Dirinya sendiri/Artis jemputan Beliau menjadi tetamu untuk program televisyen hiburan Singapura yang disiarkan di MediaCorp Channel 5.
Lebih Indah bersama Dato' Siti Nurhaliza [106] Dirinya sendiri Satu program televisyen khas untuk Aidilfitri yang disiarkan di TV1 dengan artis tetamu beliau Akim & The Majistret dan Tegar dari Indonesia.
Romantika Raya [107] Dirinya sendiri Satu program televisyen khas untuk Aidilfitri yang disiarkan di Astro Ria di mana beliau berkongsi cerita-cerita dan butiran perkahwinan dan kehidupan beliau semasa melawat Turki dengan suaminya.
D'Academy Asia [108] Dirinya sendiri/Pengulas Dangdut Academy Asia (D'Academy Asia) ialah pertandingan dangdut seluruh Nusantara yang menampilkan peserta dari Indonesia, Malaysia, Singapua dan Brunei.[109] Ia telah disiarkan di Indosiar, di mana dia adalah seorang pengulas tetamu untuk 2 hari untuk 8 bahagian kumpulan A.[108]
2016 Ceria All Star [110] Dirinya sendiri/Juri jemputan Sebuah rancangan realiti bakat untuk kanak-kanak, di mana dia adalah juri jemputan pada konsert akhir. Program ini telah disiarkan di Astro Ceria.
KONSER RAYA 21 (Indosiar Untuk Indonesia) [111] Dirinya sendiri/Kemunculan istimewa Sebuah konsert khas sempena ulang tahun ke-21 Indosiar, sebuah stesen televisyen Indonesia. Beliau merupakan penampilan khas pada konsert itu dan dia menyanyikan sebuah lagu duet dengan artis Indonesia Iyeth Bustami dipanggil Laksmana Raja Dilaut dan pesembahan solo untuk Nirmala, Terbaik Bagimu dan Bukan Cinta Biasa. Di mana rancangan tersebut disiarkan di Indosiar.
Akademi Silat Pendekar Muda [112] Dirinya sendiri/Juri jemputan Sebuah rancangan realiti untuk seni mempertahankan diri Melayu tradisional, Silat. Di mana beliau adalah juri jemputan untuk episod 2 dan 3. Program ini telah disiarkan di TV Alhijrah.
Ceria Popstar [113] Dirinya sendiri/Juri Sebuah rancangan bakat realiti untuk kanak-kanak, di mana beliau merupakan salah seorang juri utama dengan legenda rock Malaysia Awie. Program ini telah disiarkan di Astro Ceria dan Astro Maya HD.
Kisah Di Sebalik Lagu : Cindai Dirinya sendiri/Tetamu istimewa Sebuah rancangan khas yang membincangkan mengenai lagu popularnya Cindai. Beliau adalah salah seorang daripada tetamu dengan komposer dan penulis lirik lagu. Program ini telah disiarkan di TV9.
Projek Ceria Dato' Siti Nurhaliza [114] Dirinya sendiri/Tetamu Projek Ceria adalah program komuniti dan kebajikan berdasarkan yang akan merealisasikan impian kanak-kanak dan remaja dengan kanser untuk memenuhi selebriti kegemaran mereka. Program ini telah disiarkan di Astro Ceria.[115]
Labbaikallah [116] Dirinya sendiri/Tetamu istimewa Labbaikallah adalah satu rancangan bual bicara dan berita sempena musim haji. Beliau telah dijemput untuk membincangkan 'Ke arah Tashriq' dan memberi tumpuan dengan pengalamannya mengerjakan haji. Program ini telah dihoskan oleh oleh Ustaz Don Daniyal Don Biyajid dan bersiaran secara langsung di TV AlHijrah.
Super Spontan Superstar [117] Dirinya sendiri/Tetamu istimewa Beliau telah dijemput sebagai artis undangan di acara permainan pada minggu 7. Ia telah disiarkan di Astro Warna dan Mustika HD.
h!live Eksklusif bersama Dato' Siti Nurhaliza'[118] Dirinya sendiri/Tetamu Beliau muncul dalam h!live Eksklusif bersama Dato' Siti Nurhaliza, Siti berkongsi cerita mengenai di sebalik konsertnya, Dato' Siti Nurhaliza & Friends Concert dan lagu Memories, lagu duet bersama mendiang Whitney Houston.
