Game Revolution

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Game Revolution
Maklumat umum
URLhttp://www.gamerevolution.com
JenisPermainan video
Tersedia dalamBahasa Inggeris Edit the value on Wikidata
DitubuhkanApril 1996 Edit the value on Wikidata
Pengurusan dan pentadbiran
PemilikNet Revolution Inc.
PengasasDuke Ferris
KomersialYa
Perangkaan
Kedudukan Alexa26,359 (22 September 2021)
12,604 (29 November 2017) Edit the value on Wikidata
Lokasi
Ibu pejabatBerkeley Edit the value on Wikidata
Pautan luar berkaitan
Pautan lainFacebook: GameRev Twitter: Game_Revolution Instagram: gamerevolutiondotcom Youtube: UC_t4XXT3KTLFFOmNBq1Wo8A Twitch: game_revolution Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Game Revolution (nama asal: Game-Revolution) ataupun GR merupakan sebuah laman web permainan video yang dicipta pada tahun 1996. Beribu pejabat di California, Amerika Syarikat, laman webnya mengandungi ulasan, previu, sebuah bahagian memuat turun permainan video, cheats serta sebuah kedai barang dagangan di samping komik jaringan, tampilan-tampilan dan video. Laman ciri-cirinya mengandungi rencana-rencana yang menyindir Jack Thompson, , gembar-gembur tentang konsol generasi akan datang dan kontroversi permainan video. Kemunculan penulisan cameo termasuklah Brian Clevinger daripada 8-Bit Theatre dan Scott Ramsoomair daripada VG Cats. Laman webnya juga telah mengambil bahagian dalam kempen pemasaran untuk permainan video, termasuklah Gauntlet: Seven Sorrows[1]. Sehingga kini, Game Revolution merupakan salah satu daripada laman web ulasan permainan video tertua yang masih wujud di dunia Internet.

Sejarah syarikat[sunting | sunting sumber]

Net Revolution, Inc., sebuah korporasi California ditubuhkan pada bulan April, 1996 oleh Duke Ferris sebagai sebuah syarikat induk dan penerbut kepada laman web Game Revolution. Ferris telah menjadi presiden syarikat tersebut sehinggalah Bolt Media, Inc. membelinya dalam pembelian saham 2005 untuk jumlah yang tidak dinyatakan.

Ditubuhkan pada tahun 1996, Game Revolution menyatakan terdapatnya beribu pengunjung ke laman web mereka setiap hari[2].

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Siaran Akhbar Midway http://www.midway.com/rxpage/mpr_3785.html
  2. ^ Profil Quantcast Website Audience http://www.quantcast.com/gamerevolution.com

Pautan luar[sunting | sunting sumber]