Johnny English 3

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Johnny English Strikes Again)
Johnny English Strikes Again
PengarahDavid Kerr
Lakon layarWilliam Davies
BerdasarkanTemplat:Basedon
Dihasilkan oleh
Dibintangi
SinematografiFlorian Hoffmeister
Disunting olehTony Cranstoun
Muzik olehHoward Goodall
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehUniversal Pictures
Tarikh tayangan
  • 05 Oktober 2018 (2018-10-05) (United Kingdom)
  • 10 Oktober 2018 (2018-10-10) (Perancis)
  • 26 Oktober 2018 (2018-10-26) (Amerika Syarikat)
Masa tayangan
89 minit[1]
Negara
  • France
  • United Kingdom
  • United States
BahasaEnglish
Bajet$25 juta[2]
Pecah panggung$158.1 juta[2]


Johnny English Strikes Again atau Johnny English 3 adalah filem komedi tindakan yang akan datang filem komedi yang diarahkan oleh David Kerr. Ia adalah sekuel filem 2011 Johnny English Reborn . Bintang filem Rowan Atkinson. Ia akan dikeluarkan di Malaysia pada 13 September 2018 oleh Universal Pictures.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

MI7 ialah penghujung serangan siber besar-besaran dari entiti yang tidak diketahui, yang memperlihatkan identiti agen bidang semasanya Akibatnya, MI7 terpaksa mengembalikan agen tidak aktif lama Johnny English bekerja sebagai ahli geografi, tetapi dia tidak suka pelajarnya dalam seni pengintipan. Bahasa Inggeris menegaskan diberi perkhidmatan sidekick lama, Bough, yang masih kerani di MI7.

Perjalanan Inggeris dan Bough ke selatan Perancis untuk memulakan siasatan mereka, di mana serangan siber secara kasar berasal dari. Mereka mencari sebuah kapal layar bernama Dot Calm di sebuah marina yang berdekatan dan cuba untuk menaiki sebuah perahu di dalam kegelapan malam. Mereka tersandung pada rangkaian pelayan yang luas di dalam kapal layar itu, tetapi dihadapkan oleh pengendali Rusia di atas kapal, Ophelia, tetapi melarikan diri. Keesokan harinya, bahasa Inggeris dan Bough memutuskan untuk menjalankan Ophelia dan cuba mengikutinya jika "Dot Calm". Apabila mereka akhirnya sampai ke kapal layar mereka, mereka mengejar jalan-jalan pegunungan di selatan Perancis, sehingga mereka kehabisan bensin. Ophelia, menyedari pengejarannya, dan bukannya menyokong peternya.

Sementara itu, Perdana Menteri United Kingdom sedang mempertimbangkan pertemuan dengan seorang jutawan Silicon Valley, Jason Volta, untuk membentuk persetujuan bahawa dia boleh membawa pertemuan antara negara-negara G12

Kembali ke Perancis, sementara bahasa Inggeris bertemu dengan Ophelia di bar, Bough mendapati bukti yang menunjukkan dia boleh menjadi seorang mata-mata. Walau bagaimanapun, pada ketika ini, bahasa Inggeris telah menjadi terkenal dengan Ophelia dan benar-benar enggan mempertimbangkan premis Bough. Ophelia didedahkan sebagai seorang perisik Rusia dan telah menerima pesanan daripada atasannya untuk menghapuskan Bahasa Inggeris. Nasib baik, dia gagal melaksanakan bahasa Inggeris, selepas dia sengaja menggunakan pil yang menyebabkan dia menjadi hiperaktif