D'Academy Asia 2 [119] Dirinya sendiri/Pengulas Dangdut Academy Asia 2 (D'Academy Asia) ialah musim kedua bagi pertandingan dangdut Nusantara menampilkan peserta dari Indonesia, Malaysia, Singapura, Brunei, Thailand dan Timor Leste.[120] Ia disiarkan di Indosiar, di mana beliau merupakan pengulas jemputan untuk 2 hari bagi episod akhir.[119]
Sepahtu Reunion Live [121] Combi

(Artis Jemputan: Episod "Alahai Kasim")

Sebuah program komedi pentas, Sepahtu Reunion Live disiarkan di Astro Warna. Beliau merupakan tetamu khas bersama Jamal Abdillah, Fauziah Latiff, Ilya dan lain-lain. Beliau membawakan watak Chombi dari filem Ibu Mertuaku arahan Tan Sri P. Ramlee.[122]
2017 KONSER RAYA 22 (Semesta Cinta Indonesia) [123] Dirinya sendiri/Kemunculan Khas Konsert khas bersempena dengan ulang tahun ke-22 stesen TV Indonesia, Indosiar. Beliau merupakan tetamu khas dan menyanyikan lagu "Betapa Kucinta Padamu" dan "Percayalah".[124]
Konser Golden Memories International - Special Siti Nurhaliza [125] Dirinya sendiri Sebuah rancangan khas untuk stesen TV Indonesia, Indosiar.
Gema Gegar Vaganza [126] Dirinya sendiri/Juri Tamu Gema Gegar Vaganza ialah program realiti nyanyian kerohanian yang disiarkan di Astro Oasis dan Astro Maya HD. Beliau merupakan juri tamu untuk konsert akhir.
Inspirasi Taqwa Dato' Siti Nurhaliza [127] Dirinya sendiri/Pengacara Rancangan bual bicara empat episod yang berkongsi dan berbincang tentang perjalanan hidup seorang wanita yang memberi inspirasi kepada masyarakat, yang telah disiarkan di Astro Oasis.
CTDK-ation[128] Dirinya sendiri Rancangan televisyen realiti 10 episod yang dikelolakan oleh beliau sendiri bersama suami Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa. Ia memfokuskan kepada percutian pasangan ini di beberapa negara termasuk Sepanyol, Portugal dan Dubai, Emiriah Arab Bersatu, yang disiarkan serentak di Astro Ria dan Astro Ria HD bermula 29 Disember 2017.
2018 Jozan [129] Dirinya sendiri/tetamu jemputan Sebuah rancangan bual bicara santai dihoskan oleh Johan dan Zizan dan bersiaran di Astro Warna.
Big Stage (musim 1) [130] Dirinya sendiri/Juri Sebuah rancangan bakat realiti untuk bakat baru atau 'Budak Baru Nak Up' (BBNU), di mana beliau menjadi salah seorang juri utama bersama Faizal Tahir. Ia disiarkan di Astro Ria dan Astro Ria HD.
It's Alif! [131] Dirinya sendiri/tetamu jemputan Sebuah program bual bicara yang dihoskan oleh penyanyi-pelakon Alif Satar dan bersiaran di ntv7.[132]
A Bit With Ebit! [133] Dirinya sendiri/tetamu jemputan Rancangan ceramah interaktif yang membincangkan isu keluarga berdasarkan Sunnah Nabi Muhammad S.A.W. Program ini disiarkan di TV Alhijrah.[134]
2nd ASEAN-Japan Music Festival [135] Dirinya sendiri Festival Muzik ASEAN-Jepun ke-2 sebagai Sambutan Tahun Ke-45 Persahabatan dan Kerjasama ASEAN-Jepun. Festival itu diadakan di Dewan NHK Tokyo dan disiarkan melalui Saluran NHK. Festival ini disertai oleh pelbagai artis Asia dari Jepun dan 10 negara Asia Tenggara.[136]
2019 Komuniti AWANI [137] Dirinya sendiri/tetamu undangan Beliau menjadi penyampai 3 episod Komuniti AWANI di Astro AWANI.[137]
Bintang Minggu Ini - Raya DCT [138] Dirinya sendiri Sebuah program televisyen khas untuk Aidilfitri yang disiarkan di Astro Ria dan Astro Ria HD bersama artis jemputan Syafiq Farhain. Program ini dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Sherry Alhadad.[138]
Big Stage (musim 2) [139] Dirinya sendiri/Juri Sebuah rancangan realiti bakat untuk bakat baharu atau Budak Baru Nak Up (BBNU), di mana beliau berkhidmat sebagai salah seorang juri utama bersama penyanyi Indonesia Cakra Khan dan Judika. Program ini disiarkan di Astro Ria dan Astro Ria HD.
2020 MeleTOP [140] Dirinya sendiri/Pengacara jemputan Beliau menjadi pengacara jemputan MeleTOP, rancangan bual bicara hiburan yang disiarkan di Astro Ria dan Astro Ria HD.
