Tunas: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
Perkataan '''stub''' bermaksud sesuatu yang amat pendek. Di [[Wikipedia]], stub suatu bermaksud [[rencana]] yang pendek dan ringkas. Apabila penyumbang Wikipedia memulakan satu rencana baru, mereka meletakkan pesanan stub: <p>{{stub}}</p> untuk menandakan bahawa rencana tersebut adalah amat ringkas dan banyak lagi maklumat dan fakta yang boleh ditambah.
Perkataan '''stub''' bermaksud sesuatu yang amat pendek. Di [[Wikipedia]], stub suatu bermaksud [[rencana]] yang pendek dan ringkas. Apabila penyumbang Wikipedia memulakan satu rencana baru, mereka meletakkan pesanan stub: <p>{{stub}}</p> atau {{Plet wiki stub}} untuk menandakan bahawa rencana tersebut adalah amat ringkas dan banyak lagi maklumat dan fakta yang boleh ditambah.


Lihat juga [[Wikipedia:Rencana stub sempurna]]
Lihat juga [[Wikipedia:Rencana stub sempurna]]


[[simple:wikipedia:stub]]
[[simple:wikipedia:stub]]
[[Plet wiki stub]]

Semakan pada 00:26, 20 Ogos 2007

Perkataan stub bermaksud sesuatu yang amat pendek. Di Wikipedia, stub suatu bermaksud rencana yang pendek dan ringkas. Apabila penyumbang Wikipedia memulakan satu rencana baru, mereka meletakkan pesanan stub:


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.

atau


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik. untuk menandakan bahawa rencana tersebut adalah amat ringkas dan banyak lagi maklumat dan fakta yang boleh ditambah.

Lihat juga Wikipedia:Rencana stub sempurna