Hot Wheels Battle Force 5

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Hot Wheels Battle Force 5 adalah siri televisyen animasi Sukan Fiksyen Sains CGI 3D yang dicipta oleh Mattel, Nelvana. Pratonton dua episod disiarkan di Cartoon Network. di Amerika Syarikat pada 24 Ogos 2009; ia ditunjukkan Cartoon Network India bermula pada 30 April 2010 dan di Cartoon Network Filipina dari 3 Julai 2010. Siri ini membuat penampilan rasmi pada 29 Ogos. Menurut laman HotWheels.com pada 14 Julai 2010 yang menggambarkan "BATTLE FORCE 5 Battle Action Assortment" toys, kenderaan menggabungkan kuasa untuk membuat mesin tempur yang lebih berkuasa. [1] Musim kedua mula disimpulkan 18 September 2010. Siri ini tidak mengikuti atau pernah merujuk peristiwa dari francais World Race atau AcceleRacers, kecuali watak, Vert Wheeler, yang muncul dalam kedua-dua francais.

Plot siri[sunting | sunting sumber]

Satu hari memandu keluar di Flat Garam, pemandu pakar Vert Wheeler terserempak dengan dimensi yang dipanggil Zon Pertempuran di mana dia memenuhi bentuk hidup yang dipanggil Sentient bernama Sage. Bersama-sama, mereka memasang pasukan perlumbaan yang dilengkapi dengan kenderaan senjata canggih untuk bersaing menentang Sark robotik dan Vandal seperti haiwan di Zon Pertempuran untuk peranti yang mengawal zon yang dipanggil Kunci Pertempuran untuk menentukan nasib Bumi.

Pertempuran Force 5 tinggal di planet Bumi di garaj / litar perlumbaan Vert di sebuah bandar yang dipanggil Handler's Corners.

Apabila portal seperti Tornado yang dipanggil Storm Shocks muncul, mereka menyediakan akses kepada dimensi dalam Multiverse yang dipanggil Zon Pertempuran.

Semua Zon Pertempuran mempunyai Kunci Pertempuran yang membolehkan akses kepada dunia rumah orang-orang yang mengakses Zon melalui Kejutan Ribut. Ini mewajibkan Pasukan Pertempuran 5 untuk mendapatkan Kunci sebelum Vandals atau Sark dalam pencegahan Vandals rampasan Bumi dan Sark mengambil alih Bumi.

Zon Pertempuran telah dicipta oleh Sentients. Terdapat dua jenis Sentients: Biru dan Merah. Kedua-dua jenis ini hidup pada dua Homeworlds berasingan sebagai saingan, sehingga homeworld biru diambil alih oleh Vandals. Sepanjang cerita, Battle Force 5 menghadapi situasi yang membuat mereka mengakses vandal, Sark, dan sentient homeworlds.

Pada penghujung musim kedua, perang Sentient berakhir, dan Krytus dan pasukannya diharamkan. Sentients Biru dan Merah bersatu sekali lagi.

Walau bagaimanapun, Rawkus memaklumkan Pasukan Pertempuran 5 bahawa Orang-orang Purba telah bangkit.

Battle Force 5 perlu mencabar ancaman baru ini serta Kod Alpha, di mana Zemerik berada di bawah pengaruh.

dalam filem ciri "Total Revolution." Orang-orang Purba didedahkan dipanggil Karmordials yang mencipta Sentients dan telah diharamkan kepada Primordiverse. Mereka menggunakan bom Shadow Matter untuk kembali, tetapi Battle Force 5 akhirnya menghalang mereka. Untuk menyimpulkan siri ini, dengan Multiverse dalam keadaan aman, Vert, seluruh pasukan, dan ayahnya dapat kembali ke Bumi tanpa sebarang ancaman yang menghanyutkan.