2022 Master in the House Malaysia Dirinya sendiri/Master
Big Stage (musim 4) Dirinya sendiri/Juri
Terpaling Juara (musim 1) Dirinya sendiri/Juri jemputan
Sepahtu Reunion Live Juwita

(Artis Jemputan: Episod "Hati Juwita")

Teater[sunting | sunting sumber]

Tahun Tajuk Peranan Catatan
2004 Gema Zafana - Sebuah Persembahan Zapin Johor[141] Dirinya sendiri Watak utama
2007 P. Ramlee the Musical[142] Azizah Kemunculan istimewa
2009 Sirah Junjungan Tahajjud Cinta[143] Dirinya sendiri Kemunculan istimewa
2015 Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta[144] Dirinya sendiri Kemunculan istimewa
2016 Mahaguru Spontan[145] Dirinya sendiri/Mahaguru Datuk Siti Watak utama

Filem[sunting | sunting sumber]

Tahun Tajuk Peranan Catatan
2002 Zaleha Ayam Patah Dirinya sendiri Filem pendek, penampilan khas
2009 Kelip-Kelip Kunang-Kunang (suara) Watak utama
2018 Konsert Hora Horey Didi & Friends[146] Mak Iti (suara) Kemunculan khas
2021 Siti: Are You Ready[147] Dirinya sendiri Watak utama

Radio[sunting | sunting sumber]

Tahun Tajuk Peranan Catatan
2017 Dato' Siti Nurhaliza Take Over[148] Dirinya sendiri/DJ Radio Sempena ulang tahunnya, Siti membuat penampilan khas sebagai DJ radio untuk 2 jam di program udara Dato Siti Nurhaliza Take Over di Hot FM.
2019 CT FM[149] Dirinya sendiri/DJ Radio Pada 1 Mac 2019, Hot FM bertukar nama kepada CT FM bersempena dengan konert Dato' Sri Siti Nurhaliza On Tour selama sehari dengan moto "Lebih CT Daripada Biasa".[149]
Aku Cinta Padamu[150] Dirinya sendiri/Kameo Aku Cinta Padamu ialah Drama Radio 15 episod yang disiarkan di Kool FM dalam segmen Dramatik Kool. Siti Nurhaliza muncul sebagai kameo yang menyatukan Cempaka dan Aaron menerusi lagu "Aku Cinta Padamu". Turut dibintangi oleh Wany Hasrita sebagai Cempaka dan Izzue Islam sebagai Aaron Iskandar.[150]

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ a b Wahida Asrani (27 August 2009). "Siti tak mahu 'syok sendiri'". mStar Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  2. ^ a b "Sejarah hidup tanpa memori". Kosmo! Online. 17 December 2011. Diarkibkan daripada yang asal pada 2016-04-23. Dicapai pada 2013-05-12.
  3. ^ Mr XY (11 November 2009). "Tonton Konsert Seribu Warna Siti Nurhaliza secara Live". OhArtis.com. Dicapai pada 2013-05-24.
  4. ^ "#ArtisMasukBilique: Dato' Seri Siti Nurhaliza Makan Spaghetti Dimasak Fafau!". DBilique TV. DBilique. Dicapai pada 5 April 2020.
  5. ^ "Star power". The Star. 6 Mei 2013. Dicapai pada 2013-05-17.[pautan mati kekal]
  6. ^ Reza Shariman (Penerbit) (1998). Siti Nurhaliza Special (Wayang Gambar). Malaysia: TV2.
  7. ^ "Gelagat Siti Nurhaliza semasa rakaman". Utusan Online. 21 Januari 1998. Dicapai pada 2013-05-12.
  8. ^ "RTM sediakan rancangan Hari Raya". Utusan Online. 23 Disember 1999. Dicapai pada 2013-05-12.
  9. ^ New Straits Times Staff (23 Januari 2001). "On A Winning Streak". New Straits Times. AccessMyLibrary. Dicapai pada 2013-05-12.
  10. ^ Zulkiflee Bakar (5 November 2001). "Konsert Diva...gabung tiga negara". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  11. ^ a b Rosli Manah (23 Mei 2001). "Festival Muzik Asia - Mengeratkan hubungan budaya Malaysia - Jepun". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-23.
  12. ^ "Siti pukau jutaan peminat". Utusan Online. 31 Mac 2002. Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-06-17. Dicapai pada 2013-05-12.
  13. ^ "Pelbagai rancangan istimewa TV3 sempena Aidilfitri". Utusan Online. 11 November 2001. Dicapai pada 2013-05-12.
  14. ^ Herry Juhaeri (Director) (2002). 1 Jam bersama Siti Nurhaliza Special (Motion Picture). Indonesia: Indosiar.
  15. ^ "Jeremy doakan jodoh Siti berkekalan". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. 2 Ogos 2006. Dicapai pada 2013-05-12.
  16. ^ Norzaila Rosli (25 Mei 2003). "Apabila Siti Nurhaliza dan Hazami berduet". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-12.[pautan mati kekal]
  17. ^ "Japan and ASEAN Pop Stars Dream Concert 2003 J-ASEAN POPs in Yokohama". Ministry Of Foreign Affairs Of Japan. 2003. Dicapai pada 2013-05-12.
