The War of the Worlds (radio): Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
phi
 
k kemas
Baris 1: Baris 1:
{{italic title}}
{{italic title}}
'''''The War of the Worlds''''' (Peperangan antara Dunia) ialah sebuah episod antologi siri [[drama radio]] ''[[The Mercury Theatre on the Air]]''. Ia dipersembahkan sebagai sebuah episod siri ''[[Halloween]]''pada 30 Oktober 1938, dan ke udara melalui rangkaian radio [[CBS Radio Network|Columbia Broadcasting System]]. Diarah dan dibaca oleh pelakon dan pembuat filem [[Orson Welles]], episod ini merupakan adaptasi novel [[HG Wells]] berjudul yang sama, yakni ''[[The War of the Worlds]]'' (1898).
'''''The War of the Worlds''''' (Peperangan antara Dunia) ialah sebuah episod daripada antologi siri [[drama radio]] ''[[The Mercury Theatre on the Air]]''. Ia dipersembahkan sebagai sebuah episod siri ''[[Halloween]]'' pada 30 Oktober 1938, dan ke udara melalui rangkaian radio [[CBS|CBS Radio Network]]. Diarah dan dibaca oleh pelakon dan pembuat filem [[Orson Welles]], episod ini merupakan adaptasi novel [[HG Wells]] berjudul yang sama, yakni ''[[The War of the Worlds]]'' (1898).


{{tunas}}
{{tunas}}

Semakan pada 07:38, 29 Oktober 2013

The War of the Worlds (Peperangan antara Dunia) ialah sebuah episod daripada antologi siri drama radio The Mercury Theatre on the Air. Ia dipersembahkan sebagai sebuah episod siri Halloween pada 30 Oktober 1938, dan ke udara melalui rangkaian radio CBS Radio Network. Diarah dan dibaca oleh pelakon dan pembuat filem Orson Welles, episod ini merupakan adaptasi novel HG Wells berjudul yang sama, yakni The War of the Worlds (1898).


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.