Tamadun Islam: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Syafrein (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Aurora (bincang | sumb.)
kemaskini
Baris 1: Baris 1:
[[Islam]] telah melahirkan antara tamadun manusia yang terunggul di dunia. Ilmuan serta cendekiawan Islam seperti Ibn Sina atau Avicenna, Ibn Rushd atau Averroes and Alkharazmi atau Algorithm telah menyumbang kepada pembangunan sain dan teknologi dunia. Malahan pembangunan ilmu dalam Dunia Islam telah diakui sebagai pemangkin kepada zaman Renaissance atau Pembaharuan di Eropah yang akhirnya melahirkan satu tamadun yang gemilang di sana.
[[Islam]] telah melahirkan antara [[tamadun]] manusia yang terunggul di dunia. Ilmuan serta cendekiawan Islam seperti Ibn Sina atau Avicenna, Ibn Rushd atau Averroes dan Al-Khawarizmi telah menyumbang kepada pembangunan sains dan teknologi dunia. Malahan pembangunan ilmu dalam Dunia Islam telah diakui sebagai pemangkin kepada zaman ''Renaissance'' atau Pembaharuan di Eropah yang akhirnya melahirkan satu tamadun yang gemilang di sana.




{{stub}}
=='''Pautan sebelah pelayan'''==


[[:id:Tamadun Islam|Tamadun Islam]]


[[category:Islam]]
[[category:Islam]]


[[id:Tamadun Islam]]
{{stub}}

Semakan pada 04:15, 1 Mac 2005

Islam telah melahirkan antara tamadun manusia yang terunggul di dunia. Ilmuan serta cendekiawan Islam seperti Ibn Sina atau Avicenna, Ibn Rushd atau Averroes dan Al-Khawarizmi telah menyumbang kepada pembangunan sains dan teknologi dunia. Malahan pembangunan ilmu dalam Dunia Islam telah diakui sebagai pemangkin kepada zaman Renaissance atau Pembaharuan di Eropah yang akhirnya melahirkan satu tamadun yang gemilang di sana.



Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.