  18. ^ Ratna O. Mahadi (Pengarah) (2003). Manajemen Qolbu (Wayang Gambar). Indonesia: Trans TV.
  19. ^ Terrina Hussein (25 November 2003). "Raya escapades". The Malay Mail. AccessMyLibrary. Dicapai pada 2013-05-12.
  20. ^ "Aidilfitri bersama Siti Nurhaliza". Utusan Online. 23 November 2001. Dicapai pada 2013-05-12.[pautan mati kekal]
  21. ^ Fitra Riza (Director) (2003). Sejenak Bersama Siti Nurhaliza (Motion Picture). Indonesia: antv.
  22. ^ Ratna O. Mahadi (Director) (2003). Siti Nurhaliza Special (Motion Picture). Indonesia: Trans TV.
  23. ^ Ratna O. Mahadi (Director) (2003). Konser Azimat Cinta (Motion Picture). Indonesia: Trans TV.
  24. ^ Andy Wei. "Dear Siti, Hadir Kembali". Indosiar. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-11. Dicapai pada 2013-05-12.
  25. ^ "Meriahkan Lebaran". Suaramerdeka.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2015-09-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  26. ^ Rosli Manah (15 Julai 2003). "Akademi Fantasia - Tonjol setiakawan, kuasa SMS". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  27. ^ a b "Muzikal Aidiladha... dakwah seni Siti Nurhaliza". Utusan Online. 25 Januari 2004. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-08-29. Dicapai pada 2013-05-12.
  28. ^ Hartati Hassan Basri (6 Mac 2004). "Siti hibur Megawati". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  29. ^ Fachri. "Sang Idola Siti Nurhaliza". Indosiar. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-11. Dicapai pada 2013-05-12.
  30. ^ M. Subukhi (Director) (2004). Siti Nurhaliza Special (Motion Picture). Indonesia: RCTI.
  31. ^ Ratna O. Mahadi (Director) (2004). Eksklusif Melanesia Siti Nurhaliza (Motion Picture). Indonesia: Trans TV.
  32. ^ a b c "Siti Nurhaliza – Buat biskut `tunjuk-tunjuk'". Utusan Online. 28 Oktober 2004. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-08-29. Dicapai pada 2013-05-12.
  33. ^ "10 tahun yang gemilang". Utusan Online. 2 April 2006. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-02-21. Dicapai pada 2013-05-12.
  34. ^ Shuib Taib (30 Oktober 2004). "The Real Paul Moss". New Straits Times. AccessMyLibrary. Dicapai pada 2013-05-18.
  35. ^ Hartati Hassan Basri (3 Februari 2005). "Konsert akustik impian Siti". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  36. ^ Butch Francisco (24 Disember 2005). "More Asian Television Awards". philstar.com. Dicapai pada 2013-05-12.
  37. ^ Khadijah Ibrahim (29 Jun 2005). "Mentor – Semakin panas". Utusan Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-06-17. Dicapai pada 2013-05-12.
  38. ^ "Lima Konsert fenomena di RTM". Utusan Online. 30 Oktober 2005. Dicapai pada 2013-05-12.
  39. ^ "Trans TV Gelar Siti Nurhaliza Indonesia Tour". Gatra. 8 Disember 2004. Diarkibkan daripada yang asal pada 2015-09-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  40. ^ "Konser Tunggal Siti Nurhaliza Di Gelar di 5 Kota Indonesia". KapanLagi.com. 1 September 2004. Dicapai pada 2013-05-12.
  41. ^ Mohd Nasif Badruddin (17 Oktober 2006). "3 diva hangatkan Antara KL Dan Jakarta". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  42. ^ Nor Fadzilah Baharudin (12 Julai 2006). "Dealova luahan cinta Siti Nurhaliza?". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  43. ^ Tukiran Kitam (31 Julai 2004). "Siti Nurhaliza – Buat kejutan di Muar". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  44. ^ a b Ramli Zainal & Norhadiani Baharom (30 Ogos 2006). "Pecah rekod tontonan". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  45. ^ Julianawarti Jumali (Producer) (2006). The Million Makers (Motion Picture). Singapura: Channel NewsAsia.
  46. ^ "Ibunda Siti Nurhaliza, 'Ngefans' Sama Dessy Ratnasari". Kapanlagi. 12 Julai 2006. Dicapai pada 2013-05-12.
  47. ^ Radin Sri Ghazali (23 Julai 2006). "Asraf teman Siti pergi rakaman RTM". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  48. ^ "Berlebaran di Layar Kaca". Suara Merdeka. 21 Oktober 2006. Diarkibkan daripada yang asal pada 2015-09-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  49. ^ Wanda Idris (4 Disember 2006). "Fiq juara Mentor musim kedua". Utusan Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-06-17. Dicapai pada 2013-05-12.
