I Fine..Thank You, Love You

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari I Fine.. Thank You, Love You)
I Fine.. Thank You, Love You
PengarahMez Tharatron
Penulis
  • Chaiyapruek Charlermpornpanich
  • Benjamaporn Srabua
Dibintangi
Syarikat
penerbitan
GTH
Tarikh tayangan
10 Disember 2014
NegaraThailand
BahasaThai

I Fine.. Thank You, Love You ialah filem komedi romantis dari Thailand. Filem ini merupakan filem yang mana hasil hari pertamanya terbesar kedua sepanjang masa di Thailand di belakang filem Ong Bak.

Plot[sunting | sunting sumber]

Filem ini mengisahkan tentang Pleng yang merupakan seorang guru Bahasa Inggeris yang cantik. Pada awalnya hidupnya nampak normal seperti orang biasa, tapi semua berubah ketika dia di minta untuk membantu muridnya yang berasal dari Jepun iaitu Kaya untuk memutuskan hubungan percintaan dengan kekasihnya yang bernama Gym.

Gym yang tidak faham Bahasa Inggeris, membuatkan Kaya untuk meminta Pleng membuat rakaman untuk mengatakan bahawa dia mahu putus. Gym mengetahui bahawa Pleng yang membuat dia dan pacarnya putus dengan hasutan Kaya.

Hal ini membuatkan Gym bersemangat untuk belajar Bahasa Inggeris supaya dapat menyusul kekasihnya ke Amerika dan perbaiki hubungannya. Meskipun pada awalnya nampak susah tapi dengan bantuan Pleng akhirnya pelajaran tersebut menjadi senang dan tumbuh rasa cinta diantara keduanya meskipun Pleng ketika itu bercinta dengan Pruek yang membuatkannya untuk membuat keputusan tentang pasangan terbaik untuknya.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]