Law & Order: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Fantastic4boy (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Fantastic4boy (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 5: Baris 5:
Episod [[Television pilot|pilot]] telah dihasilkan untuk [[CBS]] pada [[1988]], tetapi ia tidak pernah disiarkan pada rangkaian itu. Sabaliknya, ia disiarkan sebagai Episod 6 di [[NBC]] pada 1990.[http://www.tv.com/law-and-order/everybodys-favorite-bagman/episode/9465/summary.html]
Episod [[Television pilot|pilot]] telah dihasilkan untuk [[CBS]] pada [[1988]], tetapi ia tidak pernah disiarkan pada rangkaian itu. Sabaliknya, ia disiarkan sebagai Episod 6 di [[NBC]] pada 1990.[http://www.tv.com/law-and-order/everybodys-favorite-bagman/episode/9465/summary.html]


Musim ketujuhbelas '''Law & Order''' di NBC bermula pada hari Jumaat, [[22 September]], [[2006]] pada pukul 10 MLM (Waktu Piawai Timur Amerika Utara) dan ia akan bersambung sebagai ankor lineup rangkaian Jumaat; rancangan telah disiarkan pada hari Rabu rancangannya telah disiarkan pada hari Rabu sejak 1992, dan pada hari Selasa sebelum ini. Siri-sirinya ditayangkan di [[Canada]] di [[CTV]]. Reruns dapat sering ditonton setiap minggu malam pada [[Turner Network Television|TNT]] (A.S.) dan minggu hari (1PM) & minggu malam (11 MLM) di [[Bravo! Canada|Bravo!]] (Canada). Ia dapat juga ditonton di [[UK]] dengan episod pertama ditayangkan di kabel dan saluran satelit [[Sky One]] dan kemudian di saluran daratan [[Five (TV)|Five]]. Pada musim-musim awal telah ditayangkan di [[Saluran Hallmark (UK)|Saluran Hallmark]].
Musim ketujuhbelas '''Law & Order''' di NBC bermula pada hari Jumaat, [[22 September]], [[2006]] pada pukul 10 MLM (Waktu Piawai Timur Amerika Utara) dan ia akan bersambung sebagai ankor lineup rangkaian Jumaat; rancangan telah disiarkan pada hari Rabu rancangannya telah disiarkan pada hari Rabu sejak 1992, dan pada hari Selasa sebelum ini. Siri-sirinya ditayangkan di [[Canada]] di [[CTV]]. Reruns dapat sering ditonton setiap minggu malam pada [[Turner Network Television|TNT]] (A.S.) dan minggu hari (1 TGH) & minggu malam (11 MLM) di [[Bravo! Canada|Bravo!]] (Canada). Ia dapat juga ditonton di [[UK]] dengan episod pertama ditayangkan di kabel dan saluran satelit [[Sky One]] dan kemudian di saluran daratan [[Five (TV)|Five]]. Pada musim-musim awal telah ditayangkan di [[Saluran Hallmark (UK)|Saluran Hallmark]].


== Penggambaran ==
== Penggambaran ==

Semakan pada 16:53, 20 Oktober 2006

Undang-undang & Ketenteraman (Bahasa Inggeris: Law & Order) adalah sebuah televisyen berprosedur polis dan sandiwara undang-undang Amerika disetkan di Bandaraya New York. Direka oleh Dick Wolf, anugerah-menang Law & Order telah disiarkan di rangkaian NBC dan syndicated pada network AS, juga di merata dunia. Rancangan ini telah dihasilkan di Studio Televisyen NBC, yang dahulu dikenali sebagai Televisyen Universal dan AS Studios.

Law & Order pertama kali wujud pada rangkaian NBC pada lewat 1990, dan kemajuannya telah menghasilkan perekaan rancgan bertambahan di bawah Law & Order francais. Ia adalah sandiwara waktu perdana yang terpanjang-jalan baru-baru ini di televisyen Amerika. Hanya ada dua waktu perdana berturut-turut baru — beranimasi komedi The Simpsons FOX dan rancangan majalah CBS News 60 Minutes — telah lama disiarkan.

Episod pilot telah dihasilkan untuk CBS pada 1988, tetapi ia tidak pernah disiarkan pada rangkaian itu. Sabaliknya, ia disiarkan sebagai Episod 6 di NBC pada 1990.[1]

Musim ketujuhbelas Law & Order di NBC bermula pada hari Jumaat, 22 September, 2006 pada pukul 10 MLM (Waktu Piawai Timur Amerika Utara) dan ia akan bersambung sebagai ankor lineup rangkaian Jumaat; rancangan telah disiarkan pada hari Rabu rancangannya telah disiarkan pada hari Rabu sejak 1992, dan pada hari Selasa sebelum ini. Siri-sirinya ditayangkan di Canada di CTV. Reruns dapat sering ditonton setiap minggu malam pada TNT (A.S.) dan minggu hari (1 TGH) & minggu malam (11 MLM) di Bravo! (Canada). Ia dapat juga ditonton di UK dengan episod pertama ditayangkan di kabel dan saluran satelit Sky One dan kemudian di saluran daratan Five. Pada musim-musim awal telah ditayangkan di Saluran Hallmark.

Penggambaran

Penyataan berikut disebutkan pada permulaan di hampir setiap episod:

Pada sistem keadilan jenayah, orang-orangnya diwakili oleh dia berlainan sedangkan kumpulan yang sama-sama penting: polis yang menyiasat jenayah dan wakil daerah yang mendakwa pesalah. Inilah cerita mereka.

Rancangan ini mengikut sekumpulan kecil detektif-detektif homosid New York City dari Precinct ke-27 cereka yang menyiasat jenayah-jenayah lain. Pada umumnya, sekira-kiranya melalui rancangan panjang-jam mengalih dari penyiasatan jenayah ke pendakwa pesalah, yang selalu disilih sambut kepada sekumpulan kecil peguam-peguam dari pejabat Wakil Daerah Manhattan.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.