  50. ^ Rozdan Mazalan (11 November 2006). "Misi cari Bintang Pantene bermula". Berita Harian. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  51. ^ "Rendezvouz with Siti Nurhaliza & Erwin Gutawa". Indosiar. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-11. Dicapai pada 2013-05-12.
  52. ^ Radin Sri Ghazali (17 Julai 2006). "Saya memang 'over' sengau". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  53. ^ Nik Ramzi Nik Hassan (Director and Producer) (2007). Detik Kehidupan Siti Nurhaliza (Motion Picture). Malaysia: TV3.
  54. ^ Wishnutama (Director) (2007). Olay - Cintai Kulit Indahmu (Motion Picture). Indonesia: Trans TV.
  55. ^ Daud Yusof (Director) (2007). Bicara - Siti Nurhaliza (Motion Picture). Singapura: MediaCorp Suria.
  56. ^ Wishnutama (Director) (2007). Siti Nurhaliza Cari Bintang Pantene (Motion Picture). Indonesia: Trans TV.
  57. ^ Radin Sri Ghazali (9 Julai 2007). "Awang peserta MyStarz pertama tersingkir". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-13.
  58. ^ Zieman (14 Mei 2007). "Aswad tetap ke final walau kejang otot!". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-13.
  59. ^ "Zoom In Bersama Siti Nurhaliza". Utusan Online. 2 Februari 2008. Dicapai pada 2013-05-12.
  60. ^ "Mari bersantai di Teratak Siti Nurhaliza". mStar Online. 7 Ogos 2008. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  61. ^ Finalia Kodrati (4 Disember 2007). "Siti Nurhaliza Cari Bintang". Okezone.com. Dicapai pada 2013-08-09.
  62. ^ Rabiatul Adawiyah Koh Abdullah (28 September 2008). "Meriahkan Adilfitri bersama rancangan raya televisyen". Utusan Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-08-29. Dicapai pada 2013-05-12.
  63. ^ a b Wan Asrudi Wan Hasan (12 September 2009). "TV3, TV9 semarak Aidilfitri". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  64. ^ Ramlah Zainal (26 Mac 2009). "Rina sedia sambung Spa Q". Harian Metro. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  65. ^ Keith Jonathan Deuntzer (5 Ogos 2009). "Chef Zam: Lauk Siti cukup masin dan pedas!". mStar Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  66. ^ "39 program baru Hari Raya di 5 saluran Astro". mStar Online. 1 September 2009. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-24. Dicapai pada 2013-05-12.
  67. ^ Shazryn Mohd. Faizal (17 September 2009). "Semarak Syawal bersama Siti". Utusan Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-08-29. Dicapai pada 2013-05-12.
  68. ^ Siti Azira Abd Aziz (5 April 2009). "AF 7: Cincin 'kenangan' Zizi untuk Yazid". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-13.
  69. ^ "Astro Siarkan Secara Langsung Konsert Bagaikan Sakti M.Nasir & Datuk Siti Nurhaliza". mStar Online. 19 Disember 2009. Diarkibkan daripada yang asal pada 2009-12-21. Dicapai pada 2013-05-12.
  70. ^ Nani (8 September 2004). "Siti Nurhaliza & Faizal Tahir Jadi Taruhan". Gua.com.my. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-11. Dicapai pada 2013-05-12.
  71. ^ a b Norliza Mohd Zakaria (8 September 2010). "Dua program raya menarik Siti Nurhaliza". Utusan Online. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-08-29. Dicapai pada 2013-05-12.
  72. ^ Ramlah Zainal (18 Disember 2010). "Afif cuba menggoda Siti". Berita Harian. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  73. ^ "A chat with Siti". The Star. 11 Februari 2011. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-06-03. Dicapai pada 2013-05-12.
  74. ^ MTV Asia Staff. "My Celeb MTV: Dato' Siti Nurhaliza". MTV Asia. Dicapai pada 2013-05-12.
  75. ^ Siti Azira Abd. Aziz (11 Oktober 2011). "Asraf teman Siti pergi rakaman RTM". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-17.
  76. ^ Hanisah Selamat (30 Ogos 2011). "Siti melayan ragam Idola Kecil". Berita Harian. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  77. ^ Farihad Shalla Mahmud (12 Ogos 2011). "3 diva bersatu". Berita Harian. Digital Collections DC5: Text Archive. Dicapai pada 2013-05-12.
  78. ^ Amirul Haswendy Ashari (28 Ogos 2011). "Jenaka raya". Metro Ahad. Dicapai pada 2013-05-12.
