Hawa (drama)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Hawa
Genre
Ditulis oleh
  • Baizura Kahar
  • Tam Suhaimi
Pengarah
Dibintangi oleh
Lagu pembukaanHawa - Tilla Hanna
Negara asalMalaysia
BahasaMelayu
Bilangan episod13
Penerbitan
Tempoh siaran21–49 minit
Syarikat penerbitan
Infinitus Productions Sdn Bhd
Penyiaran
Saluran asalAstro Ria (Slot MegaDrama)
Format gambar1080i (HDTV)
Format audioDolby Digital Plus
Siaran asal24 Ogos 2021 – 14 September 2021
Kronologi
MengikutiCik Ayu Mee Sanggul
Diikuti olehThe Hotel

Hawa ialah sebuah siri drama televisyen melayu tahun 2021 arahan Tam Suhaimi. Dibintangi oleh Nadiya Nisaa, Ruzana Ibrahim dan Bella Dowanna. Siri drama ini memulakan tayangan perdana di Slot MegaDrama, Astro Ria bermula 24 Ogos 2021 menggantikan Cik Ayu Mee Sanggul. [1]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Mengisahkan mengenai kehidupan Along menjadi huru-hara ketika suaminya, Haji Ali sedang koma.Perkara menjadi rumit lagi apabila isteri kedua Haji Ali muncul dan mengaku, dia adalah isteri kedua Haji Ali.

Keluarganya, Hajjah Iman, Angah dan Acu mengalami masalah mereka sendiri. Angah mengesyaki suaminya juga curang kepadanya, Hajah Imaan disaman kerana penipuan & Acu mendedahkan rahsia di vlog hidupnya!

Pelbagai masalah yang melanda keluarga mereka. Apakah kesudahan untuk semua ini? Adakah mereka dapat menyelesaikan dengan baik atau akan merumitkan lagi keadaan yang sekarang yang memang sudah rumit?

Villa seseorang Siasat Siapa yang selalu pukul anak Kawannya Amir Budak Budak tak tahu apa bila Tak Tahu ada CCTV di dimana sahaja mereka berada Vila Terasa sedih apabila melihat anak Kawannya Amir Kene pukul dengan orang yang tidak Kenali Dan Amir tak mahu bagitau ibu sebenar tapi villa terpaksa bagitau dekat mama Amir

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Drama Hawa. MyInfoTaip. Dicapai 18 Ogos 2021.