Dunhill: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
'''DUNHILL''' ialah jenama [[rokok]] mewah yang dibuat oleh [[British American Tobacco]]. Ia juga adalah ikon kepada syarikat gergasi tembakau, British American Tobacco.
'''DUNHILL''' ialah jenama [[rokok]] mewah yang dibuat oleh British American Tobacco. Ia juga adalah ikon kepada syarikat gergasi tembakau, British American Tobacco. Diperkenalkan pada tahun 1907. Dieksport di pelbagai negara, iaitu : negara-negara di [[Timur Tengah]], negara-negara di [[Eropah]], negara-negara di [[Asia Selatan]], negara-negara di [[Afrika Selatan]], [[Korea Selatan]], [[Argentina]], [[Brazil]], [[Malaysia]], [[Indonesia]], [[New Zealand]], dan [[Australia]].


== Jenis ==
== Jenis ==

Semakan pada 12:51, 30 Jun 2012

DUNHILL ialah jenama rokok mewah yang dibuat oleh British American Tobacco. Ia juga adalah ikon kepada syarikat gergasi tembakau, British American Tobacco. Diperkenalkan pada tahun 1907. Dieksport di pelbagai negara, iaitu : negara-negara di Timur Tengah, negara-negara di Eropah, negara-negara di Asia Selatan, negara-negara di Afrika Selatan, Korea Selatan, Argentina, Brazil, Malaysia, Indonesia, New Zealand, dan Australia.

Jenis

Tajaan

Bolasepak

TV (Malaysia)

  • DUNHILL Double (slot yang menyiarkan filem-filem blockbuster Hollywood yang disiarkan di RTM2 pada setiap Khamis dan Jumaat jam 10.00 malam, slot ini terpaksa dihentikan pada awal 2000-an di mana terdapat kontroversi tentang iklan atau jenama rokok kononnya untuk tujuan lain)
  • Pesta Filem DUNHILL (slot filem blockbuster; sehingga pertengahan 1990-an)

Lihat juga


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.