  79. ^ Esme Johari Wahab (31 Oktober 2011). "Pembukaan memberangsangkan". Harian Metro. Dicapai pada 2013-05-12.
  80. ^ Wahiduzzaman (5 Jun 2011). "AF9: Hazama, Lena & Azri Iringi Fina Ke Final". mStar Online. Dicapai pada 2013-05-13.
  81. ^ Niezam Abdullah (17 Oktober 2011). "Siti Nurhaliza Tidak Ambil Mudah". mStar. Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-10-19. Dicapai pada 2013-05-12.
  82. ^ "Asian Television Awards 2012 Nominations List". ata.onscreenasia.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2014-11-29. Dicapai pada 2013-05-12.
  83. ^ Budiey (26 November 2012). "Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran SimplySiti Di Hati 2012". Budiey.com. Dicapai pada 2013-05-16.
  84. ^ "Menang berganda sekali lagi". MasterChef Selebriti Malaysia. Astro Website. Dicapai pada 2013-05-23.
  85. ^ "Siti Nurhaliza Jadi Pengacara 'Game Show' Pula". mStar Online. 26 Disember 2012. Diarkibkan daripada yang asal pada 2014-02-01. Dicapai pada 2013-05-12.
  86. ^ Kamaruddin Razal. "Datuk Siti Nurhaliza Puji Kyoto Protocol". Berita Artis. Gua.com. Dicapai pada 2013-05-12.
  87. ^ Dhiya Aizat. "Kristal Tak Terima Komen Juri". Berita Artis. Gua.com.my. Dicapai pada 2013-05-13.
  88. ^ "Senarai Program TV9 Raya Puasa Aidilfitri Tahun 2013". Budiey.Com. Dicapai pada 2013-08-05.
  89. ^ "Konsert Dato Siti Nurhaliza di Lebaran Syawal". Budiey.com. Dicapai pada 2013-08-05.
  90. ^ Arbi Rozlan (Director) (2013). Hot TV Raya bersama Siti Nurhaliza (Motion Picture). Malaysia: TV9.
  91. ^ mD Staff (22 Ogos 2013). "Siti Nurhaliza, Melly Goeslaw & Faizal Tahir Sertai Keluarga AF 2013". MalaysianDigest.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-09-25. Dicapai pada 2013-12-30.
  92. ^ a b Policarpio, Allan (24 November 2013). "Christian Bautista hopes to appeal for more relief aid in music fest". Philippine Daily Inquirer. Dicapai pada 2013-12-30.
  93. ^ a b "Siti wakil negara ke Jepun". Utusan Online. 21 November 2013. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-11-29. Dicapai pada 2013-12-30.
  94. ^ a b Astro Awani Staff (20 November 2013). "Siti Nurhaliza wakil negara ke Festival Muzik Asean-Jepun". Astro Awani. Dicapai pada 2013-12-30.
  95. ^ "Suka duka bergelar 'Datuk Siti Nurhaliza'". Astro Awani Staff. Astro Awani. Dicapai pada 2014-01-02.
  96. ^ A reflection of Malaysia! (Refleksi Malaysia!) Diarkibkan 2013-09-29 di Wayback Machine MSN Entertainment Malaysia Staff (12 September 2013). MSN Entertainment Malaysia Diarkibkan 2014-09-25 di Wayback Machine Diperoleh pada 27 September 2013.
  97. ^ "Akustika Ramadan". Anugerah Syawal. MediaPrima Digital. Diarkibkan daripada yang asal pada 2014-08-22. Dicapai pada 2014-08-22.
  98. ^ "Akustika Syawal". Anugerah Syawal. MediaPrima Digital. Diarkibkan daripada yang asal pada 2014-08-22. Dicapai pada 2014-08-22.
  99. ^ Norimy Aimi. "Santai Hadapan TV 4 Syawal Ini". Mangga Online. Utusan Karya Sdn Bhd. Diarkibkan daripada yang asal pada 2014-08-26. Dicapai pada 2014-08-22.
  100. ^ Zaidi Mohamad (29 Oktober 2014). "Siti Nurhaliza hilang suara gara-gara jadual kerja tanpa henti". BH online. Dicapai pada 2014-10-29.
  101. ^ Andika Panduwinata. "Siti Nurhaliza Senang Bertemu Kembarannya". Wartakota. TRIBUNnews.com. Dicapai pada 2014-10-29.
  102. ^ Mohd Jamira Ramli (Producer) (21 Oktober 2014). Apa Saja FB (Motion Picture). Malaysia: TV9.
  103. ^ a b "Bila Datuk Siti Nurhaliza membaca berita". Astro Awani. Astro Awani Network Sdn. Bhd. Dicapai pada 2014-11-16.
  104. ^ Mingguan Wanita' Admin (5 Januari 2015). "Fragmen Hidup Siti Nurhaliza". Dicapai pada 2015-01-11.
