In the Name of the King 2: Two Worlds

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
In the Name of the King: Two Worlds
Poster tayangan pawagam
PengarahUwe Boll
DibintangiDolph Lundgren, Lochlyn Munro, Natassia Malthe
Tarikh tayangan
2012
BahasaInggeris

In the Name of the King: Two Worlds (bahasa Melayu harafiah Dengan Nama Raja: Dua Dunia) ialah sebuah filem berbahasa Inggeris yang mula ditayangkan pada tahun 2012.

Filem In the Name of the King: Two Worlds ini telah dihasilkan di bawah arahan pengarah Uwe Boll.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Filem ini turut disertai oleh beberapa orang pelakon terkenal, antaranya adalah Dolph Lundgren, Lochlyn Munro, Natassia Malthe

Ringkasan[sunting | sunting sumber]

Granger, seorang bekas askar pasukan Khas yang tinggal di zaman moden Vancouver, dihantar pada usaha untuk memenuhi ramalan purba. Dia tanpa sengaja ditarik ke dalam sebuah portal masa di rumahnya selepas melawan sekumpulan kecil pembunuh bertudung yang cuba untuk membunuhnya. Dia mendapati dirinya beberapa ratus tahun pada masa lalu, di hutan Kerajaan Ehb yang dilanda perang. Pasukan Granger dengan satu pasukan sekutu yang luar biasa, diiringi oleh seorang doktor wanita yang bernama Manhattan. Matlamat beliau adalah untuk membunuh pemimpin "Syaitan Gelap", ahli sihir yang hanya dikenali sebagai Ibu Suci. Mengatasi semua kemungkinan, Granger bukan sahaja juga perlu membebaskan tanah itu dari genggaman Raven jahat yang zalim, menyelamatkan kerajaan, dan mencari jalan untuk kembali pada tempoh masanya sendiri.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]