Pasukan Kurenai: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Lone totti (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox |name = Infobox/doc |title = Pasukan Kurenai |image = right|250px[[Fail:Pasukan Kurenai Selangmasa.PNG|right|250p...'
 
Lone totti (bincang | sumb.)
Baris 61: Baris 61:


==Misi yang Diketahui==
==Misi yang Diketahui==
Search for the Bikōchū
'''[[Mencari Bikōchū]]'''


* '''Tahap:''' Tidak diketahui
* Rank: Unknown
* Status: Failure
* '''Status:''' Gagal


Di dalam siri anime, selepas melihatkan keadaan Naruto yang sedang kemurungan, Pasukan Kurenai telah meminta kebenaran daripada [[Tsunade (Naruto)|Tsunade]] untuk membantu dalam mencari serangga yang bernama [[bikōchū]] untuk menjejak [[Uchiha|Sasuke Uchiha]], namun [[Kurenai]] bukanlah sebahagian daripada pasukan oleh kerana dirinya sedang berada di hospital. Pasukan 8 yang disertai oleh Naruto, berjaya menemukan telur serangga tersebut namun telah bertembung dengan ahli daripada klan [[Klan|Kamizuru]] yang juga sedang mencari serangga tersebut. Walaupun Pasukan 8 dan Naruto berjaya mengalahkan klan tersebut, tetapi Naruto dengan tidak sengaja telah terkentut ketika serangga itu menetas daripada telurnya, lalu membuatkan serangga tersebut mengingati bau Naruto berbanding bau Sasuke. Keadaan ini mengakibat misi tersebut dianggap gagal disempurnakan.
In the anime, after seeing Naruto depressed, Team 8 requested Tsunade to help locate the bikōchū insect to help track down Sasuke, but Kurenai was not part of the team due to her still being in the hospital. The team, along with Naruto, managed to find the beetle's egg, but encountered the Kamizuru clan, who were also after it. Though Team 8 and Naruto managed to prevail, Naruto accidentally farted when the beetle hatched, which led it to memorize his scent instead of Sasuke's, leading the mission to be a failure.


Capture Gosunkugi


'''[[Menangkap Gosunkugi]]'''
* Rank: Unknown
* Status: Failure


* '''Tahap:''' Tidak diketahui
In the anime, when Gosunkugi, a notorious thief, has reached Konoha, Tsunade sent Kiba, Hinata, and Naruto to deal with him. However, as it was a bounty hunter by the name of Sazanami who eventually caught Gosunkugi, this mission was considered to be a failure on the three ninja's behalf, despite them helping the capture.
* '''Status:''' Gagal


Di dalam siri anime, apabila pencuri berbahaya bernama [[Gosunkugi]] tiba di Konoha, Tsunade telah mengarahkan [[Kiba]], [[Hinata]] dan Naruto untuk menangkapnya. Bagaimanapun, Gosunkugi juga turut diburu oleh pemburu ganjaran bernama [[Sazanami (Naruto)|Sazanami]] yang kemudiannya berjaya menangkap Gosunkugi. Misi ini dianggap gagal bagi ketiga-tiga ninja dari Konoha itu walaupun sebenarnya mereka bertiga yang banyak membantu dalam penangkapan Gosunkugi tersebut.
Hidden Treasure Retrieval


* Rank: Unknown
* Status: Success


'''[[Mencari Harta Karun Tersembunyi]]'''
In the anime, when Tsunade noticed that Kiba, Hinata, and Naruto had failed several times lately, she gave them one more chance to prove themselves worthy enough to not be sent back to the Ninja Academy: to retrieve a hidden treasure. They encountered the Kedōin clan, who disguised themselves as the three genins in order to infiltrate and destroy Konoha. The three eventually defeated the impostors, but it was revealed that Tsunade hired them to test how they could handle the situation.


* '''Tahap:''' Tidak diketahui
Locate Orochimaru's Base
* '''Status:''' Berjaya


Di dalam siri anime, apabila Tsunade mula perasan akan kegagalan Kiba, Hinata dan Naruto dalam beberapa misi yang diberikan, Tsunade telah memberikan mereka satu lagi peluang untuk membuktikan keupayaan mereka dan agar tidak dihantar semula ke [[Akademi Ninja]] dengan satu misi untuk mencari harta karun tersembunyi. Dalam melakukan misi tersebut, ketiga-tiga mereka telah bertembung dengan ahli klan [[Klan|Kedōin]] yang telah menyamarkan diri mereka sebagai [[genin]] dalam usaha untuk menyusup masuk secara rahsia dan memusnahkan Konoha. Akhirnya, mereka bertiga telah berjaya mengalahkan penyamar tersebut dan sebenarnya Tsunade memberikan misi tersebut untuk menguji mereka menghadapi situasi sebegitu.
* Rank: Unknown
* Status: Partially Successful


In the anime in Part II, Team Kurenai was teamed up with Kakashi Hatake to locate one of Orochimaru's base, only to discover it to be already abandoned.


'''[[Mengesan Pengkalan Orochimaru]]'''
Hunt for Itachi and Sasuke


* '''Tahap:''' Tidak diketahui
* Rank: Unknown
* Status: Failure
* '''Status:''' Dianggap berjaya


Dalam siri anime [[Bahagian II]], Pasukan Kurenai telah digabungkan dengan [[Pasukan Kakashi]] untuk mengesan tempat persembunyian atau pengkalan rahsia [[Orochimaru (Naruto)|Orochimaru]]. Namun, pengkalan rahsia yang mereka temui didapati sudah ditinggalkan dan tidak digunakan lagi.
In Part II, Team Kurenai has been assigned as part of the Eight Man Squad along with Team Kakashi, in order to track down Sasuke and Itachi Uchiha. However, they were stalled by Tobi, and ultimately failed to bring Sasuke back before he and Itachi's corpse were taken away.


'''[[Memburu Itachi dan Sasuke]]'''

* '''Tahap:''' Tidak diketahui
* '''Status:''' Gagal

Di dalam [[Bahagian II]], Pasukan Kurenai telah ditugaskan sebagai sebahagian daripada [[Pasukan Berlapan]] bersama-sama [[Pasukan Kakashi]], dengan tujuan untuk menjejaki [[Uchiha|Itachi Uchiha]] dan [[Uchiha|Sasuke Uchiha]]. Namun begitu, usaha mereka telah dilengahkan dengan kehadiran [[Akatsuki|Tobi]] daripada [[Akatsuki]]. Ini mengakibatkan mereka gagal untuk membawa pulang Sasuke sebelum Sasuke dan mayat Itachi dibawa lari.

Semakan pada 15:28, 12 November 2010

Pasukan Kurenai
(紅班, Kurenai-han)
Debut
MangaBab 34
AnimeNaruto: Episod 20
FilemNaruto Shippūden 3: Inheritors of the Will of Fire
Permainan
Video
Naruto: Ultimate Ninja 2
OVAHidden Leaf Village Grand Sports Festival!
KemunculanAnime, Manga, Permainan Video dan Filem
Info Pasukan
KetuaKurenai Yūhi
Hatake Kakashi (gantian sementara)
Ahli-ahliKiba Inuzuka
Akamaru
Shino Aburame
Hinata Hyuga
PakatanKonohagakure
Jutsu Pasukan
JutsuDual Piercing Fang

Pasukan Kurenai (Jepun: 紅班,, Hepburn: Kurenai-han) juga dikenali sebagai "Pasukan 8". Ia dianggotai oleh Kiba Inuzuka, Hinata Hyūga dan Shino Aburame

Latarbelakang

Pasukan Kurenai mahir dalam proses menjejak dan mengesan

The team specializes in tracking and locating through the use of the Hyūga clan's Byakugan; the Aburame clan's bugs; and the Inuzuka clan's dogs. When Kurenai became pregnant in Part II, the team is led by Kakashi on some of its missions.

Along with the other members of the Konoha 11, Team 8 had decided to kill Sasuke Uchiha in order to stop him from sinking any lower as a missing-nin, but were persuaded by Naruto Uzumaki that he alone will take care of it.

Misi yang Diketahui

Mencari Bikōchū

  • Tahap: Tidak diketahui
  • Status: Gagal

Di dalam siri anime, selepas melihatkan keadaan Naruto yang sedang kemurungan, Pasukan Kurenai telah meminta kebenaran daripada Tsunade untuk membantu dalam mencari serangga yang bernama bikōchū untuk menjejak Sasuke Uchiha, namun Kurenai bukanlah sebahagian daripada pasukan oleh kerana dirinya sedang berada di hospital. Pasukan 8 yang disertai oleh Naruto, berjaya menemukan telur serangga tersebut namun telah bertembung dengan ahli daripada klan Kamizuru yang juga sedang mencari serangga tersebut. Walaupun Pasukan 8 dan Naruto berjaya mengalahkan klan tersebut, tetapi Naruto dengan tidak sengaja telah terkentut ketika serangga itu menetas daripada telurnya, lalu membuatkan serangga tersebut mengingati bau Naruto berbanding bau Sasuke. Keadaan ini mengakibat misi tersebut dianggap gagal disempurnakan.


Menangkap Gosunkugi

  • Tahap: Tidak diketahui
  • Status: Gagal

Di dalam siri anime, apabila pencuri berbahaya bernama Gosunkugi tiba di Konoha, Tsunade telah mengarahkan Kiba, Hinata dan Naruto untuk menangkapnya. Bagaimanapun, Gosunkugi juga turut diburu oleh pemburu ganjaran bernama Sazanami yang kemudiannya berjaya menangkap Gosunkugi. Misi ini dianggap gagal bagi ketiga-tiga ninja dari Konoha itu walaupun sebenarnya mereka bertiga yang banyak membantu dalam penangkapan Gosunkugi tersebut.


Mencari Harta Karun Tersembunyi

  • Tahap: Tidak diketahui
  • Status: Berjaya

Di dalam siri anime, apabila Tsunade mula perasan akan kegagalan Kiba, Hinata dan Naruto dalam beberapa misi yang diberikan, Tsunade telah memberikan mereka satu lagi peluang untuk membuktikan keupayaan mereka dan agar tidak dihantar semula ke Akademi Ninja dengan satu misi untuk mencari harta karun tersembunyi. Dalam melakukan misi tersebut, ketiga-tiga mereka telah bertembung dengan ahli klan Kedōin yang telah menyamarkan diri mereka sebagai genin dalam usaha untuk menyusup masuk secara rahsia dan memusnahkan Konoha. Akhirnya, mereka bertiga telah berjaya mengalahkan penyamar tersebut dan sebenarnya Tsunade memberikan misi tersebut untuk menguji mereka menghadapi situasi sebegitu.


Mengesan Pengkalan Orochimaru

  • Tahap: Tidak diketahui
  • Status: Dianggap berjaya

Dalam siri anime Bahagian II, Pasukan Kurenai telah digabungkan dengan Pasukan Kakashi untuk mengesan tempat persembunyian atau pengkalan rahsia Orochimaru. Namun, pengkalan rahsia yang mereka temui didapati sudah ditinggalkan dan tidak digunakan lagi.


Memburu Itachi dan Sasuke

  • Tahap: Tidak diketahui
  • Status: Gagal

Di dalam Bahagian II, Pasukan Kurenai telah ditugaskan sebagai sebahagian daripada Pasukan Berlapan bersama-sama Pasukan Kakashi, dengan tujuan untuk menjejaki Itachi Uchiha dan Sasuke Uchiha. Namun begitu, usaha mereka telah dilengahkan dengan kehadiran Tobi daripada Akatsuki. Ini mengakibatkan mereka gagal untuk membawa pulang Sasuke sebelum Sasuke dan mayat Itachi dibawa lari.