  105. ^ MediaCorp Channel 5' Admin (4 Jun 2015). "Siti Nurhaliza dubbed as the Voice of Asia, will be performing LIVE on The 5 Show". Dicapai pada 2015-06-14.
  106. ^ Farizan Zainal. "Program Khas Bersama Datuk Siti Nurhaliza Sempena Aidilfitri In". Hanasuva. Diarkibkan daripada yang asal pada 2016-03-04. Dicapai pada 13 Jun 2015.
  107. ^ Michelle Gun. "Siti dedah kisah 20 tahun". myMetro. Harian Metro. New Straits Times Press (M) Bhd. Dicapai pada 2015-07-09.
  108. ^ a b Putu Elmira (21 Disember 2015). "Duet Apik Siti Nurhaliza dan Hetty Koes Endang di D'Academy Asia". Bintang.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2016-03-04. Dicapai pada 2016-01-02.
  109. ^ Puji Astuti HPS (17 November 2015). "Memetakan Kekuatan Peserta D' Academy Asia dari 4 Negara" [Mapping the Strength of D'Academy Asia Contestants]. Liputan 6. Dicapai pada 2016-01-02.
  110. ^ "Dato' Siti Nurhaliza Bakal Perform di Konsert Ulangtahun Indosiar Ke-21". Sensasi Selebriti. Budiey Dot Com Media. Dicapai pada 2016-01-13.
  111. ^ "Dato' Siti Nurhaliza Bakal Perform di Konsert Ulangtahun Indosiar Ke-21". Sensasi Selebriti. Budiey Dot Com Media. Dicapai pada 2016-01-13.
  112. ^ Othman, Kemalia. "Siti Nurhaliza Jadi Juri Program Silat Sokong Memartabatkan Budaya Melayu". mStar. Star Media Group Berhad. Dicapai pada 2016-03-21.
  113. ^ Zulqarnain Abu Hassan. "Datuk Siti Nurhaliza & Awie Juri Tetap Ceria Popstar 2016". Media Hiburan. Karangkraf Media Group. Diarkibkan daripada yang asal pada 2016-03-17. Dicapai pada 2016-04-04.
  114. ^ "Projek Ceria". Astro Ceria. Astro Ceria. Dicapai pada 2016-10-03.
  115. ^ "Projek Ceria Realisasikan Impian Pesakit Kanser". Astro Gempak. Astro Digital 5 Sdn Bhd. Dicapai pada 2016-10-03.
  116. ^ Syafiqazman. "Musim Haji: Artis Popular Kongsi Pengalaman Bersama Labbaikallah". Diarkibkan daripada yang asal pada 2016-10-05. Dicapai pada 2016-10-03.
  117. ^ Zon Lawak. "Datuk Siti Nurhaliza Gemuruh Beraksi Dalam Super Spontan Superstar". Astro Gempak. Astro Digital 5 Sdn Bhd. Dicapai pada 2016-10-03.
  118. ^ Official hlive' Admin (10 Disember 2016). "h!live Eksklusif with Dato' Siti NurHaliza". Dicapai pada 2016-12-16.
  119. ^ a b Helmi Fithriansyah. "Siti Nurhaliza Hentak Panggung Konser Kemenangan Dangdut Academy Asia 2". Liputan6. Liputan6.com. Dicapai pada 28 March 2017.
  120. ^ Riswinanti. "D'Academy Asia 2, Bukti Sukses Indosiar di Kancah Internasional". Bintang. bintang.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2017-04-02. Dicapai pada 28 March 2017.
  121. ^ "#PickuplineCiaCiaCia - Kompilasi Pickuline Sepahtu bersama Dato Siti". Astro Gempak. Astro Digital 5 Sdn Bhd. Dicapai pada 31 March 2017.
  122. ^ "Jamal Abdillah, Siti Nurhaliza, Fauziah Latiff & Siti Elizad Gamatkan Sepahtu Reunion Live". Kafebuzz. Kafebuzz.my. Dicapai pada 31 March 2017.
  123. ^ Anggara. "Siti Nurhaliza Tampil di Golden Memories". Pos Kota News. Poskotanews. Diarkibkan daripada yang asal pada 2017-04-03. Dicapai pada 31 March 2017.
  124. ^ "Konser Raya 22 Indosiar". Indosiar. PT Indosiar Visual Mandiri. Diarkibkan daripada yang asal pada 2017-04-02. Dicapai pada 28 March 2017.
  125. ^ Puput Puji Lestari. "Siti Nurhaliza Tampil di Golden Memory Mancanegara untuk Indosiar". Bintang. bintang.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2017-04-02. Dicapai pada 29 March 2017.
  126. ^ Kamaruddin Razal. "Gema Gegar Vaganza: Kedudukan Peserta & Recap Komen Juri Malam Konsert Akhir". Gempak. Astro Digital 5 Sdn Bhd. Dicapai pada 23 October 2017.