Sementara itu, selepas serangan siber selanjutnya, Perdana Menteri dan Volta mengukuhkan perjanjian yang akan didedahkan semasa mesyuarat G12 Sebagai persediaan untuk penyusupan, bahasa Inggeris ditugaskan untuk menyelesaikan simulasi realiti maya di mana dia meneroka rumah jutawan itu. Walau bagaimanapun, beliau gagal mengunci realiti maya ke dalam bilik dan pergi ke London merosakkan ramai orang awam seperti memukul kanak-kanak dalam buku dengan buku, menolak seorang wanita tua dalam kerusi roda keluar dari kafe tempatan, menyerang sebuah pekerja kafe dengan dua baguettes besar dan akhirnya melemparkan pemandu pelancong dari puncak lawatan bas pelancongan bandar. Setelah mencatat bukti tentang objektif sebenar Volta dengan telefon Ophelia, bahasa Inggeris ditangkap ketika dia mengkhianati dia Bahasa Inggeris berjaya melarikan diri dengan membongkar dan merampas sebuah kereta sekolah memandu yang lewat. Dia menunggang kelajuan tinggi oleh Volta untuk selamat kembali ke MI7. Walau bagaimanapun, dia secara tidak sengaja mengambil telefon yang salah ketika keluar dari kereta sekolah memandu dan akibatnya gagal meyakinkan Pegasus dan Perdana Menteri mengenai skema Volta. Perdana Menteri mempunyai cukup bahasa Inggeris dan kecanggihannya dan kebakaran Inggeris dan memutuskan untuk meneruskan pertemuan G12 di Scotland. Bough convinces Bahasa Inggeris untuk bergerak maju dan menghentikan Volta tanpa sokongan MI7. Mereka meminta bantuan isteri Bough, Lydia, kapten kapal selam angkatan laut.

Bough dan bahasa Inggeris memintas keselamatan di lokasi mesyuarat dengan tiba melalui pantai kapal selam Angkatan Laut. Di dalam rumah api, Volta mendedahkan kepada Ophelia bahawa dia tahu tentang identiti sebenarnya sebagai pengintip Rusia sejak awal lagi. Dia menangkis percubaan Ophelia untuk membunuhnya selepas itu Nasib baik, bahasa Inggeris memanjat rumah api dengan menggunakan saman alat dan berjaya campur tangan sebelum Volta mampu membunuh Ophelia, tetapi dia cenderung jatuh ke bawah dan dengan itu gagal menangkap Volta sebagai Ophelia melarikan diri.

Volta kini menyertai Perdana Menteri dan negara-negara G12 yang lain Bahasa Inggeris lagi cuba berhenti Millionaire berteknologi itu kemudiannya mendedahkan rancangannya untuk menguasai pemimpin negara G12 untuk mengawal data negara mereka. Selepas gagal untuk kali kedua, bahasa Inggeris memutuskan untuk memanggil bantuan kerana dia lupa peringatan bahawa kapal selam itu adalah telefon di dekatnya. Panggilan bahasa Inggeris secara tidak sengaja menyebabkan kapal selam melancarkan peluru berpandu permukaan ke udara di rumah di suar Inggeris di sana, memusnahkan kapal layar Dot Calm. Bahasa Inggeris pergi ke istana untuk pergi selepas Volta, tetapi kepala penjahat ke arah helikopternya untuk melarikan diri. Bahasa Inggeris, Bough, dan Ophelia mengejarnya kerana Volta mengejek bahasa Inggeris kerana tidak dapat menangkapnya Bahasa Inggeris melemparkan tablet di kepala Volta untuk mengetuknya dan dia menghancurkan Bahasa Inggeris kembali ke sekolah untuk mencari pelajarnya

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Produksi[sunting | sunting sumber]

Pada bulan Mei 2017, ia diumumkan bahawa Rowan Atkinson akan kembali bermain Johnny English dalam sekuel Filem Johnny English Reborn (2011).[3] Pada 3 Ogos 2017, Working Title Films mengumumkan bahawa mereka telah memulakan pengeluaran dan penggambaran dengan pengarah David Kerr.[4][5] Parts were also filmed in Welham Green, Hertfordshire; and in Gloucestershire.[6][7]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Johnny English Strikes Again". British Board of Film Classification. Dicapai pada September 18, 2018.
  2. ^ a b "Johnny English Strikes Again (2018)". Box Office Mojo. Dicapai pada 17 Disember 2018.
  3. ^ Richardson, Jay (18 May 2017). "Rowan Atkinson to make Johnny English 3 : News 2017 : Chortle : The UK Comedy Guide". www.chortle.co.uk. Dicapai pada 4 August 2017.
  4. ^ Perry, Spencer (3 August 2017). "Johnny English 3 Begins Production". ComingSoon.net. Dicapai pada 4 August 2017.
  5. ^ @Working_Title (3 August 2017). "He's back! #JohnnyEnglish3" (Twit) – melalui Twitter.
  6. ^ Davies, Alan (4 September 2017). "Johnny English 3 movie being filmed in Welham Green". whtimes.co.uk. Dicapai pada 9 October 2017.
  7. ^ Horton, Kim (13 September 2017). "Film crews have descended on a top Gloucestershire location and this is what they're shooting". gloucestershirelive.co.uk. Dicapai pada 9 October 2017.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]