Waktu di Rusia: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Hafrul (bincang | sumb.)
Laman baru: Terdapat sebelas '''zon waktu di Rusia, ia bermula dari UTC+2 hingga UTC+12— ia merupakan zon waktu yang paling banyak berbanding negara-negara yang lain di dunia. ...
 
Hafrul (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
Terdapat sebelas '''[[zon waktu]] di [[Rusia]], ia bermula dari [[UTC+2]] hingga [[UTC+12]]— ia merupakan zon waktu yang paling banyak berbanding negara-negara yang lain di dunia.
Terdapat sebelas '''[[zon waktu]] di [[Rusia]]''', ia bermula dari [[UTC+2]] hingga [[UTC+12]]— ia merupakan zon waktu yang paling banyak berbanding negara-negara yang lain di dunia.


[[Image:RussiaTime.png|center]]
[[Image:RussiaTime.png|center]]

Semakan pada 00:19, 18 Jun 2007

Terdapat sebelas zon waktu di Rusia, ia bermula dari UTC+2 hingga UTC+12— ia merupakan zon waktu yang paling banyak berbanding negara-negara yang lain di dunia.

Piawai waktu (waktu musim panas) yang ada di Rusia bermula seperti berikut (mengikut zon waktu dari kiri ke kanan) :

Republik Sakha merupakan subjek persekutuan yang mempunyai zon waktu yang lebih dari satu, dimana ia diasingkan ke dalam kawasan yang memantau zon waktu Yakutsk, Vladivostok dan Magadan dan Wilayah Sakhalin, dimana zon waktunya ialah, Vladivostok (pulau Sakhalin) dan zon waktu (Pulau Kuril).

Waktu Simpanan Siang

Rusia menukar waktu simpanan siangnya sama tarikh dengan Eropah. yang mempercepatkan masa satu jam pada 02:00 pada waktu musim sejuk di akhir Ahad dalam bulan Mac, dan dan melambatkan semula pada 03:00 waktu siang tempatan pada hari Ahad dalam bulan Oktober.

Pautan luar