  127. ^ Zaidi Mohamad (22 April 2017). "Siti Nurhaliza tidak kekok mengacara". BH Online. Media Prima Berhad. Dicapai pada 4 June 2017.
  128. ^ Rafiq Mazlan (5 Januari 2018). "Jurnal Percutian Famili Siti". Sinar Online. Karangkraf Group Media. Dicapai pada 14 Januari 2018.
  129. ^ Elrafaei Sapi (18 Julai 2018). "Jozan Kembali Secara Live Selepas 6 Tahun". Astro Gempak. Dicapai pada 21 Oktober 2018.
  130. ^ Arina Azlan (11 Ogos 2018). "Big Stage serlah bakat sebenar artis BBNU". Kosmo! Online. Kumpulan Utusan. Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-08-14. Dicapai pada 26 Ogos 2018.
  131. ^ It's Alif-ntv7' Admin (3 Julai 2018). "Siti Nurhaliza, It's Alif". Dicapai pada 11 Oktober 2018.
  132. ^ Aida Rizmariza Kamaruddin. "Alif Satar bukti kemampuan melalui It's Alif". Utusan Online. Utusan Melayu (M) Berhad. Dicapai pada 3 October 2018.
  133. ^ Ebit Lew' Admin (24 July 2018). "Siti Nurhaliza, A Bit With Ebit". Dicapai pada 4 October 2018.
  134. ^ SoofiMedia. "Membentuk Keluarga Sunnah Dalam A Bit With Ebit". Soof!. SoofiWorks. Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-10-09. Dicapai pada 11 Oktober 2018.
  135. ^ Annie May. "Siti Nurhaliza To Represent Malaysia At ASEAN Music Festival in Tokyo". hype. Vijandren Ramadass. Dicapai pada 4 April 2020.
  136. ^ "The 2nd ASEAN - JAPAN Music Festival -prayer for peace-". Waku Waku Japan. SKY Perfect JSAT Corporation. Dicapai pada 4 April 2020.
  137. ^ a b Faris Danial Razi. "Siti Nurhaliza, penyampai Komuniti AWANI sempena Hari Guru". Astro Awani. Astro Awani Network Sdn. Bhd. Dicapai pada 5 August 2019.
  138. ^ a b Nik Hazirah Nik Daud. "Datuk Siti tunaikan impian Syafiq Farhain". MHE TV. Media House Entertainment Sdn Bhd. Dicapai pada 15 August 2019.
  139. ^ Asyraf Roslan. "Big Stage buka gelanggang untuk peserta serantau, termasuk BBNU Korea Selatan". Astro Awani. Astro Awani Network Sdn. Bhd. Dicapai pada 21 August 2019.
  140. ^ Azwa Rahman. ""Nervous Pula Hakak" - Siti Nurhaliza Hos Jemputan MeleTOP Malam Esok". Gempak. Measat Broadcast Network Systems Sdn Bhd. Dicapai pada 9 March 2020.
  141. ^ Abd. Aziz Itar. "Gema variasi zapin di IB". Utusan Online. Utusan Melayu (M) Berhad. Dicapai pada 2013-05-12.
  142. ^ Shazryn Mohd. Faizal (8 August 2007). "Remy... Kisah P. Ramlee – Siti langgar prinsip?". Utusan Online. Dicapai pada 2013-05-12.
  143. ^ Shakilawati Abd Rahman (8 March 2009). "Impak Vee". Metro Ahad. Dicapai pada 2013-05-12.
  144. ^ Farhana Ab Rahman. "Tonton 'Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta' Sambil Beramal". Gua. Alt Media Sdn Berhad. Dicapai pada 2015-01-10.
  145. ^ Farihad Shalla Mahmud. "Siti Nurhaliza makin yakin di pentas Mahaguru Spontan". BH Online. Media Prima Berhad. Dicapai pada 23 February 2017.
  146. ^ "Siti meriahkan Konsert Hora Horey Didi & Friends". Kosmo!. Utusan Malaysia. Dicapai pada 13 Mac 2018.
  147. ^ Haryati Karim (23 Disember 2021). "Realiti, cabaran anjur konsert dalam Siti: Are You Ready?". Kosmo!. Dicapai pada 28 Disember 2021.
  148. ^ Hot FM' Admin (10 January 2017). "Dato'Siti Nurhaliza Take Over". Dicapai pada 4 Jun 2017.
  149. ^ a b Rozi Abdul Razak ' Admin (1 March 2019). "CT FM". Diarkibkan daripada yang asal pada 25 December 2021. Dicapai pada 16 August 2019.
  150. ^ a b "Aku Cinta Padamu". koolfm. Kool FM Sdn Bhd. Dicapai pada 5 August 2019.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]