Singtel: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 220.255.168.223 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Addbot
Baris 30: Baris 30:
}}
}}


'''Singapore Telecommunications Limited''' ({{sgx|T48}}, {{asx|sgt}}), ataupun '''SingTel''', ialah salah sebuah syarikat [[telekomunikasi]] terbesar di [[Asia]]. Dengan sejumlah 185.3 juta pelanggan dari operasi sendirinya di [[Singapura]] dan sekutu-sekutu serantaunya pada penghujung bulan Mei 2008 <ref>[http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601091&sid=aEgPRVSfR7PY&refer=india Bloomberg.com: India & Pakistan]</ref>, SingTel merupakan pengendali rangkaian mobil terbesar di Asia Pasifik di luar [[Republik Rakyat China]]. SingTel menawarkan perkhidmatan [[ISP]] ([[SingNet]]), [[IPTV]] ([[w:en:Mio TV|mio TV]]), telefon bimbit dan talian tetap.
'''Singapore Telecommunications Limited''' ({{sgx|T48}}, {{asx|sgt}}), ataupun '''SingTel''', ialah salah sebuah syarikat [[telekomunikasi]] terbesar di [[Asia]]. Dengan sejumlah 185.3 juta pelanggan dari operasi sendirinya di [[Singapura]] dan sekutu-sekutu serantaunya pada penghujung bulan Mei 2008 <ref>[http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601091&sid=aEgPRVSfR7PY&refer=india Bloomberg.com: India & Pakistan]</ref>, SingTel merupakan pengendali rangkaian mobil terbesar di Asia Pasifik di luar [[Republik Rakyat China]]. SingTel menawarkan perkhidmatan [[ISP]] ([[SingNet]]), [[IPTV]] ([[mio TV]]), telefon bimbit dan talian tetap.


SingTel telah banyak berkembang ke luar Singapura serta memiliki saham dalam banyak pengendali serantau, termasuk 100% saham syarikat telekomunikasi [[Optus]] di [[Australia]] yang dibelinya pada tahun 2000 dari [[Cable & Wireless]] dan pemegang-pemegang saham Optus yang lain.
SingTel telah banyak berkembang ke luar Singapura serta memiliki saham dalam banyak pengendali serantau, termasuk 100% saham syarikat telekomunikasi [[Optus]] di [[Australia]] yang dibelinya pada tahun 2000 dari [[Cable & Wireless]] dan pemegang-pemegang saham Optus yang lain.

Semakan pada 12:26, 8 Jun 2013

Singapore Telecommunications Limited
Jenis/bentuk sahAwam (SGX: T48, ASX:sgt)
ISINSG1T75931496 Sunting ini di Wikidata
IndustriTelekomunikasi
DitubuhkanSingapura (1879)
Ibu pejabatSingapura, Singapura
Tokoh pentingChumpol NaLamlieng, Pengerusi
Chua Sock Koong (CEO Kumpulan)
Allen Lew (CEO, Singapura)
Lim Chuan Poh (CEO, Antarabangsa)
Jeann Low (Ketua Pegawai Kewangan Kumpulan)
KeluaranPerkhidmatan mudah alih
Internet
Perkhidmatan rangkaian tetap
IPTV
Hasil $14,844.4 juta SGD (Mac 2008)
Pendapatan kendalian $4,530.2 juta SGD (Mac 2008)
PemilikTemasek Holdings Sunting ini di Wikidata
Bilangan kakitangan>20,000
Syarikat indukTemasek Holdings
Anak syarikatTelekomunikasi Globe, Optus Sunting ini di Wikidata
Tapak webhttp://www.singtel.com/
Facebook: singtel Twitter: singtel Instagram: singtel LinkedIn: singtel Youtube: UCUWVWgnKKAWdLkgJGZiFEMA Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Singapore Telecommunications Limited (SGX: T48, ASX:sgt), ataupun SingTel, ialah salah sebuah syarikat telekomunikasi terbesar di Asia. Dengan sejumlah 185.3 juta pelanggan dari operasi sendirinya di Singapura dan sekutu-sekutu serantaunya pada penghujung bulan Mei 2008 [1], SingTel merupakan pengendali rangkaian mobil terbesar di Asia Pasifik di luar Republik Rakyat China. SingTel menawarkan perkhidmatan ISP (SingNet), IPTV (mio TV), telefon bimbit dan talian tetap.

SingTel telah banyak berkembang ke luar Singapura serta memiliki saham dalam banyak pengendali serantau, termasuk 100% saham syarikat telekomunikasi Optus di Australia yang dibelinya pada tahun 2000 dari Cable & Wireless dan pemegang-pemegang saham Optus yang lain.

Referensi

Pautan luar

Anak syarikat