Kebajikan Rakyat 1Malaysia

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari KAR1SMA)

Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KAR1SMA) merupakan program kebajikan Malaysia. Ia dilancarkan pada 18 November 2013 sebagai sebahagian daripada inisiatif 1Malaysia.[1]

KAR1SMA diwujudkan bagi membantu mereka yang tinggal di kawasan luar bandar. Pengerusi YH Kiri Kolonel Kehormat Datuk Ranjith memainkan peranan untuk bekerjasama dengan kerajaan di bawah JPNIN, Jabatan Perdana Menteri, NBOS, JKM, JPW dan banyak agensi kerajaan lain untuk menggalakkan aktiviti 1Malaysia yang berdedikasi kepada sesama rakyat Malaysia. Idea ini diwujudkan bagi membantu insan yang kurang bernasib baik menjalani gaya hidup harian yang normal. KER1M telah memperkenalkan inisiatif mereka untuk membantu orang miskin dan tidak berkemampuan untuk menyampaikan kerusi roda di bawah program panggilan BKR1M (Bantuan Kerusi Roda 1Malaysia) dan program ini disokong oleh YAB Dato' Sri Najib Tun Razak dan diberkati untuk kejayaan alam semula jadi.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Ainol Amriz Ismail (27 Jun 2012). "Kar1sma pastikan rakyat dibela". Utusan Malaysia. Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-03-01. Dicapai pada 5 September 2018.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]