Ketua Biro Pengawal Kebangsaan: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Zayn al aziz (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox political post | post = Ketua | body = Biro Pengawal Kebangsaan | image = General Frank J. Grass...'
 
Zayn al aziz (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg: Suntingan mudah alih
Baris 14: Baris 14:
}}
}}


'''Ketua Biro Pengawal Kebangsaan''' atau '''Chief of the National Guard Bureau''' ('''CNGB''') ialah pemimpin [[Biro Pengawal Kebangsaan]], which is a joint activity of the [[United States Department of Defense|Department of Defense]], and is a member of the [[Joint Chiefs of Staff]]. The Chief of the National Guard Bureau is the highest-ranking officer in the [[National Guard of the United States]]; which is a joint [[Reserve force|reserve component]] of the [[United States Army]] and the [[United States Air Force]]. The CNGB serves as the principal advisor to the [[United States Secretary of Defense|Secretary of Defense]], through the [[Chairman of the Joint Chiefs of Staff]], on matters involving non-federalized National Guard forces and on other matters as determined by the Secretary of Defense. The CNGB also serves as the principal adviser to the [[United States Secretary of the Army|Secretary of the Army]], [[United States Secretary of the Air Force|Secretary of the Air Force]], the [[Chief of Staff of the United States Army|Chief of Staff of the Army]], and the [[Chief of Staff of the United States Air Force|Chief of Staff of the Air Force]], on matters relating to federalized forces of the National Guard of the United States and its subcomponents; the [[Army National Guard of the United States]], and the [[Air National Guard of the United States]].
'''Ketua Biro Pengawal Kebangsaan''' atau '''Chief of the National Guard Bureau''' ('''CNGB''') ialah pemimpin [[Biro Pengawal Kebangsaan]], yang merupakan aktiviti bersama [[Amerika Syarikat Jabatan Pertahanan | Jabatan Pertahanan]], dan merupakan ahli [[Bersama Ketua Turus]]. Ketua Biro Pengawal Kebangsaan adalah pegawai berpangkat tertinggi dalam [[Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat]]; yang merupakan bersama [daya Rizab [| komponen rizab]] dalam [[Amerika Syarikat Tentera]] dan [[Tentera Udara Amerika Syarikat]]. Yang CNGB berfungsi sebagai penasihat utama kepada [[Amerika Syarikat Setiausaha Pertahanan | Setiausaha Pertahanan]], melalui [[Pengerusi Bersama Ketua Staf]], mengenai perkara-perkara yang melibatkan bukan federalized tentera Pengawal Kebangsaan dan mengenai perkara-perkara lain sebagaimana yang ditentukan oleh Setiausaha Pertahanan. Yang CNGB juga berfungsi sebagai penasihat utama kepada [[Amerika Syarikat Setiausaha Tentera | Setiausaha Tentera]], [[Amerika Syarikat Setiausaha Tentera Udara | Setiausaha Tentera Udara]], yang [[Ketua Turus Tentera Amerika Syarikat | Ketua Staf]] Tentera Darat, dan [[Ketua Turus Tentera Udara Amerika Syarikat | Ketua Turus Tentera Udara]], mengenai perkara-perkara yang berhubungan dengan angkatan federalized Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat dan subcomponents itu; yang [[Tentera Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat]], dan [[Air Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat]].


