Boricha: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
SassoBot (bincang | sumb.)
k bot membuang: vi:Trà lúa mạch
SieBot (bincang | sumb.)
k bot menambah: am:ገብስ ሻይ
Baris 20: Baris 20:
[[Kategori:Teh herba]]
[[Kategori:Teh herba]]


[[am:ገብስ ሻይ]]
[[br:Mugicha]]
[[br:Mugicha]]
[[de:Mugicha]]
[[de:Mugicha]]

Semakan pada 09:25, 22 Januari 2011

Segelas penuh boricha

Boricha adalah bebas kafein, minuman gandum panggang | tisane bakar-butir berasaskan terbuat dari jelai, yang popular di masakan Jepun, masakan China dan Korea masakan. Hal ini juga digunakan sebagai pengganti kopi tidak kafein dalam masakan Amerika. Barli adalah air minuman ringan tradisional yang popular di Inggeris.

Teh barli panggang disebut Nihongo, mugicha dalam bahasa Bahasa Jepun, Damai cha dalam bahasa Cina-Mandarin dan Boricha (보리차) dalam bahasa Korea. Sedangkan teh umumnya dianggap sebagai minuman pendingin musim panas di Jepun, itu dilayani sepanjang tahun, panas di musim sejuk dan dingin di musim panas, di Korea. Awalnya, biji barli panggang yang direbus dalam air panas (ini masih kaedah umum yang digunakan di Korea), tetapi teh celup mengandung barli tanah menjadi lebih popular pada awal 1980-an, ini sekarang menjadi norma di Jepun. Hal ini dapat dijumpai dari berbagai pengedar di mesin penjual di seluruh Jepun.

Butir boricha Korea

Di Korea barli, gabah bakar digunakan untuk mempersiapkan teh. Seringkali jelai yang digabungkan dengan oksusu cha (bakar Jagung infus), sebagai kemanisan jagung baki sedikit rasa pahit jelai itu. Minuman yang mirip, diperbuat daripada beras coklat panggang, disebut Hyeonmi cha(tisane) atau Genmaicha (dengan teh hijau ditambah).

Bakar teh barli, dijual dalam bentuk tanah dan kadang-kadang digabungkan dengan bahan Chicory atau lain, juga boleh dijual sebagai pengganti kopi.

Lihat Juga

Pautan luar