Yang CNGB ialah seorang pegawai persekutuan diiktiraf ditauliahkan yang telah berkhidmat sekurang-kurangnya 10 tahun tugas aktif persekutuan diiktiraf dalam mana-mana Rizab Tentera atau Tentera Udara. Yang CNGB dicalonkan untuk dilantik oleh [[Presiden Amerika Syarikat | Presiden]] dari mana-mana pegawai Pengawal Kebangsaan yang layak yang memegang pangkat [[am Utama (Amerika Syarikat) | utama umum]] atau di atas, yang juga memenuhi syarat-syarat untuk jawatan yang ditentukan oleh setiausaha pertahanan dan pengerusi Ketua Turus Bersama, di bawah nasihat dan / atau cadangan dari gabenor negeri masing-masing dan setiausaha perkhidmatan mereka. Penama ini mesti disahkan melalui undi majoriti dari Senat. Yang CNBG menghidangkan tempoh empat tahun jawatan mengikut kehendak Presiden. Oleh statut, yang CNGB dilantik sebagai empat bintang [[Am (Amerika Syarikat) | am]] berkhidmat dalam tugas aktif rizab Tentera atau Tentera Udara. CNGB terkini ialah Jeneral [[Frank J. Grass]], AS.
The CNGB is a federally recognized commissioned officer who has served at least 10 years of federally recognized active duty in any of the Reserves of the Army or Air Force. The CNGB is nominated for appointment by the [[President of the United States|President]] from any eligible National Guard officers holding the rank of [[Major general (United States)|major general]] or above, who also meets the requirements for the position as determined by defense secretary and the chairman of the Joint Chiefs of Staff, under the advice and/or recommendation from their respective state governors and their service secretary. The nominee must be confirmed via majority vote from the Senate. The CNBG serves a four-year term of office at the pleasure of the President. By statute, the CNGB is appointed as a four-star [[General (United States)|general]] serving in the reserve active duty of the Army or Air Force. CNGB terkini ialah Jeneral [[Frank J. Grass]], AS.


== Lihat juga ==
== Lihat juga ==

Semakan pada 14:05, 22 Mac 2014

Ketua
Biro Pengawal Kebangsaan
Penyandang
Jeneral Frank J. Grass, AS
sejak 7 September 2012
Bidang kuasaAmerika Syarikat Edit the value on Wikidata
InstitusiBiro Pengawal Kebangsaan Edit the value on Wikidata
Dibentuk14 Februari 1908
Pemegang pertamaCOL Erasmus M. Weaver, Jr.
Tapak webOfficial Website
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Ketua Biro Pengawal Kebangsaan atau Chief of the National Guard Bureau (CNGB) ialah pemimpin Biro Pengawal Kebangsaan, yang merupakan aktiviti bersama Jabatan Pertahanan, dan merupakan ahli Bersama Ketua Turus. Ketua Biro Pengawal Kebangsaan adalah pegawai berpangkat tertinggi dalam Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat; yang merupakan bersama [daya Rizab [| komponen rizab]] dalam Amerika Syarikat Tentera dan Tentera Udara Amerika Syarikat. Yang CNGB berfungsi sebagai penasihat utama kepada Setiausaha Pertahanan, melalui Pengerusi Bersama Ketua Staf, mengenai perkara-perkara yang melibatkan bukan federalized tentera Pengawal Kebangsaan dan mengenai perkara-perkara lain sebagaimana yang ditentukan oleh Setiausaha Pertahanan. Yang CNGB juga berfungsi sebagai penasihat utama kepada Setiausaha Tentera, Setiausaha Tentera Udara, yang Ketua Staf Tentera Darat, dan Ketua Turus Tentera Udara, mengenai perkara-perkara yang berhubungan dengan angkatan federalized Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat dan subcomponents itu; yang Tentera Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat, dan Air Pengawal Kebangsaan Amerika Syarikat.

Yang CNGB ialah seorang pegawai persekutuan diiktiraf ditauliahkan yang telah berkhidmat sekurang-kurangnya 10 tahun tugas aktif persekutuan diiktiraf dalam mana-mana Rizab Tentera atau Tentera Udara. Yang CNGB dicalonkan untuk dilantik oleh Presiden dari mana-mana pegawai Pengawal Kebangsaan yang layak yang memegang pangkat utama umum atau di atas, yang juga memenuhi syarat-syarat untuk jawatan yang ditentukan oleh setiausaha pertahanan dan pengerusi Ketua Turus Bersama, di bawah nasihat dan / atau cadangan dari gabenor negeri masing-masing dan setiausaha perkhidmatan mereka. Penama ini mesti disahkan melalui undi majoriti dari Senat. Yang CNBG menghidangkan tempoh empat tahun jawatan mengikut kehendak Presiden. Oleh statut, yang CNGB dilantik sebagai empat bintang am berkhidmat dalam tugas aktif rizab Tentera atau Tentera Udara. CNGB terkini ialah Jeneral Frank J. Grass, AS.